Kaasarin venttiilit
Kaasarin venttiilit
Mulla on tollanen 1500S-95 ja sitä pitäisi alkaa viemään kohta katsastusherralle. No jos siihen hankkisi venäjältä uudet venttiilit niin kaipa sitten olisi päästöt kohdallaan.
Kysymys: vaan mitä venttiileitä ??
Kaasari on DAAZ 21053-1107010-62
Tässäois vähän kiiru kun lähtö on perjantai aamuna.
PS. Onkohan tää se asteekki jolle niitä uhrauksia tehdään.
Kysymys: vaan mitä venttiileitä ??
Kaasari on DAAZ 21053-1107010-62
Tässäois vähän kiiru kun lähtö on perjantai aamuna.
PS. Onkohan tää se asteekki jolle niitä uhrauksia tehdään.
Lada rules
No Niinpä näyttää olevan (huono sisälukutaito).Kylläpä pitäisi sitten löytymän. Meinaan vain tulee oikeat ettei tarvitse sitten olla taas uudelleen viemässä sitä jonkun pikku jutun takia "Syyniin".
Voiko muuten toi ARF boksi ja Lamda anturi jotenkin hajota (väsyä) että sitten alkaisivat temppuilemaan. Itsellä kun ei ole moisesta vielä kokemusta.
Voiko muuten toi ARF boksi ja Lamda anturi jotenkin hajota (väsyä) että sitten alkaisivat temppuilemaan. Itsellä kun ei ole moisesta vielä kokemusta.
Lada rules
Arf boxi
Joo. arf boxi hajoaa harvoin. Vika on joko se että signaalia(virtaa ) ei tule
solenoidiventtiilille tai tulee jatkuva virta. Eli kosketuskulma mittarilla mittaamaan. signaalin tulee olla "sykkivä" . koetuskynällä asian voi nähdä myös.valo vilkkuu
solenoidien vaihto ei yleensä auta.
Yleensä viat on kaasuttimen löysässä kannaessa tai irronneissa/väärinkytketyissä alipaineletkuissa.
Ja tyhjäkäyntiseos on sekaisin kun ei osata säätää sitä oikein.
yksi kuumakäyntivika on kaasuttimen tulviminen, neula ei pidä tai
koho ei "kanna".
eli etene näin.
-kaasuttimen mekaaninen kunto selväksi, pa-pinta,tiivisteet,suuttimet oikeilla paikoilla
- kaasuttimen johdot ja letkut oikeille paikoille
- tyhjäkäynnin säätö oikein. täystehotunnistimesta letku irti ja tukkoon
sitten seoksen säätö niinkuin kaasuttimessa yleensä. Kun käy hyvin letku kiinni ja alkaa ARF säätämään jälleen. Tämä vaihe pitäisi co-mittarin kanssa säätää,mutta kun mittaria yleensä ei ole.
Konelassa näitä korjattiin ja paljon! Samarassa ko.systeemi toimii
parhaiten.
Ja kodin kaasarimekaanikko varaa aikaa myös tähän operaatioon!!
solenoidiventtiilille tai tulee jatkuva virta. Eli kosketuskulma mittarilla mittaamaan. signaalin tulee olla "sykkivä" . koetuskynällä asian voi nähdä myös.valo vilkkuu
solenoidien vaihto ei yleensä auta.
Yleensä viat on kaasuttimen löysässä kannaessa tai irronneissa/väärinkytketyissä alipaineletkuissa.
Ja tyhjäkäyntiseos on sekaisin kun ei osata säätää sitä oikein.
yksi kuumakäyntivika on kaasuttimen tulviminen, neula ei pidä tai
koho ei "kanna".
eli etene näin.
-kaasuttimen mekaaninen kunto selväksi, pa-pinta,tiivisteet,suuttimet oikeilla paikoilla
- kaasuttimen johdot ja letkut oikeille paikoille
- tyhjäkäynnin säätö oikein. täystehotunnistimesta letku irti ja tukkoon
sitten seoksen säätö niinkuin kaasuttimessa yleensä. Kun käy hyvin letku kiinni ja alkaa ARF säätämään jälleen. Tämä vaihe pitäisi co-mittarin kanssa säätää,mutta kun mittaria yleensä ei ole.
Konelassa näitä korjattiin ja paljon! Samarassa ko.systeemi toimii
parhaiten.
Ja kodin kaasarimekaanikko varaa aikaa myös tähän operaatioon!!
No eihän ne tunteneet Venäjällä koko Asteekki jumalan seuraavaa inkarnaatiota. Niinhän siinä kävi kuten jo edellisenä yönä panajaisia näin. Hylkäys tuli. No nyt sitten on hyvät neuvot tarpeen. Happea on kuulemma liikaa ja sotkee kaiken. Tyhjäkäynti onkin ehkä vähän turhan ailahteleva.
Käymme letkut läpi ja EGR tukkoon. Ja sitten ... No pitänee hakea lisää osia.
Käymme letkut läpi ja EGR tukkoon. Ja sitten ... No pitänee hakea lisää osia.
Lada rules
No en oikein usko sillä kyllä kaikki puristimet ja muut liitokset on aika tiiviit. Tuli moiset tutkittua sillä jos meinaa saada vaihteiston pois niin irroita koko pakoputki ensin. Putkikin on verrattain uusi joten ei siltäkään osin olisi syyllinen. Viimeisen pöntön liitos ehkä, mutta sen tukin kyllä ensi kertaa varten.
Lada rules
Jos pelkkä happi on korkealla niin kaasari konees se voi johtua.
1 vuotavapakoputki
2 syttykatkoja nostaa tosin myös hc arvoja rajusti mutta katti saattaa silti pitää ne sallituissa rajoissa
3 vuoto imusarjaan niin että vuotava ilma pääsee lahentamaan osan sylinterin seoksia lambda korjaa rikastamalla seoksia ja katti saa päästöt muuten kuriiin mutta happea jää.
todennäköisin on se pakoputki vuoto vuodon ei tosiaankaan tartte olla suuri, hyvin usein nuo liitokset missä putket menevät sisäkkäin vuotavat vähän.
1 vuotavapakoputki
2 syttykatkoja nostaa tosin myös hc arvoja rajusti mutta katti saattaa silti pitää ne sallituissa rajoissa
3 vuoto imusarjaan niin että vuotava ilma pääsee lahentamaan osan sylinterin seoksia lambda korjaa rikastamalla seoksia ja katti saa päästöt muuten kuriiin mutta happea jää.
todennäköisin on se pakoputki vuoto vuodon ei tosiaankaan tartte olla suuri, hyvin usein nuo liitokset missä putket menevät sisäkkäin vuotavat vähän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa