Samaran lämmöt

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ilue

Samaran lämmöt

Viesti Kirjoittaja ilue »

Nyt kun on kovia pakkasia (-28 ) niin kuinka korkealle teillä nousee moottorinlämpö? Omassa ei mielestäni nouse tarpeeksi , noin 70:een ja allekin. Ja siitä johtuen sisälämpökin matalahko. Onko vika vai ominaissuus? Termostaattiko vaihtoon vai keulapahvi eteen. Auto on - 87 1300nen.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin kyllä kai tossa on vähän "ominaisuudellakin" asiaa. Olen itse tehnyt samoja havaintoja nyt kylmällä- ajomatkat ovat olleet kuitenkin aika lyhyitä. Aikaisemmin "lämpimillä" on noussut lämmöt aika nopeastikin "normaaleiksi"- lämppäristä kuumempaa ilmaa. Peittoa syylärin eteen- estämään ajoviiman liiallista jäähdytystä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Samara 1500i -96. Minulla on keulan molemmat aukot tukossa Yogilta ostetulla peitolla. Lämpö nousee normaaliin tapaan siihen mittarin puoliväliin. Eilen ajellessa oli auto ensin pari tuntia piuhassa ja kun sitten läksin niin vajaan 10 km ajon jälkeen oli lämpö normaali. Mutta totta on että Samara ei ole ihan niin lämmin kuin takavetoiset. Minulla on vielä sellainen vika että lämppärin vivusta kääntämällä ei vesiventtiilin vipu mene ihan täysille, se pitää kääntää itse venttiilistä, sieltä keskikonsolin takaa lattianrajasta.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Tuossa viime viikolla kun kaupassa ja muilla asioilla pyörin niin totakin tavallaan tuli testattua... Pakkasta oli silloin vähän -25:n pahemmalla puolella, tyhjäkäynnillä lämmöt ei noussut kuin piirun verran, mutta ajossa ilman keulapahviakin ihan kohtuu nopeesti siihen termarin avautumispisteeseen.

Ihan riittävän lämmin ajoon kuin ajoon vielä noilla pakkasilla, joskin kuskinpuolen jalkatila on vähän vilpoinen, varmaan ottaa viimaa siihen sieltä alapuolelta tai semmoista. Jotain tekemistä asiassa voi olla toki halvoilla (kiinalaisilla?) maihareilla, jotka ei tunnu oikeen normaaliin tuommoisten kenkien tapaan lämpöä pitävän...

Jos on ongelmia lämpöjen kanssa, niin tosiaan aluksi se keula peittoon, ja myös kannattaa pakkasella usein hiukan korkeilla kierroksilla ajella, en nyt tarkoita että huudattaa pitäisi, mutta jos kovin pienillä kierroksilla ajelee menemään niin ei kyllä lämmöt pikkukoneissa taida juuri nousta.
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Viimeviikonlopulla huomasin myös, että Samarassani tulee kyllä lämmintä mutta ei niin kuumaa mitä tulee takavetoisissa. Onko nyt Samarassa lämppärin kenno pienempi, vai mistä tämä johtuu? Onko joku perehtynyt tähän asiaan?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oletko LS tarkastanut, että se vesiventtiili aukeaa kunnolla. Ks. Toverin viesti ylempää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Vaikkei tämä mitenkään samaraan liitykään, niin mielestäni suurin syy liian heikkoon lämmitykseen -termostaatin jälkeen- on kalkkiutunut kenno. Nyt kun olen pari kertaa nappiksella taas ajellut niin se puskee lähes välittömästi lämpöistä ilmaa kun sen käynnistää. Ja kun se kunnolla lämpiää niin sormet meinaa palaa ilmasuutinten päällä. Tähän samaan en ole päässyt tuossa 1700i:ssä vielä, vaikka termarikin on vaihdettu. Lämpiäminen on hitaampaa ja lämmittimen lämpö jää nappista vaisummaksi, ei siinä ole paljon muita vaihtoehtoja kuin kennon huonompi kunto. Pitää katsoa jos jaksan ottaa lämmittäjän kennon joskus irti ja puhdistaa sen kunnolla niin pitäisi lämpöjen nousta ohjaamossa paremmin.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Kiitoksia neuvoista, pitääkin tässä tarkastaa tuo hana, että onko täysillä auki. Myöskin lämmityslaitteen kennon vaihto onnistunee ite, kun nyt on toi korjauskirjakin, missä on hyvin selitetty erilaisija korjaustoimenpiteitä.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Kolme talvea Eurosamaralla pörrättyäni, voi todeta, että takavetoisen lämppäri on omaa luokkaansa.
Etelän pakkasissa -24 lämmöt nousivat auoton mittarin mukaan normaaleiksi.
Vastaa Viestiin