Releitten tunnistus...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Releitten tunnistus...

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

No ladahan on 1200L vuosmalli 1989

Muutama rele tarttis saada tietää mitä ovat... laitan linkin ja kuvalle numeron ni vastaatte sillai et 1 kuvan rele on (releen nimi ja mitä tekee)
Joistain releistä otettu jo piuha/piuhat irti...

1.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

2.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

3.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

4.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

5.kuvahttp://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

6.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

7.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg

8.kuva http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 0small.jpg


Jos joku kuva on huono tai haluatte tietää tarkemmin missä kyseinen rele sijaitsee niin kysykää... :? Kiitos jo nyt etu käteen...
meedio74

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Toi viimeinen eli kuva 8. on lasinpyyhkimien tihkurele.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Eka on vilkku rele
neljäs on sytkän ohjaus kikkare
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

7 . kuvan releessä lukee Hella ja alkuperäinen paikka on vissiin siinä ratin alla olevissa muoveissa virtalukon lähellä...

Onko varma että 1. kuvan rele on vilkkujen? se on noi 2.5cm paksu.... 2.kuvan rele oli mittareiden takana ettei se olisi vilkkujen?
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Missäs tuo kuvan 1. rele oli...?
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
pressa
Viestit: 10531
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

1. käsijarrun merkkivalon rele eli tuo vilkuttaa käsijarrun valoa
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

3 Rele jolle tuli vaaleanpunainen johto laturilta: Latauksen merkkivalon rele

4 Jännitteensäädin

5 Kierroslukutunnistin
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Missäs tuo kuvan 1. rele oli...?
Se on kuvassa oikealla paikallaan... eli konehuoneesta kun tulee kimppu johtoja sisätiloihin se on heti siinä alussa... siinä kimpussa siis....ja siis sisätiloissa :D
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Just just.. en mä näist mittää tiä? kunhan arvailen vaan.. :oops:
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

3 Rele jolle tuli vaaleanpunainen johto laturilta: Latauksen merkkivalon rele
No jos näin on niin mikä se toinen rele siinä vieressä oli? siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle... Mutta nämä 3.kuvan releet olivat siinä välissä.... siis kummallekkin releelle meni... Kuvassa näkyy noi ruskeat johdot niin ne oli siinä vaaleanpunaisessa kiinni...


Mites sitten nämä valojen releet? Onko valoilla edes releitä? :D

Mun tarttee sanoa että olen ihan pihalla näistä sähköistä!!. Jos luettelen sähkölaitteet mitkä jätän autoon niin auttaisiko se teitä sanomaan mitkä näistä jätän ja mitkä otan pois....

No aitoon ei tule muita valoja kuin jarruvalo ja merkkivalo taakse mikä palaa kokoajan (katkasimella)

-lämmityslaitteen moottori
-akun merkkivalo (vai mikä nyt on)
-öljyn merkkivalo
-lämpömittari
-bensamittari
-pyyhkimenmoottori
-pissapoja moottori


Lisäilen myöhemmin lisää kun muistan...

Koko homman ajatushan on riisua Ladasta kaikki muut sähköt!!! eli Apua kaivataan...
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Haluan vielä pyytää anteeksi epäselvästä selityksestä!! :oops:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Esto_r kirjoitti:No jos näin on niin mikä se toinen rele siinä vieressä oli? siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle... Mutta nämä 3.kuvan releet olivat siinä välissä.... siis kummallekkin releelle meni... Kuvassa näkyy noi ruskeat johdot niin ne oli siinä vaaleanpunaisessa kiinni...
Siis nuo kaksi ihan rinnakkain olevaa relettä ovat lähi- ja kaukovalojen releet, siinä jossain lähelle on yleensä vielä yksi rele joka on latausvalon rele. Taitaa olla kuvassa 2 näkyvä rele, siis ei tuo kuvaamasi irrallinen pyöreä potikka vaan se mikä on vielä autossa kiinni.

Ja jos tarkoitat sillä vaaleanpunaisella johdolla tuota edelleen kuvassa 2 näkyvää johtokimpussa vilistävää paksua pinkkiä johtoa ja jos se lähtee laturista mutterin alta, niin se lienee virtajohto mitä pitkin laturin tuottama virta vilistää sähkölaitteille ja siitä on sitten otettu noille valojen releille syöttövirta niillä ruskeilla johdoilla.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Esto_r kirjoitti:siis se vaaleanpunainen johto meni laturilta suoraan sulakkeelle...
Katsos kun äkkiä luin että se piuha tulee laturilta releelle... Sille latauksen merkkivalon releellehän tuleekin keltainen johto laturilta.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

AI kirjoitti:5 Kierroslukutunnistin
Mihin nappiksessa tarvitaan kierrosluvun tunnistinta? Ja selvisi nyt sitten itellekkin että mikä ihmeen laite se tuokin on.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

jta kirjoitti:
AI kirjoitti:5 Kierroslukutunnistin
Mihin nappiksessa tarvitaan kierrosluvun tunnistinta? Ja selvisi nyt sitten itellekkin että mikä ihmeen laite se tuokin on.
Taitaapi liittyä siihen saasteenalenushässäkkään.
Olikohan tuon tunnistimen funktio katkaista sen tyhjäkäynninsäätöventtiilin saama alipaine kierroksilla siinäkin tapauksessa että kaasuläppä on kiinni (kaasuvivun mikrokytkin kiinni) eli tavallaan sulkea polttoaineensyöttö moottorijarrutuksessa?

Sanomattakin selvää ettei tuollakaan poksilla ole mitään virkaa kun se alipainesysteemi on kuitenkin yleensä ohitettu.
Vastaa Viestiin