Kokemuksia Transitista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia Transitista
Eli menee hieman off topic noin merkin kannalta ajatellen, mutta silti kokemuksia-aiheessa. Haluaisin kuulla kokemuksia ETUVETOISESTA Transitista, eli en mistään littanokka-Transitista. Siitä on itsellänikin kokemuksia jo. Tarkennuksena heille, jotka eivät tiedä, että ko. automalli on ollut valmistuksessa vuodesta 2000 eteenpäin. Siksi haluaisin kuulla kommentteja tästä automallista, kun olen miettinyt dieselauton hankkimista ja todennäköisesti halvinta olisi ylläpitää pakettiautoa. Ja merkkinä Ford, koska olen siihen mieltynyt (vain pakettiautona
), eli en ole kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Transporterista tai Hiacesta. Kiitos kaikille jo etukäteen.

Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ensinnäkin, ei kiinnosta pakut merkkilinjalla Fiat - Citroen - Peugeot, koska ne ovat kaikki samoja eri merkillä varustettuina. Olen ajanut niillä aivan riittävästi ja näin ollen sanoa rehellisesti mielipiteeni, ettei ne ole lähelläkään Transitia ajo-ominaisuuksissa. Ei sovi minulle, kun en saa hyvää ajoasentoa vaikka miten olen yrittänyt.
Toiseksi, näin yksityiskäytössä olisi parempi tonniluokan paku, eli lyhyt ja matala, kun ei ole tarvetta kuskailla mitään suurempaa tavaramäärää. Pääasia, että olisi suhteellisen edullinen ylläpitää. Ja kyllä, uutta korimallia saa niin etu- kuin takavetoisena. Takavetona kori on vähintään keskipitkällä akselivälillä ja puolikorkealla kattokorkeudella. Eli liian suuri tarpeisiin nähden.
Toiseksi, näin yksityiskäytössä olisi parempi tonniluokan paku, eli lyhyt ja matala, kun ei ole tarvetta kuskailla mitään suurempaa tavaramäärää. Pääasia, että olisi suhteellisen edullinen ylläpitää. Ja kyllä, uutta korimallia saa niin etu- kuin takavetoisena. Takavetona kori on vähintään keskipitkällä akselivälillä ja puolikorkealla kattokorkeudella. Eli liian suuri tarpeisiin nähden.
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
-
WANHA!samara88 kirjoitti:Ja kyllä, uutta korimallia saa niin etu- kuin takavetoisena. .

en nyt löytänyt kun vironlinkin:
http://www.autonet.ee/uudised/ford/uus- ... 24801.html
Autojen maku meillä näkyy natsaavan kyllä muuten, mutta mulla tulee just toi etuveto vastaan tossa Transitissa. Siinä on oltava takaveto -pakussa ei kestä etuveto, usko tai älä usko.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Itse asiassa tiesin tuon, mutta en maininnut siitä mitään, kun ei taida vielä ainakaan olla Suomen markkinoilla. Täytyy myöntää, että tuo faceliftattu Transit on kyllä järkyttävän ruma! Ei se tuleva VW LT:ään kyllä mikään kaunistus ole... Tuo nykyinen korimalli on jotensakin siro pakuksi, onhan se sentään "tuunattu" valmiiksi (maski)
.
Juuri tuon vuoksi halusinkin kuulla kokemuksia, jos niitä jollakin olisi, tuosta etuvetoisesta mallista. Olen nimittäin itsekin kuullut, ettei niissä tahdo tuo vaihdelaatikko kestää. Sinällään harmi, kun tuo takavetokoppa pienimmillään on aika iso minun tarpeisiin nähden. Huomasin tuossa eilen, että olen ajanut tuolla 110:lä, mikä minulla on tällä hetkellä, viimeisen melkein kahden kuukauden aikana 6000 km. Ja jatkossa ajamista tulee vielä lisää, jahka lähden kiertämään pitäjillä asiakkaiden luona. Maatalousmyyjä kun olen...

Juuri tuon vuoksi halusinkin kuulla kokemuksia, jos niitä jollakin olisi, tuosta etuvetoisesta mallista. Olen nimittäin itsekin kuullut, ettei niissä tahdo tuo vaihdelaatikko kestää. Sinällään harmi, kun tuo takavetokoppa pienimmillään on aika iso minun tarpeisiin nähden. Huomasin tuossa eilen, että olen ajanut tuolla 110:lä, mikä minulla on tällä hetkellä, viimeisen melkein kahden kuukauden aikana 6000 km. Ja jatkossa ajamista tulee vielä lisää, jahka lähden kiertämään pitäjillä asiakkaiden luona. Maatalousmyyjä kun olen...
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
- TOVERI NIVA
- Viesti:
Liirunlaarumin päälle voisin hieman kehua tuota kyseistä kampetta jota olen ajanut.
Ensinnäkin sen ransiitin suunnittelu on onnistunut erittäin hyvin, ohjaamo on tilava ja järkevä. Koppiosuudessa on kaikki kuutiot hyvin käytössä kun on vielä laatikkomalli.
Näissä tuoreissa transuissahan on porttaaliakseli takana jolloin auto on saatu todella matalaksi, tästä mataluudesta on heti kaksi hyvää hyötyä, auto on huomattavasti vakaampi ajaa kuin vanhemmat mallit ja lastauskorkeus on todella matalalla.
Koneet on toimivia, turbotettu tietty hiemän hätäisempi mutta vaparikin vääntää todella hyvin vaikka olisi painavakin kärry perässä.
Vakio rokkikoneet pauhaa hyvin, ovista löytyy 8" kajarit.
Peilit on isot ja niistä näkee todella hyvin laajan alueen mikä on mun mielestä tosi tärkeä pointti pakussa.
Keskikoon pakuista mun mielestä paras vaihtoehto, hintä ja käytännöllisyys on kyllä kohdallaan. Kilpailevia mallejakin oon ajanut (Boxer, Jumper jne.) eikä ne oo läheskään yhtä mukavia kuin Transu vaikka ihan toimivia pelejä ovatkin.
Ensinnäkin sen ransiitin suunnittelu on onnistunut erittäin hyvin, ohjaamo on tilava ja järkevä. Koppiosuudessa on kaikki kuutiot hyvin käytössä kun on vielä laatikkomalli.
Näissä tuoreissa transuissahan on porttaaliakseli takana jolloin auto on saatu todella matalaksi, tästä mataluudesta on heti kaksi hyvää hyötyä, auto on huomattavasti vakaampi ajaa kuin vanhemmat mallit ja lastauskorkeus on todella matalalla.
Koneet on toimivia, turbotettu tietty hiemän hätäisempi mutta vaparikin vääntää todella hyvin vaikka olisi painavakin kärry perässä.
Vakio rokkikoneet pauhaa hyvin, ovista löytyy 8" kajarit.
Peilit on isot ja niistä näkee todella hyvin laajan alueen mikä on mun mielestä tosi tärkeä pointti pakussa.
Keskikoon pakuista mun mielestä paras vaihtoehto, hintä ja käytännöllisyys on kyllä kohdallaan. Kilpailevia mallejakin oon ajanut (Boxer, Jumper jne.) eikä ne oo läheskään yhtä mukavia kuin Transu vaikka ihan toimivia pelejä ovatkin.
-
Ei ole etuvetoisesta Transitista kokemusta, viimeinen "littanokka" Transit oli vm 1985, Malli uudistui 1986 ja sen keula on vieläkin viistompi kuin näissä uusissa etuvetoisissa. Itse olen ajanut takavetoisia Transitteja, työkseni 1974 mallista, ja yksityiskäytössä 1989 mallia 2,5 suoraruiskua yli 16 vuotta, etu-vetoista en huolinut, joten nyt ajellaan takavetoisella farmarilla.
Mainoksen mukaan: Onhan se etuvetonen ihan mukava kesäauto!
Mainoksen mukaan: Onhan se etuvetonen ihan mukava kesäauto!

Kyllä lähtee..!
- ChargerSpeed
Juu, olen kokeillut ja jopa ajanutkin armeijan Transiteja jonkin verran... Ei niissä yksilöissä, millä itse ajoin, ollut mitään sen suurempaa vikaa. Tosin ei niillä paljon varusmiehet ajaneetkaan, pääosin vakihenkilökunta.
Taitaa kuitenkin nyt käydä niin, että kun tämä pakun laittaminen tulee ajankohtaiseksi (siis heti kun saan myytyä tuon 110:n), se korimalli sittenkin on keskipitkä ja puolikorkea. Kun sitä voisi sitten käyttää hyödyksi talon ajoissa. Ja vetotavaksi, mikäs muukaan kuin, takaveto
Olen epäillyt tähän asti sen etuvedon vaihdeaskin kestämistä ja kun en ole pahemmin positiivisia kokemuksia kuullut, epäilen edelleen.
Taitaa kuitenkin nyt käydä niin, että kun tämä pakun laittaminen tulee ajankohtaiseksi (siis heti kun saan myytyä tuon 110:n), se korimalli sittenkin on keskipitkä ja puolikorkea. Kun sitä voisi sitten käyttää hyödyksi talon ajoissa. Ja vetotavaksi, mikäs muukaan kuin, takaveto

Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
- Toveri Sladimir
Tulipa käytyä tänään koeajamassa paria Transitia tuolla Kuopion Delta-autossa. Ensimmäinen yksilö oli takaveto, mitä menin varsinaisesti katsomaan ja toinen oli sitten etuveto. Molemmat olivat pitkällä akselivälillä ja puolikorkealla katolla olevia autoja. Takaveto oli hyvin mukavan oloinen ajettava, ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä alustasta ja jousitus oli terässään. Joitakin kolhuja oli siellä täällä, mutta muuten yleisvaikutelma oli siisti. Ainoa asia mikä jäi askarruttamaan, oli koneesta kuuluva hieman sirittävä / vinkuva ääni. Epäilen, että joko jakohihna tai laturinhihna piti sitä ääntä, koska ääni kuulosti siltä kuin hihna pohjaisi hihnapyörässä. Auto oli -01 vuosimallia, 147 tkm ajettu ja koneena 2,4 litrainen 120-hevosvoimainen.
Sitten vuoroon tuli etuveto. Auto oli autovuokraamon käytössä ollut, mutta pääkäyttäjänä oli Kuopion kaupunki. Tässä yksilössä alusta oli jo löysemmän oloinen ja vaihteiston toiminta tuntui hieman takkuilevan. Kiihdytyksissä veteli jonkin verran, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Auto oli hyvin siistissä kunnossa. Vuosimalli -02, ajettu 114 tkm ja koneena 2,0 litrainen 85-hevosvoimainen.
Kumpiko parempi? Takaveto oli isommalla koneella ja sen kyllä huomasi ajaessa. Kuitenkin se sivuääni jäi kalvamaan mieltä. Kokonaisuus oli OK ja värin ansiosta huomioarvo olisi takuusti taattu (keltainen). Etuveto oli laiskan oloinen kiihtymään, kyllä ne 35 puuttuvaa hevosvoimaa tuntuivat myös ajaessa. Samaten tässäkin yksilössä kokonaisuus oli OK, mutta se vaihteiston jähmeä toiminta jäi kaivelemaan. Näistä kahdesta se takavetoinen olisi paremminkin minun auto, mutta ostamista hillitsee tuo nykyinen auto. Se nimittäin on vielä minulla...
Sitten vuoroon tuli etuveto. Auto oli autovuokraamon käytössä ollut, mutta pääkäyttäjänä oli Kuopion kaupunki. Tässä yksilössä alusta oli jo löysemmän oloinen ja vaihteiston toiminta tuntui hieman takkuilevan. Kiihdytyksissä veteli jonkin verran, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Auto oli hyvin siistissä kunnossa. Vuosimalli -02, ajettu 114 tkm ja koneena 2,0 litrainen 85-hevosvoimainen.
Kumpiko parempi? Takaveto oli isommalla koneella ja sen kyllä huomasi ajaessa. Kuitenkin se sivuääni jäi kalvamaan mieltä. Kokonaisuus oli OK ja värin ansiosta huomioarvo olisi takuusti taattu (keltainen). Etuveto oli laiskan oloinen kiihtymään, kyllä ne 35 puuttuvaa hevosvoimaa tuntuivat myös ajaessa. Samaten tässäkin yksilössä kokonaisuus oli OK, mutta se vaihteiston jähmeä toiminta jäi kaivelemaan. Näistä kahdesta se takavetoinen olisi paremminkin minun auto, mutta ostamista hillitsee tuo nykyinen auto. Se nimittäin on vielä minulla...
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
Ota huomioon, että monet noista "pakettiauto X ei kestä käytössä" kommentit tulee ammattikäyttäjiltä. Esim. nuo Fiiat/Citroen/PEugeot pakut on ammattiajossa epäluotettavia, mutta yksityinen käyttö on niin kevyttä ettei sen kanssa pitäisi olla ongelmia. Sama pätenee tuohon etuvetoiseen Transvestiittiin.samara88 kirjoitti:Itse asiassa tiesin tuon, mutta en maininnut siitä mitään, kun ei taida vielä ainakaan olla Suomen markkinoilla. Täytyy myöntää, että tuo faceliftattu Transit on kyllä järkyttävän ruma! Ei se tuleva VW LT:ään kyllä mikään kaunistus ole... Tuo nykyinen korimalli on jotensakin siro pakuksi, onhan se sentään "tuunattu" valmiiksi (maski).
Itse pidin VW Transitin ajo-ominaisuuksista, joku sanoi että Mersun Vito olisi saman linjan mukainen. Suosittelen noita kahta. Olen myös ajanut noita Fiat/Citroen/Peugoet pakuja ja niissä on minusta oikein mukava ajoasento eikä tuntumakaan mikään surkea. Laatua kyllä epäilisin.
Itsellä on vanhemmasta takavetoisesta lyhyestä Transusta kokemusta. Varmasti uutta on parannettu, mutta niissä oli aivan liian jäykkä ja pompottava ja samalla kevyt perä. Muuten ei varsinaisesti valittamista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
No, minä en aio muuttaa tuota merkkimieltymystäni pakujen suhteen. Meidän suvussa kun on "sukurasitteena" Ladat ja Transitit, eli monella sukuun kuuluvalla on kokemuksia molemmista mainituista. Kuin myös allekirjoittaneella. Tuo laatuasia on myös noissa Fiat-Peugeot-Citroen-pakuissa sellainen asia, miksi ei ole mielenkiintoa niihin. Niitä kyllä saisi aika edullisesti, mutta ei kiitos.
Jos tässä nyt hankkii sen pakun, niin se ei näköjään jäisi vain yksityiskäyttöön, vaan sitä tultaisiin käyttämään firmassa jossa olen töissä. Heillä ei nimittäin ole omaa pakua ja lupasivat korvata auton käyttämisen. Minulle se sopii.
Jos tässä nyt hankkii sen pakun, niin se ei näköjään jäisi vain yksityiskäyttöön, vaan sitä tultaisiin käyttämään firmassa jossa olen töissä. Heillä ei nimittäin ole omaa pakua ja lupasivat korvata auton käyttämisen. Minulle se sopii.
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver