Puskurit pois

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Larppis

Puskurit pois

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke ja kysyisinki miten rekisterikilpi kannattaisi/pitää laittaa sitten ? :shock: Eli oisko jos keulaa katsoo ulkoapäin niin sinne alas vähän vasemmalle puole ? Ootteko vain ketkä on puskurit nyt pois ottanu, niin poranneet reijät ja pultilla ja mutterilal kii ? vai miten ootte toiminu tän kanssa ? :o
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =255&pos=1

Itse laitoin keskelle noiden keulan reikien mukaan. Kilven alareuna on kiinni tossa pellin reunaa kiertävässä pokkauksessa.

Porasin reiät muistaakseni 2 mm terällä ja väänsin rekkarin kiinni noin 30 mm pitkillä, leveäkantasilla ruuveilla. On jämpti!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10571
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Puskurit pois

Viesti Kirjoittaja pressa »

Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
miksi??
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Puskurit pois

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

pressa kirjoitti:
Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
miksi??
Mulla on ollut aina kaksi perussääntöä Ladan kanssa....

1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)


2. Puskurit veks... (tulee vähän enemmän auton näköinen... mun mielestä)
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: Puskurit pois

Viesti Kirjoittaja aropupu »

mickey-69 kirjoitti:
pressa kirjoitti:
Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
miksi??
Mulla on ollut aina kaksi perussääntöä Ladan kanssa....

1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)


2. Puskurit veks... (tulee vähän enemmän auton näköinen... mun mielestä)
auton näköinen :shock: lentokonettakos se nyt muistuttaa :lol: ei vaan..
meinaatko tilkkiä reiät umpeen?kannattaa harkita jos inspiraatiota riittää.tulee kliinimpi kun ei ole ylimääräisiä reikiä 8)
juice2106

Viesti Kirjoittaja juice2106 »

itse laitoin 'silmien väliin' rekkarin.. on siinä makuasiakin kyseessä :)
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Puskurien poiston myota todennakoisesti pito paranee kaarreajossa, koska korista tulee vetelampi ja se elaa paremmin tien epatasaisuuksien mukaan.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
pressa
Viestit: 10571
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Meltdown

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa.... :?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Meltdown kirjoitti:No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa.... :?
Tuo ongelmahan ratkeaa helposti hammastangolla :wink:

Nuo ladan orkkisratit ovat kyllä aika hirveitä, vaikka siinä kehää onkin että vääntää jaksaisi, mutta mites vännät kun ei saa otetta ratista koska kehä on pikkurillin paksuinen :roll: Sitten kun on vielä ne perinteiset lohkeamat siinä puolien ja kehän yhtymässä niin niihin saa kivasti revittyä kädet verille...
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Meltdown kirjoitti:No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa.... :?
Ei tuo ohjaus muutu käytännön tasolla kattoen paljoakaan rankemmaksi vaikka on tuo 32-senttinen pikkuruori. Tottakai parkkipaikoilla yms. saa käyttää hieman voimaa, mutta niin käy orkkisruorillakin, ei sitäkään yhdellä kädellä pyöritetä. Kaikenlisäksi ajotuntuma paranee selkeästi kun ratin kehä on reilun paksu, eikä sellanen helevetin naru (vaikka se ihan komea onkin) :roll: Mulla sentään vielä oli se uudempien ladojen nelipuolanen ruori, selvästi parempi kuin orkkis mutta liian iso tämäkin.
pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Sulla taitaa olla hieman erilaiset välitykset kuin pitkillä ladisteilla. Meikäläisen oikea polvi ei kunnolla sovi vaihdekepin ja orkkisratin väliin, vaan ajoasennosta tulee kramppimainen. Onneksi sain ralliratin, tilaongelmat loppu justiinsa.

Puskureihin en kommentoi ihmeemmin, ottakaa tai jättäkää ne (2107:sta en ottaisi pois kuin etupuskurin, perä on vakiona sopivan komea)...itse otin kummatkin pois koska ne olivat huonossa hapessa enkä jaksanu käydä hiomaan niitä...joku kautta profeetan parran oli vielä potkinut takapuskurin reunakuminkin ihan solmuun :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa....
Jos 13" ralliratti Ladassa on raskas vääntää, niin suosittelen syömään lisää puuroa ja tekemään oikeita töitä.... Ja ralliratista voi myös ottaa tukevan otteen (toisin kuin orkkis "ruorista"), ettei tartte pikkurillillä veivata.... :lol: :lol:
Puskurien poiston myota todennakoisesti pito paranee kaarreajossa, koska korista tulee vetelampi ja se elaa paremmin tien epatasaisuuksien mukaan.
Kyllä näin on..., ja ne puskurin kumilistat kannattaa liimata konepellin ja takaluukun reunoihin ettei autoa työntävät naapurit satuta leukojaan... Jäljelle jäävistä kevytmetalliosista näppärä kaveri nikkaroi vaikka sahtikuurnan... :shock:
meinaatko tilkkiä reiät umpeen?
Hmm.., en oo ajatellu asiaa vielä niin pitkälle... Taidan toistaiseksi säilyttää tuo "rallilookin" ja katsoa kesämmällä asiaa.... :D
ladaman87

Viesti Kirjoittaja ladaman87 »

ratti vaihtoon ja puskurit kiillotetaan 8) 8)
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Puskureihin en ole koskenut koska ne mielestäni toimivat juuri nimensä mukaisesti mikäli joskus osuu penkkaan tai muuta. Kerranhan jo nappiksen takapuskuri "pelasti" isommilta peltitöiltä kun se otti sopivasti tukea puusta eikä koko tehtävä jäänyt takakulmalle.

Ihan hyvin nappiksen vakioruorillakin pärjää ja oppii silläkin autoa viemään, mutta kyllä tuo ralliratti on pidemmän päälle mukavempi peränheitossa. Eikä se lada mikään jäykkä ole ohjata, mielestäni täysin turhaa narista jos tehostaman auto o "jäykkä ohjata". Kokeilkaapa ajaa tehostamatonta traktoria metsässä, keulapainojen kanssa.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Jos minä jaksan tota omaa rallirattiani pellossa veivailla niin jo on kumma jos joku ei jaksa! Yhdellä Audilla oon ajanu pellolla mis on tehostin niin kyllähän se vähän eri on mutta silti Ladoillani olen pärjännyt ilman sellaisia vallan mainiosti.

Puskureista en itse pidä, mutta jokainen tekee kuinka haluaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Vastaa Viestiin