kansi ja vauhtipyörä

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
veikko_m_

kansi ja vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

kuinka palio kannattaa keventää vauhtipyörää? ja kuinka palio kannattaa kantta laskia? :roll:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

oma pyörykkäni painaa 4976g ja kannestani oli höylätty 1,5mm oon kyllä kuullu että olis yli 2mm otettu mutta kestosta en sit tiä :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

jep pitää ottaa ammattikoululle mukaan.. otan sen 1.5 milliä ppois kannesta ja mitä muuten tua vauhtipyärä vakiona painaa?
d3nSo

Viesti Kirjoittaja d3nSo »

jotenkin sellainen olo että näistä on ollut aika paljon puhetta.
kokeiles tuolla haulla jos löytyy juttua.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ota mieluummin lohkosta pois niin ei kansi heikkene, ainakin näin tässä 1700 koneessa kannattaa tehdä, kai se sama pätee tuohonkin.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ota todellakin lohkosta mielummin 2-3mm pois ni säilyy palotilat hyvinä.
kannesta enintään 1mm..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kannesta 2.5mm, lohkosta 1.3mm. Kone 1.7.

Alkuperäinen 1.7 kansi kestää laskemista paremmin vahvistusten ansiosta. Ja onhan se valmiiksi jo 1.8mm matalampi kuin näissä perinteisissä.
Umpivintti

Viesti Kirjoittaja Umpivintti »

Paljonko pystyy ottamaan 1600 lohkosta pois ilman että pitää ruveta koneistamaan mäntiä?
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

no voi perpele :o ...meinaatteko että ei kansi kestä jos 1.5 milliä ottaa pois? pitää kai sitten ruveta oikeen töitä heittelemään kaiken muun touhun keskellä :shock:
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Umpivintti kirjoitti:Paljonko pystyy ottamaan 1600 lohkosta pois ilman että pitää ruveta koneistamaan mäntiä?
Noin 2mm. Männät jäävät vakiona 1.8mm alle lohkon ja sen 0.2mm ainakin minä uskaltaisin jättää ylitystä.
veikko_m_ kirjoitti:no voi perpele :o ...meinaatteko että ei kansi kestä jos 1.5 milliä ottaa pois? pitää kai sitten ruveta oikeen töitä heittelemään kaiken muun touhun keskellä :shock:
Kyllä se kansi kestää mutta kannen jäykkyys kärsii jonka takia kannetiiviste pullahtelee vesitilaan. Kannen kun vahviste hitsaa niin sitten voi laskea enemmän ja tiiviste pysyy paikoillaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Vahvikehitsaa vanhan mallin kannen tai siirtyy suosiolla 1.7 kanteen joka on jo tehtaalta lähtiessä vahvisteltu ja valmiiksi siis tuon 1.8mm matalampi.

AIkoinaan tein sierraani koneen ja siinä nousi männät 0.6 lohkon pinnan yli, ja muistelisin että se koneistamon heebo totesi että silloin jää vielä 0,6 kanteen ja se on vielä sellainen turvallinen´väli eli tuohon peilaten kestäisi 0,4mm tulla ladasta männät lohkon yli neukkutiivisteellä ilman että kovin vielä kopisee kanteen. Tosin itsellä tulee nousee 0,3mm eikä ainakaan vielä ole ongelmia ollut. En ole kyllä kierrättänyt kovin ylös, siellähän sen sitten huomaisi mitä tapahtuu.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mulla oli 1,5mm höylätty kansi tasalakiset mahlen männät ja 0.7 bar ylipainetta ja hyvin kesti :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Kyllä mulla kans on se 1.5mm otettu 1200 koneesta. Pusritusta näytti mittari 13.5kiloa (onko kilo nyt oikee yksikkö?) Voiko nousta noin paljon? palotiloja ei kyllä ole kuin pyöristelty. En tiedä sitten kestosta.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Vielä noista rutuista sen verran että minkälaisia puristuksia ladaan kannattaa laittaa ettei rupea männät hajoilemaan? Pöhö-Andreilla pitäisi olla kokemuksia mäntäongelmista, mutta minkälaiset rutut silloin oli käytössä kun en muista enää niitä? Tietysti puristuskesto riippuu bensiinistä ja palotilojen muodoista, nokasta, jne, mutta suuntaa jonkinverran.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Mitenkä muuten nokka vaikuttaa puristuksiin. Kun on iigorilta tulossa virinokka tuohon korkeempi puristeiseen koneeseen.
Vastaa Viestiin