Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
2107 1700i:llä on nyt takana jo yli 1000 onnellista kilometriä. Econ-mittaria olen seuraillut ja miettinyt sellaista aika normaalin järjen vastaista juttua... Kun kiihdytän johonkin suurempaan nopeuteen (> 80km) ja lopetan kiihdyttämisen mittari palaa vihreälle. Sitten kun jatkan ajoa tasaisesti eteenpäin, viisari siirtyy hitaasti mutta varmasti punaiselle. Onko tämä jotain normaalia vai jotain neuvosto-insinöörin kieroa logiikkaa, sille että "suuria" nopeuksia ei sallita kuin hetkellisesti. Pienemmillä nopeuksilla, kuten 60km 3-vaihteella pitää viisarin kyllä vihreällä jatkuvasti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Nyt on paha sanoa ulkomuistista miten minulla economi näyttää maantiellä, mutta muistelen sen olevan suoralla tiellä reilua 80km/ ajettaessa kuitenkin vihreän "yläreunassa". Näyttäisiköhän tuo mittari suutinten toiminta-asteen vai mikähän logiikka siinä on. Bensankulutusta se kuitenkin mittaa, sillä moottorijarrutuksessa economi on täysin vasemmassa laidassa ja tällöin kulutus pitäisi olla hyvin lähellä nollaa.
Juu. Kyllä mä tiedän että se on "alipainemittari". Mietin vain lähinnä sitä, että onko ruiskun älyssä joku vika, kun samalla nopeudella tasaista tietä samanlaisella kaasulla ajettaessa mittari yhtäkkiä valahtaa reilusti vihreältä punaiselle...
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mä kans ruisku-samarassa seurailen tuota samaista mittaria. normaali olosuhteissahan se pääasiallisesti kertoo kaasuläpän asennon eli mitä enemmän auki sen kuluttavampaa ajo on mittarin mukaan.
Miten sitten selittyy tuo koneen kuormittaminen, eli isolla vaihteella pintakaasulla ECON hyppää suuren kulutuksen puolelle? Kyllä sen raskaan kulun huomaa itse perstuntumallakin, mutta mittarista voi varmistaa tilanteen.
Tänä aamuna viimeksi ajelin moottoritiellä 100 km/h vaihdoin vitoselle ja meno alkoi olemaan tuota kuluttavaa, vaihdoin neloselle vaudin ja kaasun asennon pysyessä varsin samana, putosi ECON näyttämä puoleen väliin mittaria ja ajotuntui muutenkin mukavammalta..... mut tosta vitosen käytön välttelystä on väitelty täällä ennenkin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
THI-900 kirjoitti:2107 1700i:llä on nyt takana jo yli 1000 onnellista kilometriä. Econ-mittaria olen seuraillut ja miettinyt sellaista aika normaalin järjen vastaista juttua... Kun kiihdytän johonkin suurempaan nopeuteen (> 80km) ja lopetan kiihdyttämisen mittari palaa vihreälle. Sitten kun jatkan ajoa tasaisesti eteenpäin, viisari siirtyy hitaasti mutta varmasti punaiselle. Onko tämä jotain normaalia vai jotain neuvosto-insinöörin kieroa logiikkaa, sille että "suuria" nopeuksia ei sallita kuin hetkellisesti. Pienemmillä nopeuksilla, kuten 60km 3-vaihteella pitää viisarin kyllä vihreällä jatkuvasti.
otahan tosta aktiivihiilipöntöstä liitin irti! se musta pönttö.
ni sit toimii economi mittari.
Eikös se nyt kuitenkin johtuisi tuosta koneen kuormittamisesta eli siis isolla vaihteella liian hiljaa, ei ihan tuosta selostuksesta selvinnyt, mutta kyllä samoin toimi myös kaasutin samaran ECON mittari ja siinä ei ollu mitään hiilipönttöjä kun oli -89.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
En mä nyt usko että mä liian hiljaa femmallakaan ajan kun en oo vielä ikuna ajanu sillä alle 80km... Mutta pääasia on se että toi mun mittarin toiminta on sitte ihan normaalia!
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne