Jakopääinfoa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Jakopääinfoa

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Onko kukaan muu huomannut että esim.1200 moottorin jakopäässä on kaksi identtistä ketjupyörää?
Tänään purin omastani jakopään ja huomasin että nokka-akselin ketjupyörä sekä öljypumpun käyttöakselin ketjupyörä ovat identtiset. Jakomerkkejä myöten. Uteliaisuuttani kokeilin sopivuutta keskenään ja olivat täysin samat. Eli venäläinen insinööri on säästänyt kun samaa ketjupyörää käytetään 2 eri paikassa. Eikä ole 10 eri kokoista ratasta. Siinä sinne VeniVidiViki- palstalle uutta tietoa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Juuri samaa asiaa tuumasin toissapäivänä kun pyörittelin käsissäni uusia jakopäänrattaita 1700 koneeseen. Itäviisauttahan se on, mitä turhia tehdä ja suunnitella monta erilaista osaa kun yhdelläkin pärjätään.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jep, saman asian huomasin jakopäärempan yhteydessä...kyllä se neukkuinzinjööri on viisas ainakin jossain asioissa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eikös ne rattaat ole jo fiiatin suunnitelun jäljiltä samanlaiset?

Jostain pitäis keksiä hieman pienempi ratas öljypumpulle, kun ei meinaa olla joutokäynnillä paineita.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Turbiini kirjoitti: Jostain pitäis keksiä hieman pienempi ratas öljypumpulle, kun ei meinaa olla joutokäynnillä paineita.
Eikös se sama ratas pyöritä virranjakajaa? Eli menee syttykin sekaisin jos tuon rattaan vaihtaa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Pyörittää kyllä mutta jos on suorasytytys niin eipä mene jako sekaisin koska se ottaa käyntitiedon hihnapyörältä.
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: Jakopääinfoa

Viesti Kirjoittaja cassu »

ss127 kirjoitti:Siinä sinne VeniVidiViki- palstalle uutta tietoa.
Pistetään kun keritään ;)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

,_,/ukka kirjoitti:
Turbiini kirjoitti: Jostain pitäis keksiä hieman pienempi ratas öljypumpulle, kun ei meinaa olla joutokäynnillä paineita.
Eikös se sama ratas pyöritä virranjakajaa? Eli menee syttykin sekaisin jos tuon rattaan vaihtaa.

,_,/ukka
Mun ladassa ei tosiaan ole virranjakajaa, vaan megasquirtin ohjaama suorasytkä joka saa tiedon kampiakselin pyörältä kuten 1700i (semmoisen hihnapyörä mulla onkin)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

offtoppi-info - Samaran etu- ja takapuskurin "sisärauta" on myös sama. Eli voi hyödyntää esim. vaihtamalla solmussa olevaan etupuskuriin (jos kuori ehjä) "halvemmasta löydetystä" takapuskurista.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin