110 16valve 2001 Tyhjäkäynti uupuu...
110 16valve 2001 Tyhjäkäynti uupuu...
Missäs olis vika?? eli käy tyhjäkäyntiä mutta kun painaa kaasua ja päästää niin sammuu....... vikakoodeja oli 0102 ja 0500.... Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Vikakoodista päätellen kyse olisi ilmamäärämittarista. Mötikkä on ilmanpuhdistimessa kiinni, heti sen jälkeen. Itseltäni meni vaihtoon, Deltan hinta osalle n. 200 e.
Omassa 8 v koneessa oli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Katsastuksessakaan ei mennyt päästöistä läpi. Vikakoodeja en päässyt lukemaan, mutta Deltassa aikansa vikakoodeja selviteltyään puhdistivat lisäksi happianturin.
Tällä palstalla on ollut ilmamäärämittarin huolto-ohjeita, tiedä sitten, onko jarrukliineristä ollut apua.
Mitä itse tekisin vahingosta ja laskusta viisastuneena: Uusi ilmamäärämittari Venäjältä (osan tyyppikoodi kannattaa katsoa tarkasti, koska osa on vaihtunut jossain vaiheessa). Ilmamäärämittarin hankinnan jälkeen jollekin "pärnäsen korjaamolle", jollei itse haluta vaihtaa.
Tuosta nopeustunnistimen toimintahäiriöstä (P0500) en tiedä, mahdollisesti silläkin on jotain tekemistä tyhjäkäynnin kanssa. Viisaammat valistakoon.
nim. "Deltaan en toiste vie"
Omassa 8 v koneessa oli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Katsastuksessakaan ei mennyt päästöistä läpi. Vikakoodeja en päässyt lukemaan, mutta Deltassa aikansa vikakoodeja selviteltyään puhdistivat lisäksi happianturin.
Tällä palstalla on ollut ilmamäärämittarin huolto-ohjeita, tiedä sitten, onko jarrukliineristä ollut apua.
Mitä itse tekisin vahingosta ja laskusta viisastuneena: Uusi ilmamäärämittari Venäjältä (osan tyyppikoodi kannattaa katsoa tarkasti, koska osa on vaihtunut jossain vaiheessa). Ilmamäärämittarin hankinnan jälkeen jollekin "pärnäsen korjaamolle", jollei itse haluta vaihtaa.
Tuosta nopeustunnistimen toimintahäiriöstä (P0500) en tiedä, mahdollisesti silläkin on jotain tekemistä tyhjäkäynnin kanssa. Viisaammat valistakoon.
nim. "Deltaan en toiste vie"
eli johtuiko sinulla sammuminen ilmamäärämittarista...... en viitsisi arvailla kun kyse on asiakkaan autosta....kalle kirjoitti:Vikakoodista päätellen kyse olisi ilmamäärämittarista. Mötikkä on ilmanpuhdistimessa kiinni, heti sen jälkeen. Itseltäni meni vaihtoon, Deltan hinta osalle n. 200 e.
Omassa 8 v koneessa oli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Katsastuksessakaan ei mennyt päästöistä läpi. Vikakoodeja en päässyt lukemaan, mutta Deltassa aikansa vikakoodeja selviteltyään puhdistivat lisäksi happianturin.
Tällä palstalla on ollut ilmamäärämittarin huolto-ohjeita, tiedä sitten, onko jarrukliineristä ollut apua.
Mitä itse tekisin vahingosta ja laskusta viisastuneena: Uusi ilmamäärämittari Venäjältä (osan tyyppikoodi kannattaa katsoa tarkasti, koska osa on vaihtunut jossain vaiheessa). Ilmamäärämittarin hankinnan jälkeen jollekin "pärnäsen korjaamolle", jollei itse haluta vaihtaa.
Tuosta nopeustunnistimen toimintahäiriöstä (P0500) en tiedä, mahdollisesti silläkin on jotain tekemistä tyhjäkäynnin kanssa. Viisaammat valistakoon.
nim. "Deltaan en toiste vie"
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Eihän asiasta varma voi olla suurinkaan ladagenius, varsinkaan jos ao. geniukset ovat Deltaan pesiytyneet ja kaksi päivää etsivät suhteellisen yleistä ja yksinkertaista vikaa testereineen. Vikakoodit eivät taida olla pomminvarmoja, mutta P0102-koodi (ilmamäärämittari, signaali alhainen) yhdistettynä oman Ladan oire- ja korjaushistoriaan voisivat antaa vinkkiä vian laadusta.
Ilmamäärämittari
Tiedä sitten onko tästä hyötyä, mutta yleensä tuo ilmamäärämittarin kunnon määritteleminen käy oskilloskoopilla tai jopa yleismittarin volttialueella mittaamalla ilmamäärämittarin singaalijohdosta. Jännitteen pitäisi hypätä ylös tai alaspäin tasaisesti kun kone ottaa reilummin ilmaa.
Singaalijohtoa taas ei pitäisi olla vaikea löytää niiden muutamien johtojen joukosta (oliko 4 tai 5)
Ainakin volkkarista tarkistin ilmamäärämittarin tällä tapaa..näyttämä oli 0.5-4.5 volttia.
Bosch-samara 8V käy muuten ilman tuota mittariakin, ei edes vikavalo syty!
Singaalijohtoa taas ei pitäisi olla vaikea löytää niiden muutamien johtojen joukosta (oliko 4 tai 5)
Ainakin volkkarista tarkistin ilmamäärämittarin tällä tapaa..näyttämä oli 0.5-4.5 volttia.
Bosch-samara 8V käy muuten ilman tuota mittariakin, ei edes vikavalo syty!
Ilmamäärämittarit eivät ole samoja GM:llä ja Boschilla. GM:llä on sellainen neliskanttinen härpäke (eri varaosanumero, luonnollisesti), Boschilla pyöreähkö. Ilmamäärämittarin tyyppi taitaa vaihdella myös muuten ruiskun tyypin mukaan, eli Boschin 1.5.4-ruiskussa ja 7.0-ruiskussa saattaapi olla eri palikat. Muistaakseni myös vuosimallin mukaan palikat voivat erota (siis ilmamäärämittarit).