Samaran lämmöt
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samaran lämmöt
Nyt kun on kovia pakkasia (-28 ) niin kuinka korkealle teillä nousee moottorinlämpö? Omassa ei mielestäni nouse tarpeeksi , noin 70:een ja allekin. Ja siitä johtuen sisälämpökin matalahko. Onko vika vai ominaissuus? Termostaattiko vaihtoon vai keulapahvi eteen. Auto on - 87 1300nen.
niin kyllä kai tossa on vähän "ominaisuudellakin" asiaa. Olen itse tehnyt samoja havaintoja nyt kylmällä- ajomatkat ovat olleet kuitenkin aika lyhyitä. Aikaisemmin "lämpimillä" on noussut lämmöt aika nopeastikin "normaaleiksi"- lämppäristä kuumempaa ilmaa. Peittoa syylärin eteen- estämään ajoviiman liiallista jäähdytystä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Samara 1500i -96. Minulla on keulan molemmat aukot tukossa Yogilta ostetulla peitolla. Lämpö nousee normaaliin tapaan siihen mittarin puoliväliin. Eilen ajellessa oli auto ensin pari tuntia piuhassa ja kun sitten läksin niin vajaan 10 km ajon jälkeen oli lämpö normaali. Mutta totta on että Samara ei ole ihan niin lämmin kuin takavetoiset. Minulla on vielä sellainen vika että lämppärin vivusta kääntämällä ei vesiventtiilin vipu mene ihan täysille, se pitää kääntää itse venttiilistä, sieltä keskikonsolin takaa lattianrajasta.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Tuossa viime viikolla kun kaupassa ja muilla asioilla pyörin niin totakin tavallaan tuli testattua... Pakkasta oli silloin vähän -25:n pahemmalla puolella, tyhjäkäynnillä lämmöt ei noussut kuin piirun verran, mutta ajossa ilman keulapahviakin ihan kohtuu nopeesti siihen termarin avautumispisteeseen.
Ihan riittävän lämmin ajoon kuin ajoon vielä noilla pakkasilla, joskin kuskinpuolen jalkatila on vähän vilpoinen, varmaan ottaa viimaa siihen sieltä alapuolelta tai semmoista. Jotain tekemistä asiassa voi olla toki halvoilla (kiinalaisilla?) maihareilla, jotka ei tunnu oikeen normaaliin tuommoisten kenkien tapaan lämpöä pitävän...
Jos on ongelmia lämpöjen kanssa, niin tosiaan aluksi se keula peittoon, ja myös kannattaa pakkasella usein hiukan korkeilla kierroksilla ajella, en nyt tarkoita että huudattaa pitäisi, mutta jos kovin pienillä kierroksilla ajelee menemään niin ei kyllä lämmöt pikkukoneissa taida juuri nousta.
Ihan riittävän lämmin ajoon kuin ajoon vielä noilla pakkasilla, joskin kuskinpuolen jalkatila on vähän vilpoinen, varmaan ottaa viimaa siihen sieltä alapuolelta tai semmoista. Jotain tekemistä asiassa voi olla toki halvoilla (kiinalaisilla?) maihareilla, jotka ei tunnu oikeen normaaliin tuommoisten kenkien tapaan lämpöä pitävän...
Jos on ongelmia lämpöjen kanssa, niin tosiaan aluksi se keula peittoon, ja myös kannattaa pakkasella usein hiukan korkeilla kierroksilla ajella, en nyt tarkoita että huudattaa pitäisi, mutta jos kovin pienillä kierroksilla ajelee menemään niin ei kyllä lämmöt pikkukoneissa taida juuri nousta.
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
- Lada Scandinavia
Vaikkei tämä mitenkään samaraan liitykään, niin mielestäni suurin syy liian heikkoon lämmitykseen -termostaatin jälkeen- on kalkkiutunut kenno. Nyt kun olen pari kertaa nappiksella taas ajellut niin se puskee lähes välittömästi lämpöistä ilmaa kun sen käynnistää. Ja kun se kunnolla lämpiää niin sormet meinaa palaa ilmasuutinten päällä. Tähän samaan en ole päässyt tuossa 1700i:ssä vielä, vaikka termarikin on vaihdettu. Lämpiäminen on hitaampaa ja lämmittimen lämpö jää nappista vaisummaksi, ei siinä ole paljon muita vaihtoehtoja kuin kennon huonompi kunto. Pitää katsoa jos jaksan ottaa lämmittäjän kennon joskus irti ja puhdistaa sen kunnolla niin pitäisi lämpöjen nousta ohjaamossa paremmin.
- Lada Scandinavia
-