Vaihtaako työpaikkaa vai ei?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Vaihtaako vai ei? Kas siinä pulma.

Kannattaa vaihtaa
20
67%
Ei kannata vaihtaa
10
33%

Ääniä yhteensä: 30

noose01

Vaihtaako työpaikkaa vai ei?

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tiedossa saattaisi mahdollisesti olla toinen työpaikka. Nykyisin istun konttorissa konetta hakkaamassa (ja surffaamassa netissä). Uusi työ olisi sellaista missä pitäisi olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.

Tähän asti olen keksinyt seuraavat plussat ja miinukset joita vaihdosta seuraisi.

Plussat
Palkka +300e/kk
Mahdollisuus tehdä toisinaan ylitöitä joista maksetaan sopiva korvaus
Paremmat mahdollisuudet edetä
Itsensä kehittäminen
Arvokkaampaa työkokemusta
Motivaatio lisääntyisi, nykyisin lähellä nollaa :wink:

Miinukset
Työmatkat tuplaantuisivat, nykyisin noin 20km per suunta
Työajat, nykyisin erittäin liukuva.
Palveluammatti ei ehkä aivan lähimpänä sydäntä

Lisäksi täytyy ottaa huomioon että nykyisessä työssä ansaittu kesäloma jäisi rahana käteen eikä kesälomaa olisi tänä(kään) vuonna.
.
RussianTUNER

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Vaihda.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

älä
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tee niinkuin tunnet oikeaksi; palkankorotus motivoi vain noin kolme kuukautta; tietenkin olettaen, että nykyisellä palkallakin pärjää.

Allekirjoittanut jymähtänyt samanfirman hommiin jo kohta 22 vuotta, muuhun ei ei enää kykene tällä koulutuksella.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Muista aina että asiakaspalvelu hommissa pitää olla pitkä pinna. Voi tulla joku huonolla päällä oleva Ladailija (jolta on juuri laatokka hajonnut jo 100. kertaa) ja tulee purkaantumaan sinulle jostain pikku jutusta (sun mielestä).

Pitää siis olla ymmärrystä.

Ja toi korotus lämmittää vain sen puoli vuotta, Ja loppu menee lisääntyneeseen työmatkaan.
Lada rules
noose01

RTJN65 kirjoitti:Muista aina että asiakaspalvelu hommissa pitää olla pitkä pinna. Voi tulla joku huonolla päällä oleva Ladailija (jolta on juuri laatokka hajonnut jo 100. kertaa) ja tulee purkaantumaan sinulle jostain pikku jutusta (sun mielestä).

Pitää siis olla ymmärrystä.

Ja toi korotus lämmittää vain sen puoli vuotta, Ja loppu menee lisääntyneeseen työmatkaan.
Se asiakaspalvelu tuossa onkin se suurin mutta. Tärkeimpiä plussia on myös se että harkinnan alaisessa työssä voisi kehittyä eikä olisi samaa paskaa päivästä toiseen. Ja mahdollisuudet uralla etenemiseen nykyisessä työssä ovat erittäin minimaaliset.
.
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Niin, vaikea tähän nyt on näin ulkopuolisena sanoa juu tai ei. Mä ajattelisin siltä kannalta että kumpi työ tuntuisi itsestä mieluisemmalta ja kummassa pitemmän päälle viihtyisi paremmin. Tokihan lähes kaikissa töissä aina jossain vaiheessa tulee se rutiini, mutta mieluummin sellainen työ joka todella enemmän kiinnostaa itseä ja josta saa irti jotain positiivistakin. Tää olisi mun mielipide asiaan.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
noose01

Harkinnan alaisessa luultavasti viihtyisi paremmin ja pidempään :D
Rassaavampaahan se varmasti olisi myös mutta jotenkin olen kallistumassa vaihdon puolelle...

Nykyisessä olen ollut ensi kuun alussa 2 vuotta ja alkaa lievästi sanoen maistua puulta. ilmapiirin vaihdos tekisi kyllä hyvää...
.
110HB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

noose01 kirjoitti: Nykyisessä olen ollut ensi kuun alussa 2 vuotta ja alkaa lievästi sanoen maistua puulta. ilmapiirin vaihdos tekisi kyllä hyvää...
Vuodesta 89 sama paikka, joo, puuta tääläki pureskellaan :wink:
IL02

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Asiakkaat on hitsi, kerrankin joskus n. 10 vuotta sitten kun olin myyjana kaupassa eras asiakas soitti pomolleni ja valitti etta olin ollut hanta kohtaan epakohtelias. Asiakas halusi ostaa yhden sulakkeen ja oli erittain tyytymaton, koska tarjolla oli vain kahden sulakkeen pakkauksia. Raha ei ollut hanelle kuulemma ongelma, vaan puhtaasti periaatekysymys. Han kertoi asuvansa pienessa asunnossa jossa ei ole sailytystiloja kaikelle turhalle tavaralle ja kulkevansa matkat bussilla jolloin on hankala kuljettaa kahta sulaketta. Ehdotin ratkaisuksi ongelmaan, etta han ostaa kahden sulakkeen pakkauksen jonka jalkeen avaamme sen yhdessa ja heitamme toisen sulakkeen roskiin.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Vaihda ehdottomasti. Sillä saat ansioluetteloon merkintöjä ja hinnoiteltua itsesi => nyt siis tuo +300€. Joissain paikoissa ei ansiokehitystä tapahdu kuin tessin mukaisesti eli kuoppaan jäät. Sinä olet vielä sen verra nuori heebo että nyt kannattaa kerätä työkokemusta erilaisista tehtävistä.

Pari vuotta kertoo jo sitoutumisesta, pari kuukautta per paikka ei. Jos ajattelet vielä lisäksi sen että jos kestät näitä asiakkaita pari vuotta ja vaihdat paikkaa vastaavilla ehdoilla (+300€) niin aika hyvin on ansiotaso kasvanut neljässä vuodessa.

Jos vähääkään tuntuu vielä että viihtyisi paremmin älä edes mieti kovin pitkään tarjousta vaan tartu siihen.
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Jos tulee lisää työmatkaa, niin sehän on vain hyvä. Lisää nautintoa ajaa Ladalla... :wink:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Työmatkakulut voi vähentää verotuksessa.

Ite pohdin tota samaa kysymystä muutama viikko sitten, vaihdoin ja aika näyttää oliko ratkaisu oikea mutta tuskinpa työkokemuksesta eri paikoissa haittaakaan on
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun pomot on alkaneet sinutteleen niin olen usein vaihtanut :lol: .Ei tosiaankaan ole mikään meriitti että on mädäntyt 40 vuotta samassa firmassa.Kun vaihtaa firmaa niin tullaan risteykseen josta voi taas jatkaa.
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Kyllä se kannattaa, pääset uralla eteenpäin (=saat lisää rahaa) ja kun mietit jos tuon uuden työpaikan jälkeen pääset vielä parempaan saatkin jo +600e/kk verrattuna nykyiseen mikäli taas tulisi 300e korotus. Tuollaisia korotuksia saa hetken odottaa ellei itse mene paikasta toiseen.
Vastaa Viestiin