1500i pätkiminen
1500i pätkiminen
Kylmällä koneella pelaa kuin enkeli, mutta lämpöjen noustessa alkaa pätkiä ja pelaa vain aivan pintakaasulla. Voisiko kyseessä olla sytytyksen säätöyksikkö vai ruiskun ohjausyksikkö?
Kyseessä vuosimallin -92 axtec joka on muutettu ruiskuksi.
Kyseessä vuosimallin -92 axtec joka on muutettu ruiskuksi.
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Miten muutettu ruiskuksi? 1700i hilppeet vai jotain muuta? Jos ne niin onko Ohjelmaa tai muuta muutoksia ruiskuun jotta se toimisi pienemmässä koneessa oikein? Toki periaatteessa seos pitäis mennä hieman liian rikkaalle pienemäässä koneessa jonka ei kyllä pitäisi nykimistä aiheuttaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Itse en kyseistä laitosta ole vielä edes nähnyt, mutta kuulemma siellä Gm:n 1-pisteruisku on. Siis hyvin todennäköistä että 1700i:stä on tuo paketti otettu. Ohjelmaan ei ole tehty muutoksia. Pitää käskeä nuo tulpatkin tarkistamaan.
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ei tääl kukaan mitään tiiä, itellä ku alko ruiskusamara pätkii niin paljon oli veikkauksia mut mikää ei auttanu
onko se yleensä toiminu kunnolla asennusten jälkeen, eli voiko vika olla ihan rakenteessa, eikä niinkään rikkinäisessä osassa? jotenkin epäilyttää toiminta jos pienempään koneeseen laitetaan isompaan tarkoitettu ohjain yms. onko kansi vaihdettu tai puristuksia lisätty?


onko se yleensä toiminu kunnolla asennusten jälkeen, eli voiko vika olla ihan rakenteessa, eikä niinkään rikkinäisessä osassa? jotenkin epäilyttää toiminta jos pienempään koneeseen laitetaan isompaan tarkoitettu ohjain yms. onko kansi vaihdettu tai puristuksia lisätty?

Samara
Ehkä ilmamäärämittari, kaasua painaessa ei ruisku saa siitä tietoa ja jättää seokset rikastamatta..kylmänä käy ryypyn vuoksi.
Voisi katsoa ruiskuttaako suutin polttoainetta riittävästi jos sen vaan jostain näkee.
Ettei olisi lambda-anturi vika? pitää mitata sen tuottama jännite.
Lada-jussi: miten muuten sille samarallesi on käynyt? mikä oli vikana..?
Voisi katsoa ruiskuttaako suutin polttoainetta riittävästi jos sen vaan jostain näkee.
Ettei olisi lambda-anturi vika? pitää mitata sen tuottama jännite.
Lada-jussi: miten muuten sille samarallesi on käynyt? mikä oli vikana..?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara
löysin vähän paremman yksilön ja toi jäi varaosiksi, nykimisen lisäksi kytkin temppuili aina vaan ja uudestaan ja kori oli laho. olishan oikeestaa hyvä tietää varaosahyödyn takia että mikä osa on rikki.rotsi4 kirjoitti: Lada-jussi: miten muuten sille samarallesi on käynyt? mikä oli vikana..?

Re: 1500i pätkiminen
Jos autossa on vielä Axtecin aivot eli AFR-boksi paikoillaan (joka tuntuu epätodennäköiseltä kun on ruiskuksi muutettu), taitaa taika olla siinä että kylmänä antaa koneen käydä niinkuin käy ja kun moottori lämpenee normaaliin lämpötilaan vaihtaa AFR ohjelmansa normaaliksi ja koittaa säätää seoksia joka ei ilman Axtecin solenoidisuuttimia AFR:n oppien mukaan onnistu. Kun boksi ei saa seoksia muuttumaan solenoideilla, alkaa se mulkata sytytystä.Ertzu kirjoitti:Kylmällä koneella pelaa kuin enkeli, mutta lämpöjen noustessa alkaa pätkiä ja pelaa vain aivan pintakaasulla. Voisiko kyseessä olla sytytyksen säätöyksikkö vai ruiskun ohjausyksikkö?
Kyseessä vuosimallin -92 axtec joka on muutettu ruiskuksi.
Huom, tämä ei ole faktaa - vaan näin minulle on joskus muinoin väitetty. Saattanee olla aivan palturia.
Joka tapauksessa vika saattaa hyvinkin olla myös sytytyksen ohjausyksikössä, koska siinä toimintahäiriöt ilmenevät hyvin usein ohjausyksikön lämmetessä normaaliin käyttölämpötilaan. Tämä tosin lämpenee melko nopeasti.
Tulpat kannattaa tarkistaa, ja ehdottomasti virranjakajan osien kunto. Sytytyksen ajoitus saattaa olla pielessä. Jakajalla on taipumusta kääntyillä pikkuhiljaa.
Myös happitunnistin (eli Lambda) saattanee olla sökö. Tieto seossuhteesta ei välttämättä pääse ruiskun ohjausyksikköön asti. Seossuhteesta kertovaa tietoa luetaan vasta kun moottorissa on riittävästi lämpöasteita. Käsittääkseni myös nopeustunnistin (vaihdelaatikossa, nopeusmittarin vaijerin yhteydessä) on oleellinen osa ainakin 1700i moottorissa. Mikäli signaalia siitä että auto liikkuu ei ohjainboksille saada, ei syöttö ja seossuhteen säätö pelaa oikein.
Haukkukoot joku minut pataluhaksi jos tuli pelkkää palturia...
