Sivu 1/1

Samaran sammuminen

Lähetetty: 4.3.2006 15:58
Kirjoittaja sekaenla
Samara 1500i vm1998, kytkinremontin jälkeen alkoivat ihmejutut kytkin pohjaan sammuu, kytkin ylös käypi taas. Tää on hieman hankalaa esim. liikennevaloissa. :mrgreen:
Konehuoneesta oli "viemäri" täynnä lehtiä ja siitä syystä sulakerasia muuttunut sukellusveneeksi, hapettuneesta piirilevystä suorastaan hävinnyt "johtimia", hankittu uusi 2000 mallinen ja siitähän vasta riemu alkoi, flekti huutaa jatkuvasti huoltovalo palaa aina. Mistähän löytyisi sopiva sulakekotelo (Turusta). :oops:

Lähetetty: 4.3.2006 16:20
Kirjoittaja ,_,/ukka
Voiskohan olla moottorin maakaapeli irti/löysällä? Maadottaa kytkinvaijeria pitkin, mutta kun sitä painaa niin maakontakti häviää.

,_,/ukka

Lähetetty: 30.3.2006 13:19
Kirjoittaja sekaenla
,_,/ukka kirjoitti:Voiskohan olla moottorin maakaapeli irti/löysällä? Maadottaa kytkinvaijeria pitkin, mutta kun sitä painaa niin maakontakti häviää.

,_,/ukka
Kyllä maatot tuntuu olevan kunnossa

Lähetetty: 30.3.2006 17:53
Kirjoittaja sekaenla
sekaenla kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Voiskohan olla moottorin maakaapeli irti/löysällä? Maadottaa kytkinvaijeria pitkin, mutta kun sitä painaa niin maakontakti häviää.

,_,/ukka
Kyllä maatot tuntuu olevan kunnossa
Ja nyt on vanha sulakerasian pohja entisöity kuntoon, flekti rauhoittui, kadonneet jarruvalot toimivat, huoltovalo sammui mutta mutta se pahus vaan tahtoo sammuilla. Voisko olla jotain vikaa tyhjäkäynnin puolella. Jos vaan joku voisi avittaa kun itellä meni ....!

Lähetetty: 30.3.2006 18:54
Kirjoittaja pressa
laita kokeeksi apuvirtakaapeli akun miinuksesta moottorin kylkeen ja testaa muuttuuko
on vain joskus hyvänkin näköiset maajohdot huonolla siirtokyvyllä

Lähetetty: 31.3.2006 15:25
Kirjoittaja sekaenla
pressa kirjoitti:laita kokeeksi apuvirtakaapeli akun miinuksesta moottorin kylkeen ja testaa muuttuuko
on vain joskus hyvänkin näköiset maajohdot huonolla siirtokyvyllä
No sekin tuli kokeiltua, mikään ei muuttunut. Mutta ei se aina välttämättä sammu joka kerta ja jos sammuukin se kuitenkin starttaa vaikka kytkin olisi ylhäälläkin? Ja joskus tuntuu että sillä olisi jokin päivä huonompi kuin toinen, kuuluukohan se sen luonteeseen, toivottavasti ei. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen :roll:

Lähetetty: 31.3.2006 17:41
Kirjoittaja pressa
olisikohan tyhjäkäynnin säätömoottori hieman kankea eli jumittaisi kiinni eikä ehtisi kierroksien muuttumiseen reakoida??
satakympeistähän noita moottoreita ja kaasuläpän asentotunnistimia mennyt

Lähetetty: 1.4.2006 15:20
Kirjoittaja sekaenla
pressa kirjoitti:olisikohan tyhjäkäynnin säätömoottori hieman kankea eli jumittaisi kiinni eikä ehtisi kierroksien muuttumiseen reakoida??
satakympeistähän noita moottoreita ja kaasuläpän asentotunnistimia mennyt
Täähän on samara -96 1500i onko osat samat ja mikä ihmeen tyhjäkäyntimoottori, oon mää sitten pöljä vai oonko?

Lähetetty: 1.4.2006 19:15
Kirjoittaja kalle
Omassa satakympissä oli ilmamäärätunnistin kaputt ja huohotinletkukin kärsinyt tyhjäkäyntiongelmien ilmaantuessa. Happianturikin oli vähän hapettunut.

Ilmamäärätunnistin on ilmanputsarissa ihan kiinni, Samarassasi semmoinen nelikulmainen mötikkä letkun alussa.

En kyllä sanoa, onko GM-ruiskuissa ollut tuota ongelmaa ilmamäärätunnistinongelmaa taajaan, boschilaisissa on. Haullakin löytyy asiaa.

Lähetetty: 12.4.2006 12:01
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Olisiko kytkinlevy tullut väärinpäin?

Kytkinlevyn napa on nimittäin (ainakin osassa levyistä) epäsymmetrinen, moottorin puoli navasta on pidempi.

Jos tällainen levy tulee väärinpäin, ottaa napa kiinni kytkimen jousen kärkiin, kun poljin on pohjassa => kytkin ei irrota ja kone sammuu paikalla ollessa, jos vaihde päällä.

menestystä toivottaen

SvS