pyörän pultit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

pyörän pultit

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

elikkäs irtosi taas takarengas ladasta :( taas korkkasi kierre vetoakselin laipasta. ei enään kiinnostanu vetoakselin vaihto niin tein muutoksen.

otin saabista pyörän mutterit irti ja tapit joissa on se kierre
ja ne tapit pujotettiin ladan vetoakselissa olevista reijistä ja sitten eikun
jarrurumpu ja rengas paikalleen ja MUTTERIT tiukalle :) luulisi olevan kovemmassa :)

osaisko joku veikata nopeutta jos on 5000rpm koneessa kolmosella,
viisi vaihteinen laatikko ja korkeat 14"piikkirenkaat. perävälitys on
vm-79 1200L:ästä.
21013 2300tic
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

miten onnistut tuhoamaan nuo kierteet laipasta???
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

pressa kirjoitti:miten onnistut tuhoamaan nuo kierteet laipasta???
kyl se onnistuu jos huonot kierteet tai sellaset vanteet et kierrettä ei ole tarpeeks ja tarpeeks kovia penkka kosketuksia.. se on helppoa.. :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ladoilla radalle kirjoitti: tai sellaset vanteet et kierrettä ei ole tarpeeks
eli onko käytetty jotain peräkärryn 4x100 vanteita vai vääriä pultteja
itse en ole onnistunut mistään ladasta kierteitä tuhoamaan
tosin aina ollut käytössä oikeat vanteet ja pultit
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

niin ja et on liian lyhyet pultit.. tuliha se sieltä ku vähä potki.. :oops: :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ja piikeillä on pitoa ja penkkakosketuksiakin joskus harvoin.
sillon kun irtos niin ei ollu osunu penkoille, mutta irrotessa vauhtia noin
90km/h ja ei se yrittänytkään pysyä penkkojen välissä.
21013 2300tic
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olikos sulla orkkispultit noiden vanteiden kanssa? Ja varmaan oli levikepalatkin, ainakin edessä, mutta ei varmaan takana?

Kyllähän kierteet hajoilevat, jos pultit eivät mene kokonaan läpi vetarin laipasta tai kierteet ovat jo valmiiksi huonot ja pultit on vedetty liian tiukalle. Sama juttu edessä, tosin kierteen pituudesta siellä ei oo mitään hajua.

Eiköhän sama juttu olisi tapahtunut orkkisvanteellakin, taitaa olla aika kova rasitus paikoille nuo piikkirenkaat sekä vähän kovempi ajo siihen vielä päälle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
kerroppa miksi ei saisi käyttää 4x100 vanteita?
mie olen nyt ajanu yhen kesän ja yhen talven 4x100 jaolla. eikä ole ollu mitään ongelmia.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

miksu kirjoitti:
pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
kerroppa miksi ei saisi käyttää 4x100 vanteita?
mie olen nyt ajanu yhen kesän ja yhen talven 4x100 jaolla. eikä ole ollu mitään ongelmia.
Tästä on kyllä kättä väännetty niin täällä kuin muuallakin netissä.

Itsellänikin on nuo kesävanteet satasen jaolla. Jos ne ovat kestäneet moitteetta kesän +110 hv ladassa varmasti usein rajussakin kyydissä, niin en näe mitään syytä miksi ne eivät kestäisi vakioladassa rauhallisessa ajossa. Samaisessa viriladassa on pyörinyt talvellakin satkun jaolla olevat vanteet, ja ovat kestäneet. Tästä voinee BA3 kertoa lisää...

Myönnän kyllä sen, että nuiden paikalleenlaitto on vähän säätämistä ja millin heiton kyllä huomaa. Mutta kestävät kyllä varmasti, takapäähän on 4 mm orkkista pitemmät pultit ja eteen 16 mm pitemmät pultit levikepalojen kanssa, että ei pitäisi ainakaan jäädä pulttien pituudesta kiinni.
Viimeksi muokannut Jokari, 26.3.2006 0:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
Kuten jo edellä mainuttu miksi ihmeessä ei voi käyttää 4x100 jakoisia vanteita???????
Omassa kilpurissa osa vanteista on satasen jaolla eikä koskaan ole ollut ongelmia tuon suhteen,ja PERÄKÄRRYN VANTEET?? Taitaapa olla yleisempiä vanteen pulttijakoja mitä autoissa on?!?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

ladaracing pori kirjoitti:
pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
Kuten jo edellä mainuttu miksi ihmeessä ei voi käyttää 4x100 jakoisia vanteita???????
Omassa kilpurissa osa vanteista on satasen jaolla eikä koskaan ole ollut ongelmia tuon suhteen,ja PERÄKÄRRYN VANTEET?? Taitaapa olla yleisempiä vanteen pulttijakoja mitä autoissa on?!?
Kohta joku taas vetoaa siihen että kilpureilla ajetaan aina suljetuilla pätkillä ja siksi voi käyttää eri jaon vanteita. Taitavat nuo pultit&vanteet joutua rallissa "hieman" kovemmalle rasitukselle kuin mitä normaalissa tieliikenteessä...joten eiköhän ne kestä vakiolarpan tehoillakin :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Kyllä kestää kun pultit on vaan tarpeeksi pitkät :!: Kokemusta on...
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ja täällä olisi sentin pitempiä pulttejä kaupan että pysyy ne vanteet paikallaan... :wink:

Ps 4x100 jaolla olevat kiinni. Koneessa vääntöä... sopivasti.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Moneskohan kerta tämäkin on kun sanon että mun Ladassa on 4x100 jaolla olevat vanteet eikä niiden kanssa ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
Pressan ei tarvitse älähtää aina kun joku mainitsee Ladan ja 4x100 vanteet samassa lauseessa.
Vastaa Viestiin