Sivu 1/1

Reikä bensatankkiin...

Lähetetty: 1.1.2006 18:25
Kirjoittaja THI-900
Joku on joskus kirjoittanut ruiskulaatikkoladan bensapunmpun kestosta... Ja se sama joku sanoi, että kannattais tehä reikä tankin korkkiin, että se bensapumppu ei vedä tankkia "ruttuun" ja samalla riko itteään.

Olenko lukenut palstaa unissani, vaiko onko ihan rutikuivaa faktaa! :lol:

Lähetetty: 1.1.2006 18:42
Kirjoittaja pappa- igor
omaan ladaani kun laitoin ruiskunpumpun niin porasin korkkii reijän.. ettei tuu liian kovia alipaineita tankkiin... :?

Lähetetty: 1.1.2006 19:46
Kirjoittaja Jaska HKI
Ainakin satakympissä on sellainen pörisevä venttiili,joka päästää ilmaa sisään kun alipaine kasvaa riittävän suuteksi.

Lähetetty: 1.1.2006 19:57
Kirjoittaja THI-900
Kyllä kai sen reiän näillä puheilla sitte uskaltaa porata... Varmaan kuitenkin kannattaa ottaa se korkki pois tankista, jos vaikka karahtaa pora johonkun metalliin ja rupee kipunat lentään. Tulee muuten pian liekkilada! :lol: :lol:

Lähetetty: 1.1.2006 21:24
Kirjoittaja Turbiini
Vähäpäästöinen ei sitten ole laillinen jos korkkiin tekee reiän. Koskalaki määrää että tankin huohotus pitää tapahtua aktiivihiilisäiliön läpi ettei höyryt pääse ilmaa pilaamaan. Eli jos katsastus mies reiän huomaa niin hylky tulee, jos ei tule katsastus mies on tehnyt virkavirheen.

Jos taas ei vähäpäästöisen muuttaa ruiskuksi niin kyllä se vaki huohotus letku läpäisee tarpeeksi ilmaa melko suurillekin ruiskutusmäärille. Alle 1m letkua jonka sisäreikä on ainakin 2mm ei luulisi kuristavan korvausilman saantia alle 1000hepan tehoilla.

Lähetetty: 1.1.2006 23:54
Kirjoittaja THI-900
Perse :evil: kun kaikesta pitää tehä vaikeeta! Onneksi en porannu, ku huomenna meen koittaan saada ton leimaan. Eli varmuuden välttämiseksi, rei-itän vasta huomenna! 8)

Lähetetty: 2.1.2006 0:30
Kirjoittaja erkkimalinen
THI-900 kirjoitti:Perse :evil: kun kaikesta pitää tehä vaikeeta! Onneksi en porannu, ku huomenna meen koittaan saada ton leimaan. Eli varmuuden välttämiseksi, rei-itän vasta huomenna! 8)
Paljon jää katsastuksessa huomaamatta, tuskin sitä tankin korkkia kukaan edes tsekkaa vaikka sitä ei olis ollenkaan paikalla kunhan sopat eivät ruiski konttorin pihalle. Ainahan voit sen reijän tulpata katsastukseen. Kukaanhan ei Sinua katsastusmiehen harhauttamiseen yllytä, täällä vaan tarinoidaan ja jaaritellaan, onhan niitä takaisku-venttiileitäkin olemassa! :wink:

Lähetetty: 2.1.2006 10:19
Kirjoittaja THI-900
No hylky piru sitte tuli :evil: , mutta ongelma ei ollu päästöissä, joka on todella helpottava asia! 8) Jarrupaineen säädin oli jumissa, ei lähteny liikeelle vaikka kuinka poljettiin. Onneksi se ei oo kallis osa.

Myös siitä, että ajovalojen korkeusäätö ei toiminu se katsastusmies sano jotain... Kertoisko joku mulle, miten se toimii ja mistä vois alkaa vikaa ettiin. Sen toiminta ei ollu leimaan saamiselle edellytys, mutta olishan se kiva ku se toimis! Ja autohan on '96 2107

Lähetetty: 2.1.2006 11:53
Kirjoittaja afrika
THI-900 kirjoitti:Myös siitä, että ajovalojen korkeusäätö ei toiminu se katsastusmies sano jotain... Kertoisko joku mulle, miten se toimii ja mistä vois alkaa vikaa ettiin. Sen toiminta ei ollu leimaan saamiselle edellytys, mutta olishan se kiva ku se toimis! Ja autohan on '96 2107
joskus löysin sivuston missä joku oli tehnyt ohjeet tuon korjaukseen. löytyissköhän se ladakerhon linkeistä, koita kattoo.
se toimaa hydraulisesti eli sieltä on neste kuivunut. mutta varo kun otat niitä putkia irti, nyppäsin kerran varomattomasti ja nesteenjämät pruuttas suoraan silmään.

Lähetetty: 2.1.2006 20:11
Kirjoittaja jta
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... s%E4%E4din

Oliskos tuosta yhtään apua siihen valonsäätimen toimintaan liittyen?

Lähetetty: 2.1.2006 22:21
Kirjoittaja THI-900
Kyllä oli apua! Kiitos! :D En tosin kyllä justiin oo talliinnaan lähdössä, mutta luulen, että noilla konsteilla pitäis saada kuntoon. Kattoo huomenissa jos jaksaa ruuvata!

Lähetetty: 3.1.2006 10:35
Kirjoittaja laaarrd
Turbiini kirjoitti:Vähäpäästöinen ei sitten ole laillinen jos korkkiin tekee reiän. Koskalaki määrää että tankin huohotus pitää tapahtua aktiivihiilisäiliön läpi ettei höyryt pääse ilmaa pilaamaan. Eli jos katsastus mies reiän huomaa niin hylky tulee, jos ei tule katsastus mies on tehnyt virkavirheen
Heti tulee mieleen jättää korkkia vähän auki mutta siinähän on varoitus että "loose cap may turn on service engine -light, siispä voisi kuvitella että vikavalo syttyy jos korkkiin tekee henkireiän. Vai päästösääntöjen takiako se tarra onkin? ;)

Lähetetty: 3.1.2006 10:47
Kirjoittaja Turbiini
laaarrd kirjoitti:Heti tulee mieleen jättää korkkia vähän auki mutta siinähän on varoitus että "loose cap may turn on service engine -light, siispä voisi kuvitella että vikavalo syttyy jos korkkiin tekee henkireiän. Vai päästösääntöjen takiako se tarra onkin? ;)
No sekä että eiköhän se vikavalo syty sen takia että, ecu havaitsee anturitietoja vertaamalla että nyt on jotain outoa tankin huohotus järjestelmässä, ja sehän aiheuttaa pelon asiasta että ilmaan voi päästä saasteita joten asiasta pitää viestiä kuljettajalle.

Lähetetty: 3.1.2006 14:01
Kirjoittaja Pavlovits
Parempi reikä korkissa, kuin kymmenen auton pohjassa.