AI kirjoitti:Mutta kun se kerta apuvirralla lähtee niin miten se voisi startissa vika olla?
No älä nyt silmille tule...
Kyllä se vaan startissa voi olla.
Joissakin tapauksissa esimerkiksi liittimen huono kontakti paranee hieman jännitteen kasvaessa, eli johtaa hieman enemmän/paremmin.
Korkeampi jännite lohkeaa luonnollisesti kun pistetään apuvirtaa käynnissä olevasta ajoneuvosta. Akun normaali lepojännite on luonnollisesti pienempi kuin latausjännite. Kokonaisjännite kasvaa hieman jo pelkästään ottamalla apuvirtaa toisesta irtonaisesta akusta.
Lämmetessään liitokset taasen saattaa johtaa hyvin = vaikkapa metallin lämpölaajeneminen.
Ja kun kyseessä on vähänkin tekninen laite, vika voi olla mitä arvaamattomimmissa paikoissa. Näin on elinvuodet tekniikan parissa opettaneet.
