Hitas Hapettuminen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Hitas Hapettuminen

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

PERKILE !

Kyllä on sanottava suurella äänellä, että auton hajottaa parhaiten omistaja, joka ei ruostesuojaa kulkuneuvoaan. Olen räpeltänyt Nivan jarruja ja onneksi olen niin tehnyt. Putket ovat niin syöpyneet, että luunapilla saa ne poikki. Nyt avasin rummut niin oikeasta takarummusta oli kiinnitykseen kuuluvat jouset hävinneet kokonaan.Kaikki pois. Tapit ja lukkorikka äjöttää paikoillaan, mutta yks on joukosta poissa. Vieteri. Ruostetta on koko alusta täynnä, mutta hyvällä hölväyksellä se hoituu. Se taas ei hoidu, miten toisen sylinterin ilmausruuvin saa auki, kun se on ruostunut pyöreäksi. Täytyy tyynnytellä ihtiään ja mennä uudestaan tohtoroimaan Laturia. Sormet verillä ja kaali kuumana. Taitaa olla normaalia remontintekoa.

Jyrki-boy
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Perusrempan tekoon kuuluvia tunneailahteluita :wink:
On vissiin ollu jonkun aikaa takajarrut aukomatta kun on jousetkin ruostunut..
Ilmausruuviin vaan järeät lukkopihdit ni aukee....tai katkee...
jaakko85

Viesti Kirjoittaja jaakko85 »

aropupu kirjoitti:Perusrempan tekoon kuuluvia tunneailahteluita :wink:
On vissiin ollu jonkun aikaa takajarrut aukomatta kun on jousetkin ruostunut..
Ilmausruuviin vaan järeät lukkopihdit ni aukee....tai katkee...
+ pikkutoholla lämpöä sylinteriin, tai miksei isommallakin..
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

jaakko85 kirjoitti:
aropupu kirjoitti:Perusrempan tekoon kuuluvia tunneailahteluita :wink:
On vissiin ollu jonkun aikaa takajarrut aukomatta kun on jousetkin ruostunut..
Ilmausruuviin vaan järeät lukkopihdit ni aukee....tai katkee...
+ pikkutoholla lämpöä sylinteriin, tai miksei isommallakin..
No sit on sama vaikka vaihtaa uudet..
Sitä kyllä suosittelen,ne kun ei maksa paljoakaan :)
jaakko85

Viesti Kirjoittaja jaakko85 »

aropupu kirjoitti:
jaakko85 kirjoitti:
aropupu kirjoitti:Perusrempan tekoon kuuluvia tunneailahteluita :wink:
On vissiin ollu jonkun aikaa takajarrut aukomatta kun on jousetkin ruostunut..
Ilmausruuviin vaan järeät lukkopihdit ni aukee....tai katkee...
+ pikkutoholla lämpöä sylinteriin, tai miksei isommallakin..
No sit on sama vaikka vaihtaa uudet..
Sitä kyllä suosittelen,ne kun ei maksa paljoakaan :)
Nojoo, ei sitä kieroksi tarvi polttaa..
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

jaakko85 kirjoitti:
aropupu kirjoitti:
jaakko85 kirjoitti: + pikkutoholla lämpöä sylinteriin, tai miksei isommallakin..
No sit on sama vaikka vaihtaa uudet..
Sitä kyllä suosittelen,ne kun ei maksa paljoakaan :)
Nojoo, ei sitä kieroksi tarvi polttaa..
En mie sitä tarkoittanutkaan,nuo kumiosat vaan ottaa aika helposti itteensä lämmöstä.
Ja lämmittäessä se sylinteri olisi kuitenkin saatava lähelle punahehkua että auttaisi...

Ja sitä voi vaihtoehtoisesti kokeilla että napauttaa vasaralla ilmanipan päähän,voep sillaanki lähteä irti..
jaakko85

Viesti Kirjoittaja jaakko85 »

aropupu kirjoitti:
jaakko85 kirjoitti:
aropupu kirjoitti: No sit on sama vaikka vaihtaa uudet..
Sitä kyllä suosittelen,ne kun ei maksa paljoakaan :)
Nojoo, ei sitä kieroksi tarvi polttaa..
En mie sitä tarkoittanutkaan,nuo kumiosat vaan ottaa aika helposti itteensä lämmöstä.
Ja lämmittäessä se sylinteri olisi kuitenkin saatava lähelle punahehkua että auttaisi...

Ja sitä voi vaihtoehtoisesti kokeilla että napauttaa vasaralla ilmanipan päähän,voep sillaanki lähteä irti..
Jepjep, no yleensähän nuo sylinterit on vaihto/remonttikunnossa, eli melkeen ois paras kun laittais tosiaan uudet sylinterit ilmausruuveineen ja jarruputkineen, vältytään pahimmalta hitsi :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa viime viikonloppuna ihmeteltiin Nivan etujarrun kiinnitystappeja, toinen lähti kyllä irti, mutta toinen ei sitten millään, ilmeisesti muuta ei voi kuin porata ne lävitse, vaikutti aivan toivottomalta tapaukselta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: Hitas Hapettuminen

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Jyrki-boy kirjoitti:PERKILE !

Kyllä on sanottava suurella äänellä, että auton hajottaa parhaiten omistaja, joka ei ruostesuojaa kulkuneuvoaan. Olen räpeltänyt Nivan jarruja ja onneksi olen niin tehnyt. Putket ovat niin syöpyneet, että luunapilla saa ne poikki. Nyt avasin rummut niin oikeasta takarummusta oli kiinnitykseen kuuluvat jouset hävinneet kokonaan.Kaikki pois. Tapit ja lukkorikka äjöttää paikoillaan, mutta yks on joukosta poissa. Vieteri. Ruostetta on koko alusta täynnä, mutta hyvällä hölväyksellä se hoituu. Se taas ei hoidu, miten toisen sylinterin ilmausruuvin saa auki, kun se on ruostunut pyöreäksi. Täytyy tyynnytellä ihtiään ja mennä uudestaan tohtoroimaan Laturia. Sormet verillä ja kaali kuumana. Taitaa olla normaalia remontintekoa.

Jyrki-boy
Kuulostaa niin tutulle,tommostahan se on,ei muuta kuin uutta osaa tilalle.
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Jo helpottaa

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Nyt on purettu ylimääräiset pois ja kulku kohti autotarvikepuotia alkaa. Vaikuttaisi siltä, että takapäähän vasemmalle on vaihdettu kengät ja siinä ohessa asennussarja. Siksi se lähti auki niin lopen mukavasti. Toinenpuoli onkin vähän eri juttu. Mitä ilmeisimmin tässä on ollut mukana säästämisen peikko, joka on laitattanut käytetyt jarrukengät vasemmalle.

Nyt meen kauppaan ja ostan kaikki uusiksi. Sen jälkeen ei niistä pitäisi enää murhetta olla. Ainut pirullinen homma on siinä, kun remonttipaja on niin saakelin ahdas. Kylmä autotalli perse kiinni seinässä ite kyykkysissä jarrurumpu pehekalleuksia kalvamassa. Alan hiljaskellen uskoa, että nämä autoremontit ovatkin naisten töitä . . .

Hyvä asia tässä on se, ettei valmiissa maailmassa ole kiirettä. Kyllä se joskus siitä suttaantuu. Positiivisesti ajatellen on paljon mukavampi katkoa jarruputkia kotipihalla, kun tienpäällä kahdensadanneljänkymmenen kilometrin tuntinopeudessa, tai ainakin tuolta se vauhti Nivassa tuntuu.

Taian lähteä tallaamaan muutamat kilometrit kaupunkiin.


Jyrki-boy
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Lada-Jussi kirjoitti:tossa viime viikonloppuna ihmeteltiin Nivan etujarrun kiinnitystappeja, toinen lähti kyllä irti, mutta toinen ei sitten millään, ilmeisesti muuta ei voi kuin porata ne lävitse, vaikutti aivan toivottomalta tapaukselta.
Varsin tuttua omalla kohdallakin jarrurempassa..tarttuu pirun kovasti tuo rauta alumiiniin..
Mulla lohkes korvakkeet sitten lopuksi parista kiinnikkeestä...

Saa nähdä auttoiko kun hioin tapin puhtaaksi,vetäsin vähän maalia ja kuparitahnan päälle...
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Takaisin kotona

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Nyt on osat haettu ja niistä jotain maksettu. Viiskymppiä koko paska. Mukana muutama pullo Dot 4:ää ja varuiksi vielä letku ilmausnippaan. Kengät olisi jostain saanut halvemmalla, mutta ei tähän hätään. Sylinterit oli suht edulliset. Asennussarja oli pakko ostaa.

Tänään en näillänäkymin tee muuta kun ruokaa ja haise pahalle. Siinähän sitä yhdelle miehelle on tarpeeksi. Aamulla sitte katotaan huvittaako . . .

Jyrki-boy

PS Tossa jäi sanomatta, että tulee aika hyvä coktaili, kun laittaa vähän Lasolia mauksi DOT 4:n joukkoon. Ei tarvii monta mojauttaa.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: Takaisin kotona

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Jyrki-boy kirjoitti:PS Tossa jäi sanomatta, että tulee aika hyvä coktaili, kun laittaa vähän Lasolia mauksi DOT 4:n joukkoon. Ei tarvii monta mojauttaa.
Onkos tämä se autonasentajan erikoinen :roll:
Ei jäädy,pysyy silmät kirkkaina,vauhti pysyy aisoissa ja kiehuukin vasta uunissa :lol:
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Nyt on homma kunnossa ja minulla on muailman paras Niva, missä ei koskaan ole mitään vikaa, eikä muutakaan korjaustarvetta. Alle laiton Insat 205/80/16. Eipä ainakaan vielä ole ruupannut kiinni lokareihin.

Jyrki-boy
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Jyrki-boy kirjoitti:Nyt on homma kunnossa ja minulla on muailman paras Niva, missä ei koskaan ole mitään vikaa, eikä muutakaan korjaustarvetta. Alle laiton Insat 205/80/16. Eipä ainakaan vielä ole ruupannut kiinni lokareihin.

Jyrki-boy
Oikeinko Saharat ostit,vai Dakarit?
Vastaa Viestiin