Vaihdoin Kombin Volvoon (245)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viesti:
Vaihdoin Kombin Volvoon (245)
Tulipa vaihdettua tuossa parisen viikkoa sitten Juhan kanssa Kombi, Volvon vastaavan malliseen ja ihan päikseen.
Eli mulla oli -89 2104, 1300 koneella. Vaihdossa -82 245 2l koneella.
Kummatkin suht yhtä siistejä, eli aivan paskaisia (sisältä).
Päällisin ja sisäisin puolin myös samanlaisia ruosteläjiä. Kummankin sisusta ja ulkopuoli reilusti suht rähjäinen ja vikoja löytyy. Niistä ei sovi nyt valittaa.
Kummatkin toimi vaihtohetkellä, Volvo toimii vieläkin hyvin, Ladasta ei tietoa. Ilm. toimii, kun ei oo valittanu.
Muotoilu on kummassakin autossa samaa tasoa, eli kaksi eri pituista 2"x4" lankkua päälekkäin.
Mutta Volvo-fiiliksiin:
Volvo on iso auto, n.5m, mutta uskomattoman ketterä. Ketterämpi kuin Kombi.
Tilaa ja pikkusen lisää tilaa. (Vastaa melkein farmari Warree;-).
Ajo helppoa, mutta puskee hieman enemmän??? HEI! Opetellaanpas ajamaan siellä...
Bensan kulutus on suurempi, muttei liian suuri.
Kiva vetoauto, vaikka onkin "pikkulohkolla" b19a? eli vaan kakslitranen.
Kevyt perävaunu ei tuntunu missään, vrt. ex-Ladani. Tyhjäkin pertsi vaati isommissa mäissä kolmosta.
Kiihtyy mukavasti moottoritielukemiin vielä nelosella, mutta tiuhan perän ansiosta kone alkaa jo kuulumaan enempi koppaan ja korviin, sekä alkaa kulutuslukemat nousta. 2104 vei tuosta äänestä voiton ja kyllä tais viedä melkein samoja, vaikka laihalla kulkikin.
Vaikka Volvon kusinpenkki retkottaakin vasemmalle, on ajonautinto ihan mukava. Erilaiset korin, alustan, moottorin ja kojelaudan äänet pitävät auton kuitenkin aivan samalla tasolla edellisen kanssa. Penkin sain muuten suoristettua, kallistamalla takapenkin rahtiasentoon.
Kytkin alkaa olla kai loppu, sillä poljin on jäykkä ja ottaa ylhäältä, muttei vielä vingu, vikise tai luista.
Parasta Volvossa on, että kone on suht hyvä, parempi kuin Ladassa ja isompi. No 1,3litranen nostais tuon auton kulutuslukemat varmaan 50litran tasolle per 100kilumeetriä. On se sentään jonkunverran painavampi.
On jo alkanu tehdä mieli isompaa konetta tohon, mutta ei ny sentään...
Mutta päikseenvaihdossa ja näkemättä koko tuota valkoista länsinaapurilaista, olen ollut tyytyväinen. Tyydytystä tuo myös se, ettei Volvon varaosatkaan ole mitään omaa luokkaansa, vaan ihan kohtuulliset, Lada tasoa.
Mielestäni ihan hyvä auto, kun edellisestä maksoin 170 eur + matkaan menneet bensat.
Nyt kun tuota Volvoa on pikkuhiljaa osannu ohjastaa, niin... emmä osaa enää mitään sanoo...
Hieno auto, mie tykkään, mutten mä Ladoja hylkää... Onhan mulla Samara.
Eli mulla oli -89 2104, 1300 koneella. Vaihdossa -82 245 2l koneella.
Kummatkin suht yhtä siistejä, eli aivan paskaisia (sisältä).
Päällisin ja sisäisin puolin myös samanlaisia ruosteläjiä. Kummankin sisusta ja ulkopuoli reilusti suht rähjäinen ja vikoja löytyy. Niistä ei sovi nyt valittaa.
Kummatkin toimi vaihtohetkellä, Volvo toimii vieläkin hyvin, Ladasta ei tietoa. Ilm. toimii, kun ei oo valittanu.
Muotoilu on kummassakin autossa samaa tasoa, eli kaksi eri pituista 2"x4" lankkua päälekkäin.
Mutta Volvo-fiiliksiin:
Volvo on iso auto, n.5m, mutta uskomattoman ketterä. Ketterämpi kuin Kombi.
Tilaa ja pikkusen lisää tilaa. (Vastaa melkein farmari Warree;-).
Ajo helppoa, mutta puskee hieman enemmän??? HEI! Opetellaanpas ajamaan siellä...
Bensan kulutus on suurempi, muttei liian suuri.
Kiva vetoauto, vaikka onkin "pikkulohkolla" b19a? eli vaan kakslitranen.
Kevyt perävaunu ei tuntunu missään, vrt. ex-Ladani. Tyhjäkin pertsi vaati isommissa mäissä kolmosta.
Kiihtyy mukavasti moottoritielukemiin vielä nelosella, mutta tiuhan perän ansiosta kone alkaa jo kuulumaan enempi koppaan ja korviin, sekä alkaa kulutuslukemat nousta. 2104 vei tuosta äänestä voiton ja kyllä tais viedä melkein samoja, vaikka laihalla kulkikin.
Vaikka Volvon kusinpenkki retkottaakin vasemmalle, on ajonautinto ihan mukava. Erilaiset korin, alustan, moottorin ja kojelaudan äänet pitävät auton kuitenkin aivan samalla tasolla edellisen kanssa. Penkin sain muuten suoristettua, kallistamalla takapenkin rahtiasentoon.
Kytkin alkaa olla kai loppu, sillä poljin on jäykkä ja ottaa ylhäältä, muttei vielä vingu, vikise tai luista.
Parasta Volvossa on, että kone on suht hyvä, parempi kuin Ladassa ja isompi. No 1,3litranen nostais tuon auton kulutuslukemat varmaan 50litran tasolle per 100kilumeetriä. On se sentään jonkunverran painavampi.
On jo alkanu tehdä mieli isompaa konetta tohon, mutta ei ny sentään...
Mutta päikseenvaihdossa ja näkemättä koko tuota valkoista länsinaapurilaista, olen ollut tyytyväinen. Tyydytystä tuo myös se, ettei Volvon varaosatkaan ole mitään omaa luokkaansa, vaan ihan kohtuulliset, Lada tasoa.
Mielestäni ihan hyvä auto, kun edellisestä maksoin 170 eur + matkaan menneet bensat.
Nyt kun tuota Volvoa on pikkuhiljaa osannu ohjastaa, niin... emmä osaa enää mitään sanoo...
Hieno auto, mie tykkään, mutten mä Ladoja hylkää... Onhan mulla Samara.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Ja sitten kun alkaa osien tarve niin muista tämä:
http://volvolandia.com/markkina/index.p ... adid=20411
Muista myös että parkkipaikalla yms kääntäessä rattia ei saa kääntää aivan linkkuun, pyörät meinaan menevät melkein poikittain
Tuo b19a kone on todella kestävä, joskin myös laiskimmasta päästä. Ilmeisesti kaasarilla varustettu?
http://volvolandia.com/markkina/index.p ... adid=20411
Muista myös että parkkipaikalla yms kääntäessä rattia ei saa kääntää aivan linkkuun, pyörät meinaan menevät melkein poikittain

.
-
- Viesti:
Volvolandia
Oon jo liittyny Volvolandian lukijoihin Aika hyvä tekninen tuki. Toivoisin samaa tasoa Ladailijoillekin....
Ai kautta profeetan parran, täähän on PAREMPI!.
Ihmettelen, että on Volvokerho ja Volvolandia erikseen???
Ai kautta profeetan parran, täähän on PAREMPI!.
Ihmettelen, että on Volvokerho ja Volvolandia erikseen???
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
no tulipa vaihdettua volvo 245 2l lada combiin eipä voi valittaa kulutus pieneni tilat myös kääntösäde kasvoi nyt ladaan vaihdettu raidetangon pää kaasari menee vaihtoon on joku laittanut fiat unon kaasarin ei ihme että ei jaksa vetää eipä ole ollut mitään valittamista kyllä lada on lada ja volvo no jaa ladassa saa metelin pois kun laittaa mankan kovemalle 

-
- Viesti:
Ollaan tyytyväisiä
Juha: Ettei siihen sais isompia suuttimia? Ei tuo muutenkaan mikään tehovehje ole. Edellinen lada oli samalla koneella ja oli iso putki, no se oli pikkusen parempi, mutta ei ny hirveen suurta eroo ollu.
Mutta mie oon tyytyväinen, jos sie oot tyytyväinen.
Mutta mie oon tyytyväinen, jos sie oot tyytyväinen.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Olempa ajanut Volvolla pitkään: 142 -71 ja B20A koneella 180tkm->250tkm jonka vaihdoin 242-81 B19A koneiseen 195 tkm-> 435tkm.
Eli voin sanoa että kestäviä sydeemejä. Voi verrata panssarivaunuun, johon meinasin ajaa pahki ( T-72) tolla 242:lla.
Kerran palo kannen tiiviste ja 3 kertaa meni laturi.
Eli voin sanoa että kestäviä sydeemejä. Voi verrata panssarivaunuun, johon meinasin ajaa pahki ( T-72) tolla 242:lla.
Kerran palo kannen tiiviste ja 3 kertaa meni laturi.
Lada rules
No on se vaan ihme jos Ladassa tyhjä peräkärry jotenkin vaikuttaa menoon, no mullahan on toki vaan noita isolohkoja
mutta ei peräkärry vielä menoa hidasta vaikka olis motti koivuklapiakin kyydissä. Asuntovaunu onkin sitten eri asia 
EDIT: Tai no riippuu toki mikä kärry, kyllä tyhjää autotraileria (580 kg) kiskoessa jo huomasi että jotain perässä on, vaikkei se nyt merkittävästi tuntunut.

EDIT: Tai no riippuu toki mikä kärry, kyllä tyhjää autotraileria (580 kg) kiskoessa jo huomasi että jotain perässä on, vaikkei se nyt merkittävästi tuntunut.
Reippaina käymme rekkain alle 

Volvo 245:ssa kuten Ladassakin viehättää sen työkalumaisuus.Esimerkiksi takaovet ovat samaa mallia kuin sedanissa.Hyvää siinä on se että vanhaan 245:een käy myös sedanin takaovet ja päinvastoin.245:ssa,missä katto jatkuu suorana taakse asti jouduttiin ikkunakaaren yläpuolinen osa täyttämään,jotta rako menisi umpeen.Korilinjoihin se tekee ristiriitaisuuksia,mutta käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä.Sanoisinko ekologista ja funktionaalista.