Sivu 1/1

Virran jakaja

Lähetetty: 27.1.2004 9:18
Kirjoittaja Lada racing Team
Onko sillä mitään välii millai tulpan johdot liitetään virran jakajaan ja tulpiin onko siinä joku järjestys jos on niin mikä :?:

Lähetetty: 27.1.2004 10:40
Kirjoittaja Boris
No mitäs luulisit? Olishan se toivottavaa auton toiminnan kannalta, että sytytysjärjestys on samassa tahdissa, kuin sylinterien työjärjestys. Järjestys voi vaihdella ihan mallikohtaisesti. Aika usein näyttäis olevan 1-3-4-2.

Lähetetty: 27.1.2004 12:12
Kirjoittaja veli alexei
Niin ja ykkös pytty on se siinä moottorin etupäässä eli auton nokasta katsoen ensimmäinen. ;) Jos tähän alkaa joku viisastella että mikäs se etupää on jos onkin etuveto ja moottori poikittain nii täsmennetään että ykkös pytty on se moottorin vapaapään eka pytty eli juuri se toinen missä kytkin on kii. Selkee. ;))

Ja Ladan virranjakajan kannessa lukee viä numerointi että mihin menevä piuha siihen isketään kiinni. Tai siis omassa ainakin näin on.

Ja jos koko jakaja on ollut irti niin sitten voi olla että on arpomista... Siis että ei sit oo just väärinpäin sitä jakajaa sinne iskenyt. ;) Ja ajotuslamppu se pitäs olla että sais kohilleen sytkän oikeen kunnolla. Varsinkin jos ei ole sitä perstuntumaa moiseen hommaan. ;)

Lähetetty: 27.1.2004 12:55
Kirjoittaja RussianRacing
Kyllähän toi numerointi on 4sylinterisissä selkee, mutta esim. GM:n ja Fordin V8:n numerointi on erilainen keskenään...

Jos jakaja on ollu irti niin näkeehän 1 sylinterin yläkuolokohdan k-akselin ajoitusmerkeistä tai vaikkapa nokka-akselin asennosta...

Lähetetty: 27.1.2004 13:03
Kirjoittaja veli alexei
No näkee näkee mut kun kysymyksen laatu on toi niin sillo ei iha hirveetä kokemusta autohommista voi olettaa. ;)

Lähetetty: 28.1.2004 15:21
Kirjoittaja Boris
Suosittelisin kysyjälle kirjastoreissua ja Ladan korjausoppaan lainaamista. Yleensä niitä on hyllyssä ja sitten sen voikin jo ostaa, kun huomaa tarpeelliseksi.

Näin itse tein..