Lada 2107 projekti, myyty!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Dodiin. Radion reikä tehty, radio odottelee siinä nyt johtojaan. Niitäkin jo vähän laittelin ja sitte sen reiän sieltä radion takaa tulppasin jesarilla. Verkonpalat eteen leikkelin, tulee nätti. Tein myös palat siihen maskinaukon vieressä oleviin ovaalin mallisiin reikiin. Noille maskinaukon alle tuleville täytyy kiinnitys miettiä kun ei sitä hitsiä ole, josko silikoni/tiivisteliimalla. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Huomenna tulee kuvia, akusta paikallaan. Johtoliitoksesta, konehuoneesta, koneesta, kannesta, radion nykyisestä paikasta (sovitusvaiheessa) ja kytkinpaneelista minkä tein. Kesken eikä paikallaan vielä. Kuvanlaatu ei maailman paras kun kuvat otettu kännykällä, niin hyvä kumminkin että saa selvää. Kuvat by: Nokia 6230i. Sillä otettuja kuvia tästä lähin niin kauan että saan uuden digikameran, kyllä tollakin kameralla pärjää hyvin.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

RussianTUNER kirjoitti:Huomenna tulee kuvia, akusta paikallaan. Johtoliitoksesta, konehuoneesta, koneesta, kannesta, radion nykyisestä paikasta (sovitusvaiheessa) ja kytkinpaneelista minkä tein. Kesken eikä paikallaan vielä. Kuvanlaatu ei maailman paras kun kuvat otettu kännykällä, niin hyvä kumminkin että saa selvää. Kuvat by: Nokia 6230i. Sillä otettuja kuvia tästä lähin niin kauan että saan uuden digikameran, kyllä tollakin kameralla pärjää hyvin.
Raaputa se i siitä pois niin meillä on samat puhelimet. Onhan tuossa parannetussa mallissa kyllä parempi kamerakin..
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Huomenna tulee kuvia, akusta paikallaan. Johtoliitoksesta, konehuoneesta, koneesta, kannesta, radion nykyisestä paikasta (sovitusvaiheessa) ja kytkinpaneelista minkä tein. Kesken eikä paikallaan vielä. Kuvanlaatu ei maailman paras kun kuvat otettu kännykällä, niin hyvä kumminkin että saa selvää. Kuvat by: Nokia 6230i. Sillä otettuja kuvia tästä lähin niin kauan että saan uuden digikameran, kyllä tollakin kameralla pärjää hyvin.
Raaputa se i siitä pois niin meillä on samat puhelimet. Onhan tuossa parannetussa mallissa kyllä parempi kamerakin..
Juu, on toi joku 1,3megapikselin. Tarpeeks hyvä puhelimeen. Ja löytyy toi MP3-soitinkin, kätevää laittaa musa soimaan -> näppäinlukko ja taskuun ja kävellä tallilta kotio :lol: ei vaan paljotta musaa mahdu tonne ja vie akkua toi kuuntelu. Tarttis ostaa joskus täs tohon 512mb muistikortti kun alunperin on 32mb + puhelimen oma 32 mis on kaikki muut paskat jo viemässä tilaa. Mut puhelinki tuli vasta eilen niin mitä kiirehtiä kortin vaihdolla. :D
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Otinpahan nyt sitte hihnapyörän pois. Meisseli siittä välipellin isosta reiästä mistä startti menis niin siihen vauhtipyörän väliin. Siitä meisselistä kii ja jakoavain hihnapyörän pulttiin pari rykäsyä ja meisselin irtoamista niin johan aukes. Halkihan se pyörä taas oli. Mikä sen rikkoo?
Myös sen koneen päätypellin siittä otin pois. Pienien vastoinkäymisten kanssa kun en aluksi tajunnut että siellä oli vielä öljypohjan pultti siinä kohtia paikalla ja se piti sitä myös kii.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kuvia:

Akku telineessään kontissa.
Kuva

Toinen kuva samaisesta härdellistä
Kuva

Kansi, kauniisti pöydällä. :lol:
Kuva

Loppu kone.
Kuva

Konehuone tyhjänä ja akun entinen paikka maalattuna mustaksi.
Kuva

Virtajohdon kaunis liitos, tulee sähköteippiä vielä tohon päälle. :lol:
Kuva

Kytkinpaneeli, maalausta ja reikiä vailla.
Kuva

Soitin sovitettuna uuteen paikkaansa. :wink:
Kuva
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nonni 8)

Kytkin taitaa olla alkuperäinen koska siinä on tuo venäläinen painelaakerin vastapinta noilla peltilirpakkeilla tuettuna asetelman jousten päälle.

Tuohon kupariputkiliitokseen voi laittaa vaikka letkunpätkän ensin ja se tukevasti teipillä kiinni tai jotenkin muuten suojata se kulutusta vastaan.

Itse olen ollut nyt kipeänä keskiviikosta asti joten auton purku on jäänyt tekemättä, onneksi koneen kimppuun pääsee ensi viikolla niin rupeaa sekin edistymään. Pöhölläkin on iso kasa osia odottamassa joten kaikki on taas aikaansaamisesta kiinni.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Joo kytkin on varmaan alkuperäinen ja tuntuu silti toimivan aivan hyvin. Välillä jotain pientä hitsi mutta johtunee varmaan siitä kun on aina ennen ajoa seissyt melko kauan. Itsekkin tänään olis tarkotus koneelle jotain tehdä, jos ei sille niin sitten johtojen niputusta. :wink: Ja muuta. Koneen jos saisin lauantaiksi kuntoon ja paikalleen niin olisi lähes 100% että saan auton toiseen paikkaan missä enempi tilaa ajaa ja hitsivehkeet. Katsoo nyt ehtiikö.

Toi letkujuttu onkin hyvä. Täytyypi kokeilla.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Nyt on jakoketju pois ja öljypohja kanssa. Pelästyin että mitä ihmeen oranssia siellä alakerrassa on mutta kun uko kävi katsomassa niin sanoi ettei mitään varaa ja kattos vielä sen kohdalla olevan laakerinkin ja se oli vallan mainiossa kunnossa. Ei siis varaa.

Nyt tarvittais kiertokangenlaakerien momentti ja kannen momentit? Ja myös muita saa antaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Siperia_Motorsport

Viesti Kirjoittaja Siperia_Motorsport »

sylinterin kannen pultit: 11.5 kpm
runkolaakerin kannen ruuvit: 8.2 kpm
kiertokangen ruuvit: 5.2 kpm
vauhtipyörän ruuvit: 8.5 kpm
nokka-akselin kotelon mutterit: 2.2 kpm
ölypohjan ruuvit: 0.8 kpm
imu- ja pakosarjan mutterit: 2.5 kpm

eli onko tuo sit niinku esim 11.5 kpm=110.5 nyyttonia...
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kiitoksia.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Muista että sen yhden kannenpultin momentti on paljon pienempi mitä muiden! Tämä pultti on siinä jakopään nurkassa.

Ja se vauhtipyörä sitten kunnolla kiinni, 10 kiloa lienee sopiva ja vähän (avattavaa)kierrelukitetta pultteihin.

Sinuna tarkistaisin nuo arvot vielä ladainfosta tai jostakin luotettavasta lähteestä. Selviää myös kiristysjärjestys kannenpulteille ja jaksoittainen kiristys.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Muista että sen yhden kannenpultin momentti on paljon pienempi mitä muiden! Tämä pultti on siinä jakopään nurkassa.

Ja se vauhtipyörä sitten kunnolla kiinni, 10 kiloa lienee sopiva ja vähän (avattavaa)kierrelukitetta pultteihin.

Sinuna tarkistaisin nuo arvot vielä ladainfosta tai jostakin luotettavasta lähteestä. Selviää myös kiristysjärjestys kannenpulteille ja jaksoittainen kiristys.
Joo se on eri, tiedän. :) Haen huomenna kirjastosta korjausoppaan ellei ole lainassa niin siitä näkee kaikki momentit. On kyllä vanha mutta kaikkia takavetoisiahan koskee samat momentit.

Vauhtipyörään? En ole ottamassa sitä edes irti. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ai joo, en huomannut ettet sitä aio irroittaa. Jos et saa sitä kirjaa lainaan niin voin huomenissa koittaa kuvata omasta korjausoppaasta ne momentit ja kiristysjutut. Siitä pitäisi muutenkin ottaa kuvia kun siinä on eri laatikoiden välityssuhteista ja muista mielenkiintoisista asioista tietoa.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Ai joo, en huomannut ettet sitä aio irroittaa. Jos et saa sitä kirjaa lainaan niin voin huomenissa koittaa kuvata omasta korjausoppaasta ne momentit ja kiristysjutut. Siitä pitäisi muutenkin ottaa kuvia kun siinä on eri laatikoiden välityssuhteista ja muista mielenkiintoisista asioista tietoa.
Joo. Laitan tänne tiedon jollen saa, mutta ota silti kuvat. Niistä on jatkossa hyötyä.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lukittu