Sivu 7/8
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Talviauto
Lähetetty: 7.4.2015 8:39
Kirjoittaja Jarkko_I
t tulppu kirjoitti:Aika pitkään on kihnuttanut... hyvä että selvisi vuoto.
No pitkään ja pitkään ja toisaalta iha oma syykin. Viime keväänä taka-akselin vaihdon yhteydessä tuli uusitta tää putki ja sen jälkeen ajettu varmaan joku 8000 kilsaa
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Talviauto
Lähetetty: 7.4.2015 8:56
Kirjoittaja t tulppu
Elikkä voi katsoa peiliin ja todeta Syyllisen....
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 8:36
Kirjoittaja Jarkko_I
Tänää iltapäivällä jälkitarkastukseen ja todennäköisesti tulee puhtaat paperit, kun putki vaihdettu, kesärenkaat alla ja moottorin pohjaa putsattu liinalla kun muka oli öljyinen. Suolamössöö se vaa oli, ku ei tää oo edelleenkää vuotanu yhtää mitään nesteitä
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 8:49
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Ihme olisi, jos ei noin vanhassa autossa jotain merkkejä olisi öljyn tihkumisesta.
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 10:31
Kirjoittaja Jarkko_I
No sitä oon itekki ihmetelly ku öljynvaihdossa ulos on tullut saman verran kun sinne on laittanut. Vaihdeöljytkin välillä tarkastellut ja aina on alkanut öljyä valumaan kun yläpropun avaa. Ja öljyt pysyy öljynä ja vedet vetenä
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 12:03
Kirjoittaja t tulppu
Ei tarvihte huolehtia. Kun toimii niin toimii.. Se on hyvä ettei merkkaile jokapaikkaa niin kuin joidenkin autot Pruukaavat tehdä... Ilmeisesti koulutettu Sisäsiistiksi..
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 12:16
Kirjoittaja samarai
Eihän Samara öljyä tihkuta kuin korkeintaan venttiilikopan välistä. Sekin johtuu yleensä siitä, että joku räpeltäjä on vanhalla tiivisteellä kiristänyt kopan kieroksi.
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 13:16
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Mulla on pikkasen öljyä aina siinä öljypohjan alapinnalla. Se vuotaa kai siitä öljypropun vastakappaleen liitoksesta. Itse olen sen tunaroinut/rikkonut joskus.
Ajattelin, että jos katsastusmies alkaa valittamaan, sanon sille että kyllä se kuuluu näin vanhaan autoon sellainen öljyisyys. Uudet autot ovat sitten erikseen.
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 16:24
Kirjoittaja Jarkko_I
Läpihän se meni ilman huomautuksia. Jarruissa oli nyt eroa 0%
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 9.4.2015 19:49
Kirjoittaja JohnDoe
Omaankin Samaraan ilmaantuu tuonne öljypohjaan jostain hieman öljynsotkua, moottorin pesetin pari vuotta sitten, vuotava venttiilikopantiiviste on vaihdettu, joten sieltä suunnalta ei enää mitään vuoda.
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 17.6.2015 9:48
Kirjoittaja Jarkko_I
Toissapäivänä tuli otettua tää auto ajoon. Piti oikein käydä autopesulassa tän kanssa, kun oli niin likainen.
Tänään lähdin seitsemältä aamulla ajelemaan Helsinkiin. Hyvin pärjäsin Helsingin aamu ruuhkassa vaikka en ole koskaan ennen ajanut Kehä I:stä sisempänä. Syksyllä sitten tämä auto näkyy televisiossa komediasarjassa
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 17.6.2015 9:53
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Hienoa että on liikenteessä. Vielä hienompaa että pääsee oikein TV-sarjaan. Toivottavasti saat kunnon korvauksen vaivannäöstä.
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 17.6.2015 11:32
Kirjoittaja Jarkko_I
Jouska kirjoitti:Moi,
Hienoa että on liikenteessä. Vielä hienompaa että pääsee oikein TV-sarjaan. Toivottavasti saat kunnon korvauksen vaivannäöstä.
En mä tällä kyllä enää ajele kun tän päivän, sitten otan taas takavedon käyttöön. Kyllä tällä on välillä mukava ajella, mutta on noi takavetoiset kyllä aika paljon mukavempia ajaa.
Onhan se sillee iha jees että telkkarissa näkyy oma auto, eikä nää tätä nyt romuttaa täällä meinaa

Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 17.6.2015 12:13
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Tuli viime viikolla myös ajettua Samaralla Helsingin keskustassa pitkästä aikaa. Oli se aika hassua ajaa vanhalla autolla muun liikenteen seassa.
Mikäs muuten siitä takavetoisesta tekee paremman ajettavan? Onkohan paremmat penkit, kevyempi ohjaus, takaveto, ja enemmän voimaa koneessa ?
Re: VAZ-21083 - 1988 - "Kärsämaski" - Kakkosauto
Lähetetty: 17.6.2015 12:46
Kirjoittaja Jarkko_I
Jouska kirjoitti:
Mikäs muuten siitä takavetoisesta tekee paremman ajettavan? Onkohan paremmat penkit, kevyempi ohjaus, takaveto, ja enemmän voimaa koneessa ?
Ehkä ennemmin huonommat penkit, raskaampi ohjaus ja vähemmän voimaa koneessa. Mut onha ny takavetoisessa enemmän ajamisen tunnettu ja ainakin kaupungissa on ruuhkassa paljon mukavempi ajettava kun siinä ei ole sellaista traktorin vaihtoista joka samarassa on.