Sivu 1/3

110:n mittarit temppuilee

Lähetetty: 5.2.2006 0:27
Kirjoittaja Owdy
Lämpömittari toimii välillä, välillä se taas heittää lämmöt tappiin samalla sekunnilla kun käynnistää. Toinen temppuilija on manuaalinen nopeusmittari. Aluksi se rupes vispaamaan vauhdissa, nyt se lakkas toimimasta kokonaan. ONko tollasta helppo korjata? Mitä kannattaa tarkastaa ensin?

Lähetetty: 5.2.2006 2:33
Kirjoittaja samarai
manuaalisessa mittarissa on vaijeri- voi olla särki -uusi vaijeri- helppo uusia kun löytää vaijerin päät/irrotusmutterit. :wink: Lämpömittari- oisko joku kontakti huono- helppo korjata kun löytää vian. :wink:

Lähetetty: 5.2.2006 17:23
Kirjoittaja samara88
Vaikka 110:n nopeusmittarissa kilometrimäärien näyttäminen tapahtuukin manuaalisesti, välittyy tieto vaihdelaatikosta mittaristolle sähköisesti! Siellä on vaihdelaatikon päällä sellainen anturi sillä kohtaa, mistä normaalisti lähtisi vaijeri. Tämä anturi irti (lähtee yleensä käsin pyörittämällä), hieman CRC:tä sisuskaluihin, hetki ravistelua, osa paikalleen ja kokeilemaan. Ainakin tällä tavalla minä sain omassa 110:ni tuon nopeusmittarin toimimaan.

Sitten tuo lämpömittari: olisiko moottorissa olevien anturien navat hapettuneet, eli syynä olisi huono kontakti? Tai sitten mittariston takana olevat mutterit ovat löysällä ja näin ollen ei tieto välity oikein. Tuossa omassa 110 nimittäin kiukutteli kierroslukumittari ja korjautui edellä kerrotulla tavalla.

Lähetetty: 5.2.2006 17:28
Kirjoittaja Owdy
Siis siihen pitäs päästä käsiks siitä vaihdekepin tienoilta? Vai mistä? Nyt ei pääse tarkastamaan kun vaimo on satojen kilsojen päässä k.o autolla :D

Sitten tuo lämpömittari: olisiko moottorissa olevien anturien navat hapettuneet, eli syynä olisi huono kontakti?
Mistäs ne löytyy?

Lähetetty: 5.2.2006 17:38
Kirjoittaja samara88
Eli tuo nopeusmittarin anturi löytyy konehuoneen puolelta vaihdelaatikon päältä. Et / ei voi olla huomaamatta, 110:n konehuono on onneksi huomattavasti väljempi kuin Samaran. Vaikka olisi 16V-versio 110:stä.

Muistaakseni tuo lämpötila-anturi on aika lähellä termostaattikoteloa, eli siinä ilmanpuhdistinkotelon alapuolella moottorin kupeessa, päältäpäin katsottuna oikealla puolella.

Lähetetty: 5.2.2006 17:40
Kirjoittaja Owdy
samara88 kirjoitti:Eli tuo nopeusmittarin anturi löytyy konehuoneen puolelta vaihdelaatikon päältä. Et / ei voi olla huomaamatta.
Kyllä mä voin. Ei o hajuakaan miltä se näyttää :D

Lähetetty: 5.2.2006 17:48
Kirjoittaja samara88
Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:

- noin 5 cm korkea
- musta, valmistusmateriaali muovi
- lähtee joko kaksi tai kolme johtoa ko. anturista johtosarjaan
- vaihdelaatikon päällä lähellä pakosarjaa
- ulottuu ottamaan irti käsin ilman mitään sen kummempia työkaluja

Lähetetty: 5.2.2006 17:57
Kirjoittaja Owdy
Heh, kiitos! :D Yritetään etsiä se sieltä.

Lähetetty: 9.2.2006 21:05
Kirjoittaja Owdy
samara88 kirjoitti:Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:

- noin 5 cm korkea
- musta, valmistusmateriaali muovi
- lähtee joko kaksi tai kolme johtoa ko. anturista johtosarjaan
- vaihdelaatikon päällä lähellä pakosarjaa
- ulottuu ottamaan irti käsin ilman mitään sen kummempia työkaluja
En mä löytäny sieltä muuta kuin laatikon öljytikun :?

Lähetetty: 10.2.2006 9:22
Kirjoittaja ,_,/ukka
No ei oo ihme jos ei toimi :lol:

,_,/ukka

lämpömittarista

Lähetetty: 21.2.2006 18:19
Kirjoittaja Jannu^
Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..

Re: lämpömittarista

Lähetetty: 21.2.2006 19:38
Kirjoittaja Sepesusi
Jannu^ kirjoitti:Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..
Sama vika mulla 110 STW:ssä

Lähetetty: 21.2.2006 20:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Aamulla syttyi bensamittarin varoitusvalo.Kun tankkasin 17,5 litraa niin mittari alkoi näyttää 3/4 osaa täyttä.Välillä mittari on liian pessimistinen ja välillä liian optimistinen.Sillä taitaa olla slaavilainen sielu :?

Re: lämpömittarista

Lähetetty: 12.3.2006 15:03
Kirjoittaja Owdy
Jannu^ kirjoitti:Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..
Bingo! Otin koko mittariston irti, Siellä takana on se piirilevy jossa on muutamassa kohtaa pienen pieniä muttereita. En kyllä ymmärtänyt mikä niiden funktio on kun ei niissä mitään näyttänyt kiinni olevan. Joka tapauksesa osa oli löysällä, kiristin ne ja kaikki mittarit rupes pelaamaan. :D

Lähetetty: 2.5.2006 18:55
Kirjoittaja Owdy
samara88 kirjoitti:Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:

- noin 5 cm korkea
- musta, valmistusmateriaali muovi
- lähtee joko kaksi tai kolme johtoa ko. anturista johtosarjaan
- vaihdelaatikon päällä lähellä pakosarjaa
- ulottuu ottamaan irti käsin ilman mitään sen kummempia työkaluja
Voisko joku kertoa oikeasti tämän salaperäisen mustan laatikon sijainnin koska en tuota oikeasti löydä. Nyt nopeusmittari kuvittelee olevansa kierroskukumittari :(