Osallistu uuden suomalaisen G-voimamittarin tuotekehitykseen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Tomi_82

Osallistu uuden suomalaisen G-voimamittarin tuotekehitykseen

Viesti Kirjoittaja Tomi_82 »

Hei

Olen Tomi Ylipaasto Solutum Oy:stä ja olen tekemässä markkinointitutkimusta
uudesta kehitteilllä olevasta G-voimamittarista mikä sijoitettaisiin autoon.
Jotta voisin suorittaa kyseisen tutkimuksen tarvitsisin "tuning" henkisiä ihmisiä
vastailemaan muutamiin kysymyksiin. Eli jos kiinnostaa niin sitten vaan lähettää
puhelinnumeroita minulle ja koska soitella niin palaan asiaan. Mittarin jatkokehitys
vaiheessa voisimme myöhemmin tarjota mahdollisuutta pilottikäyttöön.

Ystävällisin terveisin
Tomi Ylipaasto

Solutum Oy
tomi.ylipaasto@solutum.fi
Edit/Delete Message
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Edesmennyttä Waynen Johnia siteeraten: en usko sanaakaan lukemastani ja puolet näkemästäni.

Varmaankin ihan hauska lelu, mutta mitä sillä tekee? Suurin G saadaan varmaan kun tiputetaan Lada alas vapaaseen pudotukseen kohti äkkipysäytystä :lol:

Pitäisiköhän tämä viesti olla huumoria palstalla?
... sorry vaan, mutta aihe on vähän "epämääräinen"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Samaraa kiihdytettäessä olisi kätevä, kun tietäisi hellittää kaasua ennen tajunnan menettämistä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Pavlovits kirjoitti:Samaraa kiihdytettäessä olisi kätevä, kun tietäisi hellittää kaasua ennen tajunnan menettämistä.
Toi oil Pavlo HYVÄ :!: Nauroin kotona 2 minuuttia putkeen ja vedet lenti silmistä... Vaimo tuli kattoon että onko se äijä lopullisesti seonnu :wink: Paras Lata vitsi pitkäääään aikaan :!: :D :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Pavlovits kirjoitti:Samaraa kiihdytettäessä olisi kätevä, kun tietäisi hellittää kaasua ennen tajunnan menettämistä.
Hitto, toihan olisi siisti tossa 1700I ruutassakin. Tosiaan kuten Palvo sanoi niin pääsis tekemään pidempiä kiihdytyksiä, kun ei taju karkaa ja siten jalka nouse tahattomasti liikaa kaasupolkimelta. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Lada rules
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

------eihä tuo vielä mitään.Kun 16-venttiilisellä painaa klänän tiskiin niin poskinahkat venyy takapenkille ja näkökenttä rajoittuu yhteen asteeseen :lol: :lol:
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

asfalttipäivillehän tuo olisi kiva laitet testiin
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Älkääs nyt ihan paljastoko ettei ladassa paljoa G-voimia voi havaita. Kuitenkin, onhan täällä meitä tuunaajia ja virittäjiä joten kaippa noita G voimiakin saadaan joillakin ladoilla aikaiseksi. Kuten jo todettua, asfaltilla olisi varmasti mukava laite.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Asenna Tomi_82 se anturilaitteesi tuohon minun Subaruun. On toinen Lada vanhalla leimalla seisomassa keskellä lumihankea ja toinen pajotuksessa. En kyllä ole autoineni kovin tuninghengellinen.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Juu voishan tommosen vaikka Nivaan laittaa jos ei mitään maksa. Onks tää joku samanlainen kuin se gigapower? :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nonnis kirjoitti:Juu voishan tommosen vaikka Nivaan laittaa jos ei mitään maksa. Onks tää joku samanlainen kuin se gigapower? :lol:
Noh, mittari sentään mittaa kiihtyvyyksiä eli toimii varmasti paremmin mitä tuo gigahuijaus :|. Ideana lienee saada aikaiseksi erilaisia kiihtyvyyksiä, toivottavasti myös sivuttaiskiihtyvyyksiä jolloin laite olisi jopa hyödyllinen selvitettäessä esim. erilaisten renkaiden pitoa asfaltilla tms.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä ainakin g-techin halpis kiihtyvyysmittari on kiva lelu vaikkei kovin tarkka olekaan. Varttimaili ja 0-60mailia tunnissa ajat menevät varmaan 0.5 sekunnin tarkkuudella oikein, mutta melko tarkasti jokaisella kiihdytyksellä missä vaihdot onnistuvat samoin tulee tosi tarkasti sama aika jotenvertailu pohjana virityksen onnistumiseen tosi hyvä.

Eli jos tuohon hieman lisää ominaisuuksia ja korjaus kertoimet jousitukselle niin voi olla pätevä laite. Vieläjos olis kahdella anturilla joista toinen ylemmäs kuin toinen niin periaatteessa sillä saisi keulimisen aiheuttaman mittavirheen laskettua pois.

edit: yksi hyödyllinen lisä ominaisuus tuli mieleen eli 0-5v analoginen ulostulo tai 2 toinen sivuttais kiihtyvyydelle ja toinen pitkittäin, Olis helppo kytkeä tiedonkeruuseen ja pääsisi ajon jälkeen miettimään mitä tuli tehtyä.
Viimeksi muokannut Turbiini, 30.1.2006 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Ralli-autoonkin tuota voisi koittaa ainakin kesäkisoissa.
HH

Viesti Kirjoittaja HH »

Mullaki tollanen g-techi. Ladal oon melkee 0.3 geetä mitannu kiihdytyksessä. :lol:
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Onks se sellanen pikku g joka asennetaan subbarin tilalle? :lol: :lol:
Vastaa Viestiin