1200L virranjakaja ongelma.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
=Shiguli=

1200L virranjakaja ongelma.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Eli siis nyt on tekstattu, että tuleeko jakajalta maadoitusvirta kärkien ollessa auki ja ei tule. On kokeiltu uutta sytytyspuolaa, ei auttanut. Sitten huomasin siellä jakajan pohjalla, katkojan alla johdon ilman eristeitä. Se on siis semmoinen muutaman sentin mittainen pätkä joka ei mene mihinkään. Mikä olisi sen tarkoitus?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Puolasytytyksessä katkojankärjillä on toimintaperiaatteena se että puola saa jännitteen sytytysvirran ollessa päällä.Kun sytytyshetki lähestyy niin virranjakajan vastaavaa nokka avaa katkojan kärjet>ensiövirtapiiri katkeaa>sähkömagneettinen vastainduktio muodostuu toisiovirtapiirissä (puolan suurjännitteinen keskinapa).Keskinavasta se johdetaan suurjännitteiseen kanteen,mistä se joustonastan kautta johdetaan pyörijään.Pyörijän kärjestä jännite hyppää vastaavaan nastaan,eli siihen sytytystulppaan,missä sylinterissä mäntä on lähinnä yläkuolokohtaa ja pako ja imuventtiili kiinni.Lada 1200L:n sytytysjärjestys on 1,3,4,2.Missä ykkössylinteriä vastaa moottorin jäähdyttäjänpuoleinen pää.Kun sylenterissä polttoaine/ilmaseos on 1/17-1/18 on syttyminen kutakuinkin varmaa.Sytytyksestä vielä:Jännitteen pitää katketa terävästi.Tämän takaa kondensaattori,joka on kytketty katkojankärkien yli.Jos kondensaattori on sähköisesti oikosulussa niin ensiövirta ei katkea,eikä käynnistymistä tapahdu.Jos kondensaattori on irti tai sähköisesti poikki niin käynnistyksessä auto "lupaa",muttei kuitenkaan käynnisty.
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eristämätön punosjohto on kärkipöydän maadoitusjohto
eli sen pitää tulla kärkipöydästä virranjakajan runkoon
Vastaa Viestiin