Jakopääinfoa
Jakopääinfoa
Onko kukaan muu huomannut että esim.1200 moottorin jakopäässä on kaksi identtistä ketjupyörää?
Tänään purin omastani jakopään ja huomasin että nokka-akselin ketjupyörä sekä öljypumpun käyttöakselin ketjupyörä ovat identtiset. Jakomerkkejä myöten. Uteliaisuuttani kokeilin sopivuutta keskenään ja olivat täysin samat. Eli venäläinen insinööri on säästänyt kun samaa ketjupyörää käytetään 2 eri paikassa. Eikä ole 10 eri kokoista ratasta. Siinä sinne VeniVidiViki- palstalle uutta tietoa.
Tänään purin omastani jakopään ja huomasin että nokka-akselin ketjupyörä sekä öljypumpun käyttöakselin ketjupyörä ovat identtiset. Jakomerkkejä myöten. Uteliaisuuttani kokeilin sopivuutta keskenään ja olivat täysin samat. Eli venäläinen insinööri on säästänyt kun samaa ketjupyörää käytetään 2 eri paikassa. Eikä ole 10 eri kokoista ratasta. Siinä sinne VeniVidiViki- palstalle uutta tietoa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Jakopääinfoa
Pistetään kun keritäänss127 kirjoitti:Siinä sinne VeniVidiViki- palstalle uutta tietoa.

Mun ladassa ei tosiaan ole virranjakajaa, vaan megasquirtin ohjaama suorasytkä joka saa tiedon kampiakselin pyörältä kuten 1700i (semmoisen hihnapyörä mulla onkin),_,/ukka kirjoitti:Eikös se sama ratas pyöritä virranjakajaa? Eli menee syttykin sekaisin jos tuon rattaan vaihtaa.Turbiini kirjoitti: Jostain pitäis keksiä hieman pienempi ratas öljypumpulle, kun ei meinaa olla joutokäynnillä paineita.
,_,/ukka
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa