Samara 1500i vm1998, kytkinremontin jälkeen alkoivat ihmejutut kytkin pohjaan sammuu, kytkin ylös käypi taas. Tää on hieman hankalaa esim. liikennevaloissa.
Konehuoneesta oli "viemäri" täynnä lehtiä ja siitä syystä sulakerasia muuttunut sukellusveneeksi, hapettuneesta piirilevystä suorastaan hävinnyt "johtimia", hankittu uusi 2000 mallinen ja siitähän vasta riemu alkoi, flekti huutaa jatkuvasti huoltovalo palaa aina. Mistähän löytyisi sopiva sulakekotelo (Turusta).
Viimeksi muokannut sekaenla, 6.3.2006 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
,_,/ukka kirjoitti:Voiskohan olla moottorin maakaapeli irti/löysällä? Maadottaa kytkinvaijeria pitkin, mutta kun sitä painaa niin maakontakti häviää.
,_,/ukka
Kyllä maatot tuntuu olevan kunnossa
Ja nyt on vanha sulakerasian pohja entisöity kuntoon, flekti rauhoittui, kadonneet jarruvalot toimivat, huoltovalo sammui mutta mutta se pahus vaan tahtoo sammuilla. Voisko olla jotain vikaa tyhjäkäynnin puolella. Jos vaan joku voisi avittaa kun itellä meni ....!
laita kokeeksi apuvirtakaapeli akun miinuksesta moottorin kylkeen ja testaa muuttuuko
on vain joskus hyvänkin näköiset maajohdot huonolla siirtokyvyllä
pressa kirjoitti:laita kokeeksi apuvirtakaapeli akun miinuksesta moottorin kylkeen ja testaa muuttuuko
on vain joskus hyvänkin näköiset maajohdot huonolla siirtokyvyllä
No sekin tuli kokeiltua, mikään ei muuttunut. Mutta ei se aina välttämättä sammu joka kerta ja jos sammuukin se kuitenkin starttaa vaikka kytkin olisi ylhäälläkin? Ja joskus tuntuu että sillä olisi jokin päivä huonompi kuin toinen, kuuluukohan se sen luonteeseen, toivottavasti ei. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen
olisikohan tyhjäkäynnin säätömoottori hieman kankea eli jumittaisi kiinni eikä ehtisi kierroksien muuttumiseen reakoida??
satakympeistähän noita moottoreita ja kaasuläpän asentotunnistimia mennyt
pressa kirjoitti:olisikohan tyhjäkäynnin säätömoottori hieman kankea eli jumittaisi kiinni eikä ehtisi kierroksien muuttumiseen reakoida??
satakympeistähän noita moottoreita ja kaasuläpän asentotunnistimia mennyt
Täähän on samara -96 1500i onko osat samat ja mikä ihmeen tyhjäkäyntimoottori, oon mää sitten pöljä vai oonko?
Kytkinlevyn napa on nimittäin (ainakin osassa levyistä) epäsymmetrinen, moottorin puoli navasta on pidempi.
Jos tällainen levy tulee väärinpäin, ottaa napa kiinni kytkimen jousen kärkiin, kun poljin on pohjassa => kytkin ei irrota ja kone sammuu paikalla ollessa, jos vaihde päällä.