Lada 2107 projekti, myyty!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

RussianTUNER kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Kuraläppäkumia saa ainakin Teollisuus-Etolasta hyvinkin edukkaasti ja oli vielä 5 ja 6 mm paksuista valittavana...otin jälkimmäistä, niin eivät ihan holtitta lepata :D
Mitä olis about hintaa sellasella palalla mikä riittäis etupäähän? :roll:
Noh matto noin 50 cm leveää ja sitä ostin noin 60 cm palasen...hintaa tuli 7€ muutaman kumisen tulpan kanssa...eli halpaa on, tosin tuo hinnoittelu metri yms. tavaroiden kanssa on tuolla paikallisessa liikkeessä varsin löyhää :wink:

Täytynee värkätä keväämmällä vielä isommat läpät eteen ja kiinnittää paremmin, nyt eivät ole kuin reunoista kiinni sisälokarissa ja roikkuvat keskeltä kauhean näköisesti.
Viimeksi muokannut Jokari, 5.4.2006 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Jokari kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Kuraläppäkumia saa ainakin Teollisuus-Etolasta hyvinkin edukkaasti ja oli vielä 5 ja 6 mm paksuista valittavana...otin jälkimmäistä, niin eivät ihan holtitta lepata :D
Mitä olis about hintaa sellasella palalla mikä riittäis etupäähän? :roll:
Noh matto noin 50 cm leveää ja sitä ostin noin 60-70 cm palasen...hintaa tuli 7€ muutaman kumisen tulpan kanssa...eli halpaa on, tosin tuo hinnoisttelu on tuolla paikallisessa liikkeessä varsin löyhää :wink:
No eipä oo ollu kallista. Täältä vaan ei tahdo tollasta liikettä löytyä. :cry: Mut siis minkä alan liikkeestä?

Huomenna tulee uusi lukkoprikka tai mikä onkaan niin tohon virranjakajan ketjupyörään. Ukko lupas tehdä töissä. :lol: No eipä tarvii ite käyttää siihen aikaa. Uutena tavoitteena olis ens viikon aikana pudottaa lohko kilkkeineen paikalle. Kansi sitten siihe päälle kun muuten on valmista kiinnityksen osalta. Eli kyllä tää tästä pikkuhiljaa edistyy. Putkistokin tullaan rakentamaan täysin uudelleen, alusta loppuun noin 2" putkea, kahdella pöntöllä. Takana tulee kummaltakin puolelta ulos :wink: :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Et meinaa samalla peltipakosarjaa tehdä?Sillä vois ehkä saada virtausta hiukan paremmaks.Mutta ainakin kannattaa se vanha sarja kohdistaa.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Lada1500SL kirjoitti:Et meinaa samalla peltipakosarjaa tehdä?Sillä vois ehkä saada virtausta hiukan paremmaks.Mutta ainakin kannattaa se vanha sarja kohdistaa.
Melko turhaa edes kohdistaa tota vakiota. Tarpeeks se potkii noinkin. Se on nyt pääasia et saan ton ajoonkin ekaks!
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Täällä kun on paljon puhuttu paskaa ja muuta aiheen ulkopuolista niin palataan nyt sitten tähän itse aiheeseen ja yritetään lipsumatta siinä pysyä.

Tänään ohjelmissa olis uusien pissapojan letkujen paikalleen laitto, jos siis löydän letkua. Tulee letku tuohon pyyhkijänvarteen, hantinpuoleinenhan puuttuu. Mites sen muuten irti saa se koko "telineen" millä se siinä on? Tälläistä tänään, muutakin saattaa tulla tehtyä. Uko tuo lukitusprikan töistä kun tulee. Eli sitten saa koneenkin edistymään, hyvä niin.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Eipä ehtiny kusipoikaa kattoon, mites toi muuten menee toi lukitusprikkajuttu. Se paksu prikka ja sitte se vai? Näin itse laitoin, vielä korjattavissa. :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

^Toi sytkän kattominen on tosi helppo homma, kun sen kerran opettelee. Vois tuosta omastakin joskus taas kattoa, ihan vaan muodon vuoksi. Strobolla kun sen kattoo niin ei mene paria minuuttia kauempaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:^Toi sytkän kattominen on tosi helppo homma, kun sen kerran opettelee. Vois tuosta omastakin joskus taas kattoa, ihan vaan muodon vuoksi. Strobolla kun sen kattoo niin ei mene paria minuuttia kauempaa.
Joo ei siitä kauaa ole kun ei ollu mitään tajua miten sais täysin sotketun sytkän kohdilleen. Mutta pari käytännön harjotusta ja eipä paljoa tarvi enää miettiä säätöjä vaikka jakaja olis missä asennossa tahansa ja konetta pyöritelty vielä päälle.

Olis kyllä kiva nähdä mitä näyttää strobolla katottuna tuo oma sytkä, kun heittoa valokynän ja strobon välillä saattaa olla useampikin aste suuntaan tai toiseen. Nyt on säädetty siihen 6-7° pintaan noin suurinpiirtein.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Jokari kirjoitti: Joo ei siitä kauaa ole kun ei ollu mitään tajua miten sais täysin sotketun sytkän kohdilleen. Mutta pari käytännön harjotusta ja eipä paljoa tarvi enää miettiä säätöjä vaikka jakaja olis missä asennossa tahansa ja konetta pyöritelty vielä päälle.
Jakaja on melko helppo kattoa suurin piirtein kohalleen suoraan ajotusmerkeistä. Sitten hienosäätö strobolla.

(Hmm, forumin quote-systeemi kusee).
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kertokaas tyhmälle vielä että millanen toi strobo on ja mistä saan sellasen?

Tänään olis tarkotus mennä ottaa uusiks auki toi koneen pääty. Toivoen tiivisteen pysyvän ehjänä. Otetaan toi katkennut pultti pois ja tappi josta meni kierteet myös. Tapin tilalle pultti ja katkenneen tilalle myös uusi pultti. Kyllä se siittä. Kansi pitäis kantaa pesupaikalle ja pestä että vois laittaa uudet pako/imutiivisteet. Kampiakselin hihnapyörä laitetaan paikalleen vasta kun konekkin on paikallaan. Saa sitten sen piukkaan! :lol: Niin juu, destor mitä sä sanoit et kannattaa laittaa siihen etuputken ja pakosarjan väliseksi tiivisteeksi? En jaksa etsiä täältä. :?

Saan ehkä hitsauskoneen lainaan tässä lähiaikoina. Olis kaikkee hitsattavaa niin sais ne hitsattua sitten pois päivänjärjestyksestä. :wink:

Edittinä vielä että tuon virransaannittomuuden syy löytyi. Startilta ja laturilta tulevat johdot akkuun mutta sulakerasialtahan tulee myös johto minkä kuuluu olla jommankumman noiden kanssa samassa paikassa, eli meneekö se startille vai laturille? Jos joku ei tajunnut niin kertoo niin yritän selventää. :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Pakoputken korjaustahnaa/massaa. Sellaisessa pyöreässä rasiassa olevaa niin siinä on jotain kuitujakin seassa, pitäisi toimia ihan hyvin.

Jos (ja kun) se sulakerasialle menevä johto tulee + napaan kiinni niin silloin se on ihan sama laitatko sen laturille, akulle vaiko jopa startin mutterin alle. Laita se kuitenkin sinne minne se ylettyy parhaiten ja helpoin laittaa. Kupariliitokseen varmaankin olisi paras pistää.

Tuo strobo on sellainen vanhanajan tutkapistoolin näköinen härveli, siinä on kirkas lamppu mikä välähtää aina kun 1. tulppaan tulee kipinä, ja sen väläyksen kun suuntaa hihnapyörään niin jakopäänkopan merkeistä voi katsoa sytyksen asteet tarkalleen valon välähtäessä. Helppo käyttää kunhan saat sen käsiisi niin tajuat heti. Samalla vehkeellä voi yleensä tarkistaa myös kärjellisistä kärkien säädön. Maksaa noin 20-50e.

Näköjään v-itt-uilu-tkin on poistettu, hyvä harjoitustyö toi lada on, mitä enemmän nyt tulee ongelmia niin sitä enemmän aina oppii (vaikkei se kivaa olekaan). Jäitä hattuun ja leka (tai siis lenkkiavain :wink: ) käteen ja koneen kimppuun.

Edit: Piti korjata tuon sivistyssanan kirjoitusasu kun tämä forumi näyttää muuntavan sen erääksi toiseksi sanaksi.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Pakoputken korjaustahnaa/massaa. Sellaisessa pyöreässä rasiassa olevaa niin siinä on jotain kuitujakin seassa, pitäisi toimia ihan hyvin.

Jos (ja kun) se sulakerasialle menevä johto tulee + napaan kiinni niin silloin se on ihan sama laitatko sen laturille, akulle vaiko jopa startin mutterin alle. Laita se kuitenkin sinne minne se ylettyy parhaiten ja helpoin laittaa. Kupariliitokseen varmaankin olisi paras pistää.

Tuo strobo on sellainen vanhanajan tutkapistoolin näköinen härveli, siinä on kirkas lamppu mikä välähtää aina kun 1. tulppaan tulee kipinä, ja sen väläyksen kun suuntaa hihnapyörään niin jakopäänkopan merkeistä voi katsoa sytyksen asteet tarkalleen valon välähtäessä. Helppo käyttää kunhan saat sen käsiisi niin tajuat heti. Samalla vehkeellä voi yleensä tarkistaa myös kärjellisistä kärkien säädön. Maksaa noin 20-50e.

Näköjään v-itt-uilu-tkin on poistettu, hyvä harjoitustyö toi lada on, mitä enemmän nyt tulee ongelmia niin sitä enemmän aina oppii (vaikkei se kivaa olekaan). Jäitä hattuun ja leka (tai siis lenkkiavain :wink: ) käteen ja koneen kimppuun.

Edit: Piti korjata tuon sivistyssanan kirjoitusasu kun tämä forumi näyttää muuntavan sen erääksi toiseksi sanaksi.
Ahaa eli se on tota tollasessa pyöreessä purkissa. Täytyy ostaa kun seuraavaksi menen HongKongiin.

Joo toi strobo selveni kanssa nyt ja kun ukolta kysyin ja se selitti. Täytyy kattoa josko vaikka ostais tollasen.

Hyvä vaan että on nuo vi-ttu-ilu-sivut poistettu tästä. On tuo hyvä harjoitustyö, kyllä se vielä kuntoon tulee. Toivon mukaan. :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Noniin nyt on sitte tuo jakopään päätypelti parin uuden pultin kera paikallaan ja virranjakajan ketjupyörää kiristetty vielä lisää. Katkennutta pulttia ei saatu pois noilla työkaluilla joten todettiin että kyllä se pitää noinkin tarpeeksi hyvin. Ukon kanssa oltiin tekemässä noin äskettäin. Lohkon vois pudotella paikalleen huomenna taikka tiistaina. Katsotaan kuinka ehtii.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Uusi öljysuodatin ostettu ja kohta asennetaan. Pakoputken paikkaustahnaa pyöreässä purkissa ostettu. Tänään olis tavoitteena saada kone paikalleen. Toivoen että kaveri nyt ehtii meille auttamaan, yksin en tuota ala laittamaan. Pahemmaksi menee. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Noniin siellä se kone nyt sitten lepää. Pieniä vaikeuksia oli saada kone menemään kytkinakselille mutta kyllä se kun pienen aikaa vehtasi. Ukon kanssa laitettiin kun kaveri päätti että ei ehdikkään. Uko sitä konetta eniten laittoi mutta samalla opetti sitte mua. Kutistesukka laitettiin tohon kupariputki liitokseen. Sen sulakerasialta tulevan johdon laitoin laturiin. Johtojakin vähän jo niputin, kaikkia laatikon pultteja en vielä laittanut kun en jaksanut kömpiä auton alle enempää kuin laittamaan ne isoimmat pultit. Startin pulteista kaksi on jo kokonaan paikallaan kiristettynä ja ne ylhäällä olevat pari isompaakin on yläkautta lenkillä kiristetty piukkaan, onnistui ihan hyvin vaikka joku taisi sanoa ettei onnistu helpolla. Mutta onnistui kuitenkin ja voin muistaa väärinkin jonkun noin sanoneen.

Voisin illemmalla laittaa kuvan paikallaan olevasta koneesta ja liitoksen päällä olevasta kutistesukasta. Yritän muistaa ja jaksaa siirtää kuvat kännykästä koneelle.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lukittu