Millä pystyn varmistamaan toimiiko lukko kun kytken sen päälle? Merkkivalo kyllä syttyy mutta jotenkin epäilyttää että lukko ei kuitenkaan merkkivalosta huolimatta mene päälle.
Ongelma ilmeni niin että eilen vaihdoin Nivaan alkuperäiset renkaat (sipulileikkurit) alle vanhojen kuluneiden Hakkapeliittojen tilalle. Renkaiden vaihdon jälkeen lähdin sitten innoissani lumihankeen testaamaan että miten paljon paremmin Niva etenee karkeakuvioisilla renkailla kun vanhojen Hakkapeliittojen kuvio tukkiutui heti kun meni lumihankeen ajamaan. Pettymys oli suuri kun yllätyksekseni alkuperäisrenkailla ei päässyt juuri mihinkään vaikka ainakin minun logiikkani mukaan karkeakuvioisella renkaalla pitäisi päästä myös lumessa paremmin kuin kuluneella Hakkapeliitalla. Kokeilin sekä lukko päällä että ilman ja tuolla ei ollut mitään vaikutusta. Kävin ajamassa samassa paikassa kuin missä olin Hakkapeliitoilla testannut etenemistä ja olosuhteet kelin suhteen olivat myös samanlaiset. Eikö siis lukko kytkeydy päälle vai voiko todella olla niin että nuo karkeakuvioiset renkaat toimivat niin paljon huonommin lumessa?
Kyllähän sen lukon toiminnan pystyy testaan tunkkailemalla auton kulmaa vähän ylös ja pyörittelemällä mutta yks takuuvarma konsti on ottaa jompikumpi kartaani irti, ilman lukkoa auto ei hievahda mihinkään, lukko päällä liikkuu sen yhden vetävän pyörän voimin.
Niin.. Minäkin ajoin Nivalla sellaisen lumikasaan reteesti. Piti mahdolliselle ostajalle demoo kuinka hienosti Niva etenee. No eihän se sieltä tullut pois. Joten jakolootan lukko päälle ja totta kai kerrotaan että äsken se oli yksivetoinen ja nyt lähtee kyllä kun on lukko päällä.. Vaan kävikin ja ei se sieltä lähtenyt. Oli mennyt kivaan ristiriipuntaan. Sitten rykäsin sen Pajerolla pois siitä.
Mutta tuosta opin että en enää koskaan esittele autoni offikykyä mahdolliselle ostajalla
Kyllä tuo lukko kuitenkin onneksi näyttäisi toimivan. Sain testattua sen eilen omassa pihassa kun vesisade oli liukastanut pihan jääradaksi. Piha nousee loivasti ylöspäin ja pysäytin Nivan keskelle pihaa. Siinä kun ei ole nastarenkaita niin pitoa ei löytynyt niin paljoa että se olisi noussut siitä ylös vaan jäi paikoilleen sutimaan. Ilman lukkoa pyöri vaan yksi pyörä, lukon kanssa molemmilta akseleilta yksi. Eli täytynee sitten vaan uskoa että alkuperäiset renkaat vaan ovat niin surkeat lumessa että niillä ei pääse mihinkään. Ei kyllä asetu meikäläisen logiikkaan, mutta uskottava se on.
bigbro kirjoitti:Kyllä tuo lukko kuitenkin onneksi näyttäisi toimivan. Sain testattua sen eilen omassa pihassa kun vesisade oli liukastanut pihan jääradaksi. Piha nousee loivasti ylöspäin ja pysäytin Nivan keskelle pihaa. Siinä kun ei ole nastarenkaita niin pitoa ei löytynyt niin paljoa että se olisi noussut siitä ylös vaan jäi paikoilleen sutimaan. Ilman lukkoa pyöri vaan yksi pyörä, lukon kanssa molemmilta akseleilta yksi. Eli täytynee sitten vaan uskoa että alkuperäiset renkaat vaan ovat niin surkeat lumessa että niillä ei pääse mihinkään. Ei kyllä asetu meikäläisen logiikkaan, mutta uskottava se on.
Alkuperäiset renkaat ON liukkaat, minä kuvittelin että niillä ajetaan tosta vaan läpi talven mutta ensi liukkaat aiheutti käynnin rengasliikkeessä. Nyt NR09 rokkaa!!
Patu925 kirjoitti:Alkuperäiset renkaat ON liukkaat, minä kuvittelin että niillä ajetaan tosta vaan läpi talven mutta ensi liukkaat aiheutti käynnin rengasliikkeessä. Nyt NR09 rokkaa!!
Mitä mahtoi sarja NR09:jä maksaa? Ja mitä kokoa ovat?
Patu925 kirjoitti:Alkuperäiset renkaat ON liukkaat, minä kuvittelin että niillä ajetaan tosta vaan läpi talven mutta ensi liukkaat aiheutti käynnin rengasliikkeessä. Nyt NR09 rokkaa!!
Mitä mahtoi sarja NR09:jä maksaa? Ja mitä kokoa ovat?
Uudet kumit alle laitettuna 470 jöröä. Emäntä ajelee myös Nivalla eli pieni sijoitus turvallisuuteen... Koko on 175 16tuumaa...