kansi ja vauhtipyörä
-
veikko_m_
kansi ja vauhtipyörä
kuinka palio kannattaa keventää vauhtipyörää? ja kuinka palio kannattaa kantta laskia? 
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
-
veikko_m_
-
d3nSo
ota todellakin lohkosta mielummin 2-3mm pois ni säilyy palotilat hyvinä.
kannesta enintään 1mm..
kannesta enintään 1mm..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-
Pöhö-Andrei
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
Umpivintti
-
veikko_m_
Noin 2mm. Männät jäävät vakiona 1.8mm alle lohkon ja sen 0.2mm ainakin minä uskaltaisin jättää ylitystä.Umpivintti kirjoitti:Paljonko pystyy ottamaan 1600 lohkosta pois ilman että pitää ruveta koneistamaan mäntiä?
Kyllä se kansi kestää mutta kannen jäykkyys kärsii jonka takia kannetiiviste pullahtelee vesitilaan. Kannen kun vahviste hitsaa niin sitten voi laskea enemmän ja tiiviste pysyy paikoillaan.veikko_m_ kirjoitti:no voi perpele...meinaatteko että ei kansi kestä jos 1.5 milliä ottaa pois? pitää kai sitten ruveta oikeen töitä heittelemään kaiken muun touhun keskellä
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
Pöhö-Andrei
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Vahvikehitsaa vanhan mallin kannen tai siirtyy suosiolla 1.7 kanteen joka on jo tehtaalta lähtiessä vahvisteltu ja valmiiksi siis tuon 1.8mm matalampi.
AIkoinaan tein sierraani koneen ja siinä nousi männät 0.6 lohkon pinnan yli, ja muistelisin että se koneistamon heebo totesi että silloin jää vielä 0,6 kanteen ja se on vielä sellainen turvallinen´väli eli tuohon peilaten kestäisi 0,4mm tulla ladasta männät lohkon yli neukkutiivisteellä ilman että kovin vielä kopisee kanteen. Tosin itsellä tulee nousee 0,3mm eikä ainakaan vielä ole ongelmia ollut. En ole kyllä kierrättänyt kovin ylös, siellähän sen sitten huomaisi mitä tapahtuu.
AIkoinaan tein sierraani koneen ja siinä nousi männät 0.6 lohkon pinnan yli, ja muistelisin että se koneistamon heebo totesi että silloin jää vielä 0,6 kanteen ja se on vielä sellainen turvallinen´väli eli tuohon peilaten kestäisi 0,4mm tulla ladasta männät lohkon yli neukkutiivisteellä ilman että kovin vielä kopisee kanteen. Tosin itsellä tulee nousee 0,3mm eikä ainakaan vielä ole ongelmia ollut. En ole kyllä kierrättänyt kovin ylös, siellähän sen sitten huomaisi mitä tapahtuu.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Vielä noista rutuista sen verran että minkälaisia puristuksia ladaan kannattaa laittaa ettei rupea männät hajoilemaan? Pöhö-Andreilla pitäisi olla kokemuksia mäntäongelmista, mutta minkälaiset rutut silloin oli käytössä kun en muista enää niitä? Tietysti puristuskesto riippuu bensiinistä ja palotilojen muodoista, nokasta, jne, mutta suuntaa jonkinverran.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi