Ladan Kylmäkäynnistys

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Ladan Kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Mitäs systeemejä tämän foorumin lukijat käyttää kun pakkasessa autoa käynnistellään? Tässä minun juttu...

Kuva
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3662
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Ryyppy päälle, kytkin pohjaan ja käännetään avaimesta. Ellei näin lähde niin siinä on jotain vikaa. 15 astetta pakkasta tai enemmän niin kytken lohkolämmittimen päälle, lämpenee paljon nopeammin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ei oo mitää erikois keinoja tarvinnut. Akun kenkä on yleensä irti, ku saattaa seistä pitkäänkin ajojen välillä. Ryyppy päälle ja starttia, monesti pörähtää heti ja sitte saattaa sammahtaa. Uus starttaus ja sitte pelaa ok. Lohkolämmitintä ei oo tullu käytettyä, vaikka sellainenkin olisi.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

:shock: ohoh oliko se se puukkosahanterä.
GOODBYE KURJUUDELLE
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

kaikki kuten edellä ja jos ei lähde niin veivi käteen ja kyllä lähtee :P
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ryyppy kokonaan ylös, sitte vähäsen takasin, kytkin pohjaan ja avaimesta kääntöä. Joskus pitää kuitenki lypsää kaasua ku pääsee ekalla sammumaan, viimeks tänään :roll: No viiden lyhkäsen starttauksen jälkeen lähti, ihan hyvin...lämppärin perästä ei oo ikinä sammunu ekalla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei tarvii mitään erikoisvirityksiä. Jotain 3-5 kertaa kaasun polkasua ja ryypyn kiskasu ja sitten vääntö avaimesta ja auto on käynnissä.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Senkus vaa laittaa ryypyn täysille ja vääntää avaimesta niin aika laakista lähteepi. 8)
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Combin kanssa ei tarvi kuin avaimesta kääntää, ehkä odottaa että bensapumpun rele naksahtaa jotta on varmasti menovettä saatavilla. Lemmen eli nappiksen kanssa toissa talvena ryyppy täysille, kaksi pumppausta kaasupolkimella ja avaimesta käyntiin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ruisku-samarassa käännetään vaan avainta hetki ja auto käy :lol: 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

sinihelmi kirjoitti::shock: ohoh oliko se se puukkosahanterä.
No ei nyt sentään :lol: lumiharja kyseessä. Ei meinaa kestää käynnissä kun laittaa jakolaatikon vapaalle ja kolmosen silmään... Pitäisi perehtyä Weberin vivustoon ja säätää ryyppy päällä kierroksia suuremmalle.

Ottaa -20 asteen kelissä jo vähän voimaa mutta pakko pyörittää tolleen jos meinaa saada vaihteet päälle. -34 asteessa piti käyttää lohkolämmitintä 5 min sitten käynnistyi. Nenä meinaa kolahtaa tuulilasiin kun vaihtaa vaihdetta, on se sen verran jämäkkä voimansiirto pakkasella.
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

:lol: kauheeta kun tuo näkö menny. tihrustin uudelleen ja harjahan se oli. nopsasti katsottuna näytti sahanterältä.
GOODBYE KURJUUDELLE
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

Mulla kans seisoo n. pari viikkoo ajojen välil. täs on mun käynnistys kaava:
1. Akunkenkä kiinni
2. Bensaa käsipumpulla kaasarille
3. ryyppy täysin auki
4. starttaus

Kyllä tolla pitäs käyntii lähtee. Edellisel akul sai aina antaa lisä virtaa jopa yhden yön jälkeen!!!!
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Aamulla 23 pakkasta,ei ryyppyä pari polkasua ja käyntiin avaimesta.Lumiharja kans kaasupolkimelle.Jakolaatikko vapaalle,vaihde neloselle ja antaa käydä.Lämpiää laatikko kans.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ruovedellä olin lomareissulla pari yötä hirsimökissä. Tänään -27, satakymppi lokilämmittimessä tunnin, herkästi hurahti käymään. Viereisen mökin saab turbo(melko tuore) ei käynnistynyt lokilämmittimestä huolimatta. Tarjoamani apuvirta kelpasi, ei sittenkään. Jäivät lataamaan akkua laturilla mökkiin... 8)
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin