Venttiilin välys
Venttiilin välys
No niin osaako joku selkokielellä kertoa kujinkas nuo säädetään. olisi mäntä ja venttiili vaihdettu niin että ainoa mikä on hieman hämärän peitossa on tuo välyksen säätö. oli ohjekirjassa niin selvät ohjeet että pitäis olla aito ryssä ottamaan niistä selvää.
Ja välys muistaakseni 0.15mm . Niin eli ota venttiilikoppa auki. Se pytty missä mäntä on yläkuolokohdassa ja sytytys vaihe nii sen venttiilit on säädettävissä. Ja ne säädetään: löysätään alempi mutteri joka on 17mm ja sen jälkeen pyöritetään ylempää mutteria 13mm niin, että 0.15mm liuskamitta liikkuu nahkeasti nokan ja keinuvivun välissä. Sen jälkeen kiristetään 17mm mutteri ja kiristyksen jälkeen vielä tarkastetaan välys. Kun olet säätäny sen sylinterin välykset pyörität puoli kierrosta ja säädät seuraavat kaksi. Sytytysjärjetyksen mukaan menet kunnes kaikki on säädetty. Veivillä on hyvä pyörittää ja jos ei ole veiviä nii 38mm lenkillä kampiakselin päästä.
Viimeksi muokannut v1lh0-, 3.3.2006 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tai jos 1700i niin imu 0.15 ja pako 0.20v1lh0- kirjoitti:Ja välys muistaakseni 0.15mm .

Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Helppo sääntö. Sylintereiden lukumäärä plus yksi eli kun ykkönen vaihtaa säädetään nelonen. kun kakkonen vaihtaa säädetään kolmonen jne. Tämä pätee kaikkiin mootoreihin sylinterilukuun katsomatta. Eli kun kutonen vaihtaa säädetään ykkönen.
Muuta ei tähän hommaan tarvita sen rakotulkin lisäksi. Ei siis voi epäonnistua säädettävien venttiilien valinnasta
Repikää tästä...
Muuta ei tähän hommaan tarvita sen rakotulkin lisäksi. Ei siis voi epäonnistua säädettävien venttiilien valinnasta
Repikää tästä...
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Jos haluaa 1700 koneelle tyypillisen naputtavan käyntiäänen niin välys kannattaa pakoventtiilille olla 0,2. Jos haluaa että kone käy nätisti, välys on 0,15.
Ei se välys pienene 1700:ssa sen enempää kuumana kuin muissakaan, joten kokemuksesta voin sanoa että 0,15 on hyvä.
Kuluttaa vaan keinuja ja jokapaikkaa sellanen ylimääräinen välys kun keinut rallattaa ja värisee enemmän.
Ei se välys pienene 1700:ssa sen enempää kuumana kuin muissakaan, joten kokemuksesta voin sanoa että 0,15 on hyvä.
Kuluttaa vaan keinuja ja jokapaikkaa sellanen ylimääräinen välys kun keinut rallattaa ja värisee enemmän.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Olen ajanut 1700 koneella n.60000km eikä ole yksikään venttiili palanut! Eli tuo 0,2 tuntuu liioittelulta. Jos jollain on esittää todella pätevä syy siihen niin säädän tästälähtien siihen 0,2 milliin!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129