
Ladan Kylmäkäynnistys
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladan Kylmäkäynnistys
Mitäs systeemejä tämän foorumin lukijat käyttää kun pakkasessa autoa käynnistellään? Tässä minun juttu...


Ei oo mitää erikois keinoja tarvinnut. Akun kenkä on yleensä irti, ku saattaa seistä pitkäänkin ajojen välillä. Ryyppy päälle ja starttia, monesti pörähtää heti ja sitte saattaa sammahtaa. Uus starttaus ja sitte pelaa ok. Lohkolämmitintä ei oo tullu käytettyä, vaikka sellainenkin olisi.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ryyppy kokonaan ylös, sitte vähäsen takasin, kytkin pohjaan ja avaimesta kääntöä. Joskus pitää kuitenki lypsää kaasua ku pääsee ekalla sammumaan, viimeks tänään
No viiden lyhkäsen starttauksen jälkeen lähti, ihan hyvin...lämppärin perästä ei oo ikinä sammunu ekalla.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ei tarvii mitään erikoisvirityksiä. Jotain 3-5 kertaa kaasun polkasua ja ryypyn kiskasu ja sitten vääntö avaimesta ja auto on käynnissä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
No ei nyt sentäänsinihelmi kirjoitti:ohoh oliko se se puukkosahanterä.

Ottaa -20 asteen kelissä jo vähän voimaa mutta pakko pyörittää tolleen jos meinaa saada vaihteet päälle. -34 asteessa piti käyttää lohkolämmitintä 5 min sitten käynnistyi. Nenä meinaa kolahtaa tuulilasiin kun vaihtaa vaihdetta, on se sen verran jämäkkä voimansiirto pakkasella.
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
Mulla kans seisoo n. pari viikkoo ajojen välil. täs on mun käynnistys kaava:
1. Akunkenkä kiinni
2. Bensaa käsipumpulla kaasarille
3. ryyppy täysin auki
4. starttaus
Kyllä tolla pitäs käyntii lähtee. Edellisel akul sai aina antaa lisä virtaa jopa yhden yön jälkeen!!!!
1. Akunkenkä kiinni
2. Bensaa käsipumpulla kaasarille
3. ryyppy täysin auki
4. starttaus
Kyllä tolla pitäs käyntii lähtee. Edellisel akul sai aina antaa lisä virtaa jopa yhden yön jälkeen!!!!
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Ruovedellä olin lomareissulla pari yötä hirsimökissä. Tänään -27, satakymppi lokilämmittimessä tunnin, herkästi hurahti käymään. Viereisen mökin saab turbo(melko tuore) ei käynnistynyt lokilämmittimestä huolimatta. Tarjoamani apuvirta kelpasi, ei sittenkään. Jäivät lataamaan akkua laturilla mökkiin... 

warre 353w sedan,