2107:n econ-mittarin seurailua...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

2107:n econ-mittarin seurailua...

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

2107 1700i:llä on nyt takana jo yli 1000 onnellista kilometriä. Econ-mittaria olen seuraillut ja miettinyt sellaista aika normaalin järjen vastaista juttua... Kun kiihdytän johonkin suurempaan nopeuteen (> 80km) ja lopetan kiihdyttämisen mittari palaa vihreälle. Sitten kun jatkan ajoa tasaisesti eteenpäin, viisari siirtyy hitaasti mutta varmasti punaiselle. Onko tämä jotain normaalia vai jotain neuvosto-insinöörin kieroa logiikkaa, sille että "suuria" nopeuksia ei sallita kuin hetkellisesti. :) :oops: Pienemmillä nopeuksilla, kuten 60km 3-vaihteella pitää viisarin kyllä vihreällä jatkuvasti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nyt on paha sanoa ulkomuistista miten minulla economi näyttää maantiellä, mutta muistelen sen olevan suoralla tiellä reilua 80km/ ajettaessa kuitenkin vihreän "yläreunassa". Näyttäisiköhän tuo mittari suutinten toiminta-asteen vai mikähän logiikka siinä on. Bensankulutusta se kuitenkin mittaa, sillä moottorijarrutuksessa economi on täysin vasemmassa laidassa ja tällöin kulutus pitäisi olla hyvin lähellä nollaa.
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

eikö tuo mittari toimi alipaineella
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Kannattaa ennemmin seurailla liikennettä, kun sitä humpuuki mittaria... :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Se on tosiaan pelkkä alipaineviisari, eli mittaa imusarjan alipainetta. Mitä vähemmän kaasua sitä "vihreämmällä" se on.

Ripeät kiihdytykset, tasainen matkavauhti ja ennakointi. Sieltä se taloudellisuus tulee :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Juu. Kyllä mä tiedän että se on "alipainemittari". Mietin vain lähinnä sitä, että onko ruiskun älyssä joku vika, kun samalla nopeudella tasaista tietä samanlaisella kaasulla ajettaessa mittari yhtäkkiä valahtaa reilusti vihreältä punaiselle... :roll:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä kans ruisku-samarassa seurailen tuota samaista mittaria. normaali olosuhteissahan se pääasiallisesti kertoo kaasuläpän asennon eli mitä enemmän auki sen kuluttavampaa ajo on mittarin mukaan.

Miten sitten selittyy tuo koneen kuormittaminen, eli isolla vaihteella pintakaasulla ECON hyppää suuren kulutuksen puolelle? Kyllä sen raskaan kulun huomaa itse perstuntumallakin, mutta mittarista voi varmistaa tilanteen.

Tänä aamuna viimeksi ajelin moottoritiellä 100 km/h vaihdoin vitoselle ja meno alkoi olemaan tuota kuluttavaa, vaihdoin neloselle vaudin ja kaasun asennon pysyessä varsin samana, putosi ECON näyttämä puoleen väliin mittaria ja ajotuntui muutenkin mukavammalta..... mut tosta vitosen käytön välttelystä on väitelty täällä ennenkin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: 2107:n econ-mittarin seurailua...

Viesti Kirjoittaja miksu »

THI-900 kirjoitti:2107 1700i:llä on nyt takana jo yli 1000 onnellista kilometriä. Econ-mittaria olen seuraillut ja miettinyt sellaista aika normaalin järjen vastaista juttua... Kun kiihdytän johonkin suurempaan nopeuteen (> 80km) ja lopetan kiihdyttämisen mittari palaa vihreälle. Sitten kun jatkan ajoa tasaisesti eteenpäin, viisari siirtyy hitaasti mutta varmasti punaiselle. Onko tämä jotain normaalia vai jotain neuvosto-insinöörin kieroa logiikkaa, sille että "suuria" nopeuksia ei sallita kuin hetkellisesti. :) :oops: Pienemmillä nopeuksilla, kuten 60km 3-vaihteella pitää viisarin kyllä vihreällä jatkuvasti.
otahan tosta aktiivihiilipöntöstä liitin irti! se musta pönttö.
ni sit toimii economi mittari.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

iteselläninkin tuo on mutta eipä sitä tule seurailtua... turha kapine
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Aktiivihiilipöntästä liitin irti? Mitäs se sitten tekee? Ei tää nykytekniikka oikeen oo hallussa. Onko se joku suodatin?

btw. Kiitos muuten konepellistä! Sai hurjan vähällä työllä tosi hyvän! :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

se pönttö sekottaa jotenkin sitä mittaria. mulla ainaskin alko mittari näyttämään oikein, kun otin liittimen irti. muuta vaikutusta en huomannu.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Eikös se nyt kuitenkin johtuisi tuosta koneen kuormittamisesta eli siis isolla vaihteella liian hiljaa, ei ihan tuosta selostuksesta selvinnyt, mutta kyllä samoin toimi myös kaasutin samaran ECON mittari ja siinä ei ollu mitään hiilipönttöjä kun oli -89.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

en tiiä jäällä se on koko aja punasella tai vihreällä 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

en tiiä jäällä se on koko aja punasella 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

En mä nyt usko että mä liian hiljaa femmallakaan ajan kun en oo vielä ikuna ajanu sillä alle 80km... :( Mutta pääasia on se että toi mun mittarin toiminta on sitte ihan normaalia! :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin