110:n mittarit temppuilee
110:n mittarit temppuilee
Lämpömittari toimii välillä, välillä se taas heittää lämmöt tappiin samalla sekunnilla kun käynnistää. Toinen temppuilija on manuaalinen nopeusmittari. Aluksi se rupes vispaamaan vauhdissa, nyt se lakkas toimimasta kokonaan. ONko tollasta helppo korjata? Mitä kannattaa tarkastaa ensin?
Vaikka 110:n nopeusmittarissa kilometrimäärien näyttäminen tapahtuukin manuaalisesti, välittyy tieto vaihdelaatikosta mittaristolle sähköisesti! Siellä on vaihdelaatikon päällä sellainen anturi sillä kohtaa, mistä normaalisti lähtisi vaijeri. Tämä anturi irti (lähtee yleensä käsin pyörittämällä), hieman CRC:tä sisuskaluihin, hetki ravistelua, osa paikalleen ja kokeilemaan. Ainakin tällä tavalla minä sain omassa 110:ni tuon nopeusmittarin toimimaan.
Sitten tuo lämpömittari: olisiko moottorissa olevien anturien navat hapettuneet, eli syynä olisi huono kontakti? Tai sitten mittariston takana olevat mutterit ovat löysällä ja näin ollen ei tieto välity oikein. Tuossa omassa 110 nimittäin kiukutteli kierroslukumittari ja korjautui edellä kerrotulla tavalla.
Sitten tuo lämpömittari: olisiko moottorissa olevien anturien navat hapettuneet, eli syynä olisi huono kontakti? Tai sitten mittariston takana olevat mutterit ovat löysällä ja näin ollen ei tieto välity oikein. Tuossa omassa 110 nimittäin kiukutteli kierroslukumittari ja korjautui edellä kerrotulla tavalla.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Eli tuo nopeusmittarin anturi löytyy konehuoneen puolelta vaihdelaatikon päältä. Et / ei voi olla huomaamatta, 110:n konehuono on onneksi huomattavasti väljempi kuin Samaran. Vaikka olisi 16V-versio 110:stä.
Muistaakseni tuo lämpötila-anturi on aika lähellä termostaattikoteloa, eli siinä ilmanpuhdistinkotelon alapuolella moottorin kupeessa, päältäpäin katsottuna oikealla puolella.
Muistaakseni tuo lämpötila-anturi on aika lähellä termostaattikoteloa, eli siinä ilmanpuhdistinkotelon alapuolella moottorin kupeessa, päältäpäin katsottuna oikealla puolella.
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:
- noin 5 cm korkea
- musta, valmistusmateriaali muovi
- lähtee joko kaksi tai kolme johtoa ko. anturista johtosarjaan
- vaihdelaatikon päällä lähellä pakosarjaa
- ulottuu ottamaan irti käsin ilman mitään sen kummempia työkaluja
- noin 5 cm korkea
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
En mä löytäny sieltä muuta kuin laatikon öljytikunsamara88 kirjoitti:Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:
- noin 5 cm korkea

lämpömittarista
Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..
Re: lämpömittarista
Sama vika mulla 110 STW:ssäJannu^ kirjoitti:Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Re: lämpömittarista
Bingo! Otin koko mittariston irti, Siellä takana on se piirilevy jossa on muutamassa kohtaa pienen pieniä muttereita. En kyllä ymmärtänyt mikä niiden funktio on kun ei niissä mitään näyttänyt kiinni olevan. Joka tapauksesa osa oli löysällä, kiristin ne ja kaikki mittarit rupes pelaamaan.Jannu^ kirjoitti:Itselläni teki lämpömittari vastaavaa ja syylliseksi osoittautui mittariston takana olevat hirmu pienet mutterit joilla johtimet on kiinnitetty itse mittariin, kiinni vain ja taas toimi..

Voisko joku kertoa oikeasti tämän salaperäisen mustan laatikon sijainnin koska en tuota oikeasti löydä. Nyt nopeusmittari kuvittelee olevansa kierroskukumittarisamara88 kirjoitti:Kuvaa minulla ei ole tähän hätään laittaa, mutta seuraavaksi seikkaperäinen kuvaus kyseisestä anturista:
- noin 5 cm korkea