Sivu 1/2

Mitä vaatii?

Lähetetty: 12.3.2006 18:47
Kirjoittaja BA3 RACING
Sellanen kysymys että mitä muutoksia vaatii 1500 kone jos laittais virinokan?Sellanen olis tallin perällä että tartteeko mitään muakata jos semmosen laittaa?

Lähetetty: 12.3.2006 19:16
Kirjoittaja destor
En tiedä tuosta koneesta minkä verran mäntien ja venttiilien väliin jää vakiona tilaa, mutta mikäli se sinne sopii niin ainakin kanavat kannattaa kohdistaa ja muuta pientä tehdä sillä muuten bensankulutus vain kasvaa ja tehot eivät juurikaan muutu. Kohdistusten kanssa muutos pitäisi jo tuntua. Nokasta pitäisi tietää minkälaiset nostot ja asteet siinä ovat, sillä jos se tulee tieliikenteeseen niin katsastuksesta voi tulla ongelmallista ja liian rajulla nokalla alle 3000rpm ajosta ei tule mitään.

Lähetetty: 12.3.2006 19:36
Kirjoittaja BA3 RACING
Joo noinniin kohdistukset teen joka tapauksessa ja ei tuu tielle vaan jääautoon.Tarttee mitata paljon sinne jää varaa ja kannaatako se edes laittaa sinne.Kannataisiko kantta laskea jos sen sinne tällää?Vaiko laskea kantta ja laittaa noka johonkin muuhun?Tai sitten laittaa nokka ja kohdistaa kanavat...Täytyy nyt katsoa kun otan viikonloppuna varmaan koneen auki

Lähetetty: 12.3.2006 19:37
Kirjoittaja BA3 RACING
Niin ja vielä että missä ne asteet ja nostot voi mitata?

Lähetetty: 12.3.2006 20:02
Kirjoittaja kapa
Vähän riippuu nokasta mutta säädettävä nokkapyörä olisi hyvä olla. Ja puristuksia lisää, eli kannesta tai lohkosta kamaa pois. Ja tietty palotilojen/kanavien muotoilukin voisi olla paikallaan.

Lähetetty: 13.3.2006 14:23
Kirjoittaja BA3 RACING
Paljonks tommoset nokkapyörät maksaa?ja kannesta otetaan pois joku 1mm

Lähetetty: 13.3.2006 17:13
Kirjoittaja Kontio
Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:

Lähetetty: 13.3.2006 17:19
Kirjoittaja Xorron
Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png

Lähetetty: 13.3.2006 20:10
Kirjoittaja BA3 RACING
Xorron kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png
Siis mikä on offset-kiila? Oon kuullu offset nimen jossain renkas hommassa mut ei se oikeen tähän liity.Siis semmosen nokkapyörän vois koneistamalla jossain tehä??Vai siihen pitäs joku lisähomma kyhätä??Jelppikää ny tiätämätöntä!!!

Lähetetty: 13.3.2006 21:46
Kirjoittaja rokrok
joku asiasta tietävä voisi vähän valaista: mitä noin suurinpiirtein maksaa ladan muutoskatsastus kun siihen vaihdetaan noin 100hv ladan kone? mitä tehonmittaus maksaa? tarviiko käydä jotain paperisotaa?

Lähetetty: 13.3.2006 22:29
Kirjoittaja destor
Jos saat konttorin uskomaan että muutos on laillinen niin homma maksaa ainakin täälläpäin 68e. Tehoa ei tarvitse mitata jos laitat sopivanlaisen koneen sinne, eli et viritä ennenkuin se on autoon leimattu. Paperisodaksi riittää konelatodistus ja mahdollisesti uuden moottorin tiedot vaikkapa lähtöauton rekisteriotteen muodossa. Käytäppä hakua niin saat luettavaa..

Lähetetty: 14.3.2006 9:12
Kirjoittaja aropupu
BA3 RACING kirjoitti:
Xorron kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png
Siis mikä on offset-kiila? Oon kuullu offset nimen jossain renkas hommassa mut ei se oikeen tähän liity.Siis semmosen nokkapyörän vois koneistamalla jossain tehä??Vai siihen pitäs joku lisähomma kyhätä??Jelppikää ny tiätämätöntä!!!
olisiko tyyliin että ostetaan isompi kiila ja siitä sitten muotoilemalla tehdään ladaan sopiva malli :roll: arvaus vaan :?:

ja olikos se silleen että nokan ajoitusta piti aikaistaa??
mulle aikoinaan neuvottiin että kolotaan kiilauraa nokkapyörästä lisää ja vedetään pyörä loctitellä kiinni säädettyyn kohtaan...

Lähetetty: 14.3.2006 10:05
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Mitenkä muuten meinasitte tuon kiilan ladan nokka-akselille tehdä kun sen rakenne on mikä on.

Lähetetty: 14.3.2006 11:14
Kirjoittaja Stefa
Sorvailee vakiopyörää, siihen uusi säädettävä keskiö. Nuo viilailut ovat vähän jokkishommia.

Lähetetty: 14.3.2006 11:55
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tein viimekesänä noita puolenkymmentä eli teräskeskiölle ja siihen jyrsimellä säädöt +/- 12astetta (noin).

Kokeilin kaupata niitä täälläkin mutta varsin heikolla menestyksellä.

Jos tuntuu että pitää vakiopyörästä väkisin se säädettävä tehdä niin katsokaa ensin se rakenne. Kiilaa sieltä ette löydä vaan tapin joka keskittää noka ja rattaan toisiinsa. Jos pitää säätää niin poraatte joko uuden reiän sopivaksi katsomalle kohdalle tai viilaatte jo olemassa olevaa soikeaksi kuitenkin siten että tappi vastaa rattaaseen eikä suinkaan lepää tyhjänpäällä.

Idea helppo selitys ontuva.