Sivu 1/2

Releitten tunnistus...

Lähetetty: 27.2.2006 14:23
Kirjoittaja Esto_r
No ladahan on 1200L vuosmalli 1989

Muutama rele tarttis saada tietää mitä ovat... laitan linkin ja kuvalle numeron ni vastaatte sillai et 1 kuvan rele on (releen nimi ja mitä tekee)
Joistain releistä otettu jo piuha/piuhat irti...

1.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

2.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

3.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

4.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

5.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

6.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

7.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

8.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg


Jos joku kuva on huono tai haluatte tietää tarkemmin missä kyseinen rele sijaitsee niin kysykää... :? Kiitos jo nyt etu käteen...

Lähetetty: 27.2.2006 14:39
Kirjoittaja meedio74
Toi viimeinen eli kuva 8. on lasinpyyhkimien tihkurele.

Lähetetty: 27.2.2006 14:46
Kirjoittaja OSmo
Eka on vilkku rele
neljäs on sytkän ohjaus kikkare

Lähetetty: 27.2.2006 15:08
Kirjoittaja Esto_r
7 . kuvan releessä lukee Hella ja alkuperäinen paikka on vissiin siinä ratin alla olevissa muoveissa virtalukon lähellä...

Onko varma että 1. kuvan rele on vilkkujen? se on noi 2.5cm paksu.... 2.kuvan rele oli mittareiden takana ettei se olisi vilkkujen?

Lähetetty: 27.2.2006 15:11
Kirjoittaja OSmo
Missäs tuo kuvan 1. rele oli...?

Lähetetty: 27.2.2006 15:38
Kirjoittaja pressa
1. käsijarrun merkkivalon rele eli tuo vilkuttaa käsijarrun valoa

Lähetetty: 27.2.2006 15:56
Kirjoittaja AI
3 Rele jolle tuli vaaleanpunainen johto laturilta: Latauksen merkkivalon rele

4 Jännitteensäädin

5 Kierroslukutunnistin

Lähetetty: 27.2.2006 16:05
Kirjoittaja Esto_r
Missäs tuo kuvan 1. rele oli...?
Se on kuvassa oikealla paikallaan... eli konehuoneesta kun tulee kimppu johtoja sisätiloihin se on heti siinä alussa... siinä kimpussa siis....ja siis sisätiloissa :D

Lähetetty: 27.2.2006 17:15
Kirjoittaja OSmo
Just just.. en mä näist mittää tiä? kunhan arvailen vaan.. :oops:

Lähetetty: 27.2.2006 17:28
Kirjoittaja Esto_r
3 Rele jolle tuli vaaleanpunainen johto laturilta: Latauksen merkkivalon rele
No jos näin on niin mikä se toinen rele siinä vieressä oli? siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle... Mutta nämä 3.kuvan releet olivat siinä välissä.... siis kummallekkin releelle meni... Kuvassa näkyy noi ruskeat johdot niin ne oli siinä vaaleanpunaisessa kiinni...


Mites sitten nämä valojen releet? Onko valoilla edes releitä? :D

Mun tarttee sanoa että olen ihan pihalla näistä sähköistä!!. Jos luettelen sähkölaitteet mitkä jätän autoon niin auttaisiko se teitä sanomaan mitkä näistä jätän ja mitkä otan pois....

No aitoon ei tule muita valoja kuin jarruvalo ja merkkivalo taakse mikä palaa kokoajan (katkasimella)

-lämmityslaitteen moottori
-akun merkkivalo (vai mikä nyt on)
-öljyn merkkivalo
-lämpömittari
-bensamittari
-pyyhkimenmoottori
-pissapoja moottori


Lisäilen myöhemmin lisää kun muistan...

Koko homman ajatushan on riisua Ladasta kaikki muut sähköt!!! eli Apua kaivataan...

Lähetetty: 27.2.2006 17:29
Kirjoittaja Esto_r
Haluan vielä pyytää anteeksi epäselvästä selityksestä!! :oops:

Lähetetty: 27.2.2006 18:43
Kirjoittaja Jusu
Esto_r kirjoitti:No jos näin on niin mikä se toinen rele siinä vieressä oli? siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle... Mutta nämä 3.kuvan releet olivat siinä välissä.... siis kummallekkin releelle meni... Kuvassa näkyy noi ruskeat johdot niin ne oli siinä vaaleanpunaisessa kiinni...
Siis nuo kaksi ihan rinnakkain olevaa relettä ovat lähi- ja kaukovalojen releet, siinä jossain lähelle on yleensä vielä yksi rele joka on latausvalon rele. Taitaa olla kuvassa 2 näkyvä rele, siis ei tuo kuvaamasi irrallinen pyöreä potikka vaan se mikä on vielä autossa kiinni.

Ja jos tarkoitat sillä vaaleanpunaisella johdolla tuota edelleen kuvassa 2 näkyvää johtokimpussa vilistävää paksua pinkkiä johtoa ja jos se lähtee laturista mutterin alta, niin se lienee virtajohto mitä pitkin laturin tuottama virta vilistää sähkölaitteille ja siitä on sitten otettu noille valojen releille syöttövirta niillä ruskeilla johdoilla.

Lähetetty: 27.2.2006 18:58
Kirjoittaja AI
Esto_r kirjoitti:siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle...
Katsos kun äkkiä luin että se piuha tulee laturilta releelle... Sille latauksen merkkivalon releellehän tuleekin keltainen johto laturilta.

Lähetetty: 27.2.2006 20:09
Kirjoittaja jta
AI kirjoitti:5 Kierroslukutunnistin
Mihin nappiksessa tarvitaan kierrosluvun tunnistinta? Ja selvisi nyt sitten itellekkin että mikä ihmeen laite se tuokin on.

Lähetetty: 27.2.2006 20:48
Kirjoittaja Jusu
jta kirjoitti:
AI kirjoitti:5 Kierroslukutunnistin
Mihin nappiksessa tarvitaan kierrosluvun tunnistinta? Ja selvisi nyt sitten itellekkin että mikä ihmeen laite se tuokin on.
Taitaapi liittyä siihen saasteenalenushässäkkään.
Olikohan tuon tunnistimen funktio katkaista sen tyhjäkäynninsäätöventtiilin saama alipaine kierroksilla siinäkin tapauksessa että kaasuläppä on kiinni (kaasuvivun mikrokytkin kiinni) eli tavallaan sulkea polttoaineensyöttö moottorijarrutuksessa?

Sanomattakin selvää ettei tuollakaan poksilla ole mitään virkaa kun se alipainesysteemi on kuitenkin yleensä ohitettu.