Puskurit pois
-
Larppis
Puskurit pois
Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke ja kysyisinki miten rekisterikilpi kannattaisi/pitää laittaa sitten ?
Eli oisko jos keulaa katsoo ulkoapäin niin sinne alas vähän vasemmalle puole ? Ootteko vain ketkä on puskurit nyt pois ottanu, niin poranneet reijät ja pultilla ja mutterilal kii ? vai miten ootte toiminu tän kanssa ? 
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =255&pos=1
Itse laitoin keskelle noiden keulan reikien mukaan. Kilven alareuna on kiinni tossa pellin reunaa kiertävässä pokkauksessa.
Porasin reiät muistaakseni 2 mm terällä ja väänsin rekkarin kiinni noin 30 mm pitkillä, leveäkantasilla ruuveilla. On jämpti!
Itse laitoin keskelle noiden keulan reikien mukaan. Kilven alareuna on kiinni tossa pellin reunaa kiertävässä pokkauksessa.
Porasin reiät muistaakseni 2 mm terällä ja väänsin rekkarin kiinni noin 30 mm pitkillä, leveäkantasilla ruuveilla. On jämpti!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Puskurit pois
miksi??Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
Mulla on ollut aina kaksi perussääntöä Ladan kanssa....pressa kirjoitti:miksi??Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)
2. Puskurit veks... (tulee vähän enemmän auton näköinen... mun mielestä)
auton näköinenmickey-69 kirjoitti:Mulla on ollut aina kaksi perussääntöä Ladan kanssa....pressa kirjoitti:miksi??Larppis kirjoitti:Eli ajattelin ottaa 1600sl.stä puskurit veke
1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)
2. Puskurit veks... (tulee vähän enemmän auton näköinen... mun mielestä)
meinaatko tilkkiä reiät umpeen?kannattaa harkita jos inspiraatiota riittää.tulee kliinimpi kun ei ole ylimääräisiä reikiä
-
Meltdown
Tuo ongelmahan ratkeaa helposti hammastangollaMeltdown kirjoitti:No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa....
Nuo ladan orkkisratit ovat kyllä aika hirveitä, vaikka siinä kehää onkin että vääntää jaksaisi, mutta mites vännät kun ei saa otetta ratista koska kehä on pikkurillin paksuinen
Vauhdin tae - alamäki
Ei tuo ohjaus muutu käytännön tasolla kattoen paljoakaan rankemmaksi vaikka on tuo 32-senttinen pikkuruori. Tottakai parkkipaikoilla yms. saa käyttää hieman voimaa, mutta niin käy orkkisruorillakin, ei sitäkään yhdellä kädellä pyöritetä. Kaikenlisäksi ajotuntuma paranee selkeästi kun ratin kehä on reilun paksu, eikä sellanen helevetin naru (vaikka se ihan komea onkin)Meltdown kirjoitti:No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa....
Sulla taitaa olla hieman erilaiset välitykset kuin pitkillä ladisteilla. Meikäläisen oikea polvi ei kunnolla sovi vaihdekepin ja orkkisratin väliin, vaan ajoasennosta tulee kramppimainen. Onneksi sain ralliratin, tilaongelmat loppu justiinsa.pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Puskureihin en kommentoi ihmeemmin, ottakaa tai jättäkää ne (2107:sta en ottaisi pois kuin etupuskurin, perä on vakiona sopivan komea)...itse otin kummatkin pois koska ne olivat huonossa hapessa enkä jaksanu käydä hiomaan niitä...joku kautta profeetan parran oli vielä potkinut takapuskurin reunakuminkin ihan solmuun
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jos 13" ralliratti Ladassa on raskas vääntää, niin suosittelen syömään lisää puuroa ja tekemään oikeita töitä.... Ja ralliratista voi myös ottaa tukevan otteen (toisin kuin orkkis "ruorista"), ettei tartte pikkurillillä veivata....No mikäs siinä jos on habaa pyörittää pikkurillillä pientä rallirattia ohjaustehostittomassa autossa....
Kyllä näin on..., ja ne puskurin kumilistat kannattaa liimata konepellin ja takaluukun reunoihin ettei autoa työntävät naapurit satuta leukojaan... Jäljelle jäävistä kevytmetalliosista näppärä kaveri nikkaroi vaikka sahtikuurnan...Puskurien poiston myota todennakoisesti pito paranee kaarreajossa, koska korista tulee vetelampi ja se elaa paremmin tien epatasaisuuksien mukaan.
Hmm.., en oo ajatellu asiaa vielä niin pitkälle... Taidan toistaiseksi säilyttää tuo "rallilookin" ja katsoa kesämmällä asiaa....meinaatko tilkkiä reiät umpeen?
Puskureihin en ole koskenut koska ne mielestäni toimivat juuri nimensä mukaisesti mikäli joskus osuu penkkaan tai muuta. Kerranhan jo nappiksen takapuskuri "pelasti" isommilta peltitöiltä kun se otti sopivasti tukea puusta eikä koko tehtävä jäänyt takakulmalle.
Ihan hyvin nappiksen vakioruorillakin pärjää ja oppii silläkin autoa viemään, mutta kyllä tuo ralliratti on pidemmän päälle mukavempi peränheitossa. Eikä se lada mikään jäykkä ole ohjata, mielestäni täysin turhaa narista jos tehostaman auto o "jäykkä ohjata". Kokeilkaapa ajaa tehostamatonta traktoria metsässä, keulapainojen kanssa.
Ihan hyvin nappiksen vakioruorillakin pärjää ja oppii silläkin autoa viemään, mutta kyllä tuo ralliratti on pidemmän päälle mukavempi peränheitossa. Eikä se lada mikään jäykkä ole ohjata, mielestäni täysin turhaa narista jos tehostaman auto o "jäykkä ohjata". Kokeilkaapa ajaa tehostamatonta traktoria metsässä, keulapainojen kanssa.
-
RussianTUNER
Jos minä jaksan tota omaa rallirattiani pellossa veivailla niin jo on kumma jos joku ei jaksa! Yhdellä Audilla oon ajanu pellolla mis on tehostin niin kyllähän se vähän eri on mutta silti Ladoillani olen pärjännyt ilman sellaisia vallan mainiosti.
Puskureista en itse pidä, mutta jokainen tekee kuinka haluaa.
Puskureista en itse pidä, mutta jokainen tekee kuinka haluaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com