Syyläri

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
=Shiguli=

Syyläri

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Eli siis. Ongelmana on irti revennyt syylärin yläputki 1200L:ssä. Miten olette laittaneet sen takaisin kiinni, että olisi vielä pysynytkin? Itselle oli edellinen omistaja laittanut pelkällä kemiskillä, irtihän se repesi. Laitoin sitten itse puutarhaletkun pätkän sisälle vahvikkeeksi ja kemiskillä tiiviiksi ja kiinni. Irtos kautta profeetan parran sitten sekin eilen. Eli millä kannattaa korjata, vai kannataako metsästää kokonaan uusi syyläri?
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Uus tai käytetty on aina helppo vaihtoehto.... Mutta on noita tullu joskus juotettua takas kiinnikin... Messingillä kun juottaa, saa hyvän..., itse olen joskus hätäpäissään juottanu tinallakin kiinni.... :lol:
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

mickey-69 kirjoitti:Uus tai käytetty on aina helppo vaihtoehto.... Mutta on noita tullu joskus juotettua takas kiinnikin... Messingillä kun juottaa, saa hyvän..., itse olen joskus hätäpäissään juottanu tinallakin kiinni.... :lol:
Pysyykös tuo tinalla? Pitääkös sitä syyläriä käsitellä mitenkään ihmeemmin enne juotosta?
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Onhan se puhdistettava huolellisesti ennen juottamista... Sopivia aineita saa kyllä erikoislikkeistä, esim Aga tai Voikoski... En nyt välttämättä tuota tinan käyttöä suosittele, mutta tinallakin on joskus syyläriä korjattu....
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Vanhassa corollassa pysy aikoinaan tinaamalla laitettuna. Ladassa varmaankin kestää myös, mutta juottaminen oikeilla aineilla on kuitenkin se varmin keino. Jos ylävesiletku on alkuperäinen ja kovaksi kopristunut, niin saattaa nitkutella hyvinkin korjatun irti.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse olen myös noita ihan tinaillut. Kunnon mekaaninen hinkkaus ja hapolla puhdistus, sitten pillin kanssa tinannut ettei jää kylmiä. Yksikään ei ole vielä hajonnut. On vaan niin helppo ja nopea tapa. Jokusia auton ja traktorin syyläreitä noin korjaillut. Tosin ladan uusikaan syyläri ei paljoa maksa, kiitos luotettavien osatoimittajiemme :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin