Sivu 1/2

Ladan Kylmäkäynnistys

Lähetetty: 2.2.2006 20:02
Kirjoittaja Patu925
Mitäs systeemejä tämän foorumin lukijat käyttää kun pakkasessa autoa käynnistellään? Tässä minun juttu...

Kuva

Lähetetty: 2.2.2006 20:20
Kirjoittaja AI
Ryyppy päälle, kytkin pohjaan ja käännetään avaimesta. Ellei näin lähde niin siinä on jotain vikaa. 15 astetta pakkasta tai enemmän niin kytken lohkolämmittimen päälle, lämpenee paljon nopeammin.

Lähetetty: 2.2.2006 20:25
Kirjoittaja ,_,/ukka
Ei oo mitää erikois keinoja tarvinnut. Akun kenkä on yleensä irti, ku saattaa seistä pitkäänkin ajojen välillä. Ryyppy päälle ja starttia, monesti pörähtää heti ja sitte saattaa sammahtaa. Uus starttaus ja sitte pelaa ok. Lohkolämmitintä ei oo tullu käytettyä, vaikka sellainenkin olisi.

,_,/ukka

Lähetetty: 2.2.2006 20:26
Kirjoittaja sinihelmi
:shock: ohoh oliko se se puukkosahanterä.

Lähetetty: 2.2.2006 20:26
Kirjoittaja juha
kaikki kuten edellä ja jos ei lähde niin veivi käteen ja kyllä lähtee :P

Lähetetty: 2.2.2006 20:29
Kirjoittaja Jokari
Ryyppy kokonaan ylös, sitte vähäsen takasin, kytkin pohjaan ja avaimesta kääntöä. Joskus pitää kuitenki lypsää kaasua ku pääsee ekalla sammumaan, viimeks tänään :roll: No viiden lyhkäsen starttauksen jälkeen lähti, ihan hyvin...lämppärin perästä ei oo ikinä sammunu ekalla.

Lähetetty: 2.2.2006 20:37
Kirjoittaja jta
Ei tarvii mitään erikoisvirityksiä. Jotain 3-5 kertaa kaasun polkasua ja ryypyn kiskasu ja sitten vääntö avaimesta ja auto on käynnissä.

Lähetetty: 2.2.2006 21:23
Kirjoittaja Midi^
Senkus vaa laittaa ryypyn täysille ja vääntää avaimesta niin aika laakista lähteepi. 8)

Lähetetty: 2.2.2006 21:51
Kirjoittaja Jaakkima
Combin kanssa ei tarvi kuin avaimesta kääntää, ehkä odottaa että bensapumpun rele naksahtaa jotta on varmasti menovettä saatavilla. Lemmen eli nappiksen kanssa toissa talvena ryyppy täysille, kaksi pumppausta kaasupolkimella ja avaimesta käyntiin.

Lähetetty: 2.2.2006 22:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
ruisku-samarassa käännetään vaan avainta hetki ja auto käy :lol: 8)

Lähetetty: 2.2.2006 22:21
Kirjoittaja Patu925
sinihelmi kirjoitti::shock: ohoh oliko se se puukkosahanterä.
No ei nyt sentään :lol: lumiharja kyseessä. Ei meinaa kestää käynnissä kun laittaa jakolaatikon vapaalle ja kolmosen silmään... Pitäisi perehtyä Weberin vivustoon ja säätää ryyppy päällä kierroksia suuremmalle.

Ottaa -20 asteen kelissä jo vähän voimaa mutta pakko pyörittää tolleen jos meinaa saada vaihteet päälle. -34 asteessa piti käyttää lohkolämmitintä 5 min sitten käynnistyi. Nenä meinaa kolahtaa tuulilasiin kun vaihtaa vaihdetta, on se sen verran jämäkkä voimansiirto pakkasella.

Lähetetty: 3.2.2006 15:09
Kirjoittaja sinihelmi
:lol: kauheeta kun tuo näkö menny. tihrustin uudelleen ja harjahan se oli. nopsasti katsottuna näytti sahanterältä.

Lähetetty: 3.2.2006 21:17
Kirjoittaja LADA-POWER!
Mulla kans seisoo n. pari viikkoo ajojen välil. täs on mun käynnistys kaava:
1. Akunkenkä kiinni
2. Bensaa käsipumpulla kaasarille
3. ryyppy täysin auki
4. starttaus

Kyllä tolla pitäs käyntii lähtee. Edellisel akul sai aina antaa lisä virtaa jopa yhden yön jälkeen!!!!

Lähetetty: 5.2.2006 1:10
Kirjoittaja LENNY
Aamulla 23 pakkasta,ei ryyppyä pari polkasua ja käyntiin avaimesta.Lumiharja kans kaasupolkimelle.Jakolaatikko vapaalle,vaihde neloselle ja antaa käydä.Lämpiää laatikko kans.

Lähetetty: 5.2.2006 18:08
Kirjoittaja ff8728
Ruovedellä olin lomareissulla pari yötä hirsimökissä. Tänään -27, satakymppi lokilämmittimessä tunnin, herkästi hurahti käymään. Viereisen mökin saab turbo(melko tuore) ei käynnistynyt lokilämmittimestä huolimatta. Tarjoamani apuvirta kelpasi, ei sittenkään. Jäivät lataamaan akkua laturilla mökkiin... 8)