Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
-
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Ja itselle on sattunut kait hyviä audeja.. Nyt vain neljä audia: audi 100-cd. yksi audi 100cc. audi 200 turbo. Audi 100E. ja kaikki jollainlailla ns. erikoismalleja.
kaksi audia purkanut varaosiksi: Tavan audin ja audi 5000s:n
No yksi helmikin löytyy. lada 1500s.. 72tkm ajettu. ja sokerina pohjalla vw-Lt as-auto
kaksi audia purkanut varaosiksi: Tavan audin ja audi 5000s:n
No yksi helmikin löytyy. lada 1500s.. 72tkm ajettu. ja sokerina pohjalla vw-Lt as-auto
mites ois pien kisa .. lada 110 vastaan Audi 100 Ajetaan se 10 000 siihen voisi elakkeeni riittaa// Lada laatu Vastaan Saksan Ylpeys Audi. Niin nahtas onko lada niin huono kuin Audi hyva..Tojo korollakin voitas ottaa mukaan. jos kisaa ei saada pystyyn ennen vappua niin Antaa olla silloin siirryn Niva kantaan.... Autot ovat Kuin taulut; johon hyva taiteilija kuvan piirtanyt .
Joku tykkaa Uusrealistisesta taulusta ja maksaa siita vaikka miljoona euroa.
Mina tykkaan vaikka taistelevista metsoista ja mulle riittaa kopiokin jos se on hyvin tehty.ja rahani riittavat siihen...
Ajaahan Jotkut Rattarillakin cv4.. Kerran olen kyydissa ollut ja se riittaa minulle....
Ja ottaisin edelleen Fiiatin ennen Ooppelia. Mutta kuitenkin Lada On lahinna sydanta.
Taitaa rättäri kuitenkin olla 2cv.
Joku tykkaa Uusrealistisesta taulusta ja maksaa siita vaikka miljoona euroa.
Mina tykkaan vaikka taistelevista metsoista ja mulle riittaa kopiokin jos se on hyvin tehty.ja rahani riittavat siihen...
Ajaahan Jotkut Rattarillakin cv4.. Kerran olen kyydissa ollut ja se riittaa minulle....
Ja ottaisin edelleen Fiiatin ennen Ooppelia. Mutta kuitenkin Lada On lahinna sydanta.
Taitaa rättäri kuitenkin olla 2cv.
Viimeksi muokannut t tulppu, 15.3.2013 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Olet hävinnyt kisan jo ennenkö aloitettukaan. Olen tuolla yhdellä audilla (muut ovat fiksaus/harrasteita).
Ja olen ajanut jo 7v tuolla audilla ja ei juurikaan vikoja. (esim. hitsaamisen tarvetta ei ole.)
Ja monellako on useasti tullut kadulla tekemään osto tarjouksia/ kehumaan auton ulkonäköä. (ei kuskin)
jaa puhutaan -87 mallin autosta..
(ja tämä pitää lukea huumorilla, muuten ei harrastuksissa ole hauskaa.)
Ja olen ajanut jo 7v tuolla audilla ja ei juurikaan vikoja. (esim. hitsaamisen tarvetta ei ole.)
Ja monellako on useasti tullut kadulla tekemään osto tarjouksia/ kehumaan auton ulkonäköä. (ei kuskin)

(ja tämä pitää lukea huumorilla, muuten ei harrastuksissa ole hauskaa.)
Millähän osa alueella häviäsin .. Ehkä vain arvostuksessa.
Ei mullakaan hitsaamista ole vielä havaittavissa. Sen minkä häviän tai voin hävitä. Osien määrässä mutta sen korvaa osien hinta ja pieni polttoaine kulutus. Osat voin aikapitkälle vaihtaa itse jos niitä tarvitsee vaihtaa.. Katsastus mies ainakin kehui taas vehettä. Oli kyllä vähän sanomistakin. Veto nivelen
suojakumi ja takajarru ero . Ne on suunilleen korjattu että katsastettu on. Että en vähällä suostu häviämään. En ole yrittänyt pitää viimosen päälle kunnossa..se ei ole minun juttu. Mutta ei olisi kumma juttu saada vimosen päälle. Hyvä peruskunto riittää. Kalastuksessa suurempi paino.arvo minulla.
Ainiin fiiatin ottaisin ennen Ooppelia.
Ei mullakaan hitsaamista ole vielä havaittavissa. Sen minkä häviän tai voin hävitä. Osien määrässä mutta sen korvaa osien hinta ja pieni polttoaine kulutus. Osat voin aikapitkälle vaihtaa itse jos niitä tarvitsee vaihtaa.. Katsastus mies ainakin kehui taas vehettä. Oli kyllä vähän sanomistakin. Veto nivelen
suojakumi ja takajarru ero . Ne on suunilleen korjattu että katsastettu on. Että en vähällä suostu häviämään. En ole yrittänyt pitää viimosen päälle kunnossa..se ei ole minun juttu. Mutta ei olisi kumma juttu saada vimosen päälle. Hyvä peruskunto riittää. Kalastuksessa suurempi paino.arvo minulla.
Ainiin fiiatin ottaisin ennen Ooppelia.
1,8-koneisen Opelin 2000-luvulta ottaisin ennen Fiateja, sillä koneella toimivat hyvin. Jos vastakkain on 2,2 Opel ja mikä tahansa Fiat niin osat vaihtuu. 80-luvun 2,2 -koneiset 100-Audit muuten oli yllättävän pieniruokaisia, kuutosella alkavat lukemat ja kyyti oli oikeasti mukavaa. Audin osilla on kyllä hintaeroa Ladan osiin. 80-luvun Audit oli jämerästi tehtyjä 90-luvun ja 2000-luvun laitteisiin verrattuna. Tai onhan uudetkin jämeriä ajaa mutta niissä on enemmän pieniä ja isompiakin vikoja, joille ei itse mahda mitään. Esimerkkinä ex-pomon A6 3,0 TDI, jossa noin 15000 euron korjauskulut vuodessa 25 tkm ajoilla. Imusarjan vaihtoa, ilmavuotojen korjausta, vaihdelaatikkoremppaa, laturi ja starttiremppaa, jarruremppaa, erilaisten tunnistinten vaihtoa, vikakoodien nollauksia. Joka viikko oli jotain. 80-luvun Audi olisi lähes ilmainen ajaa siihen nähden ja mukavuus/hiljaisuuseroa tosi vähän.
-
Tuo audi menee seiskaan taloudellisella ajolla/tilava/nopea!!! Ilmanvastus hakkaa vielä uudemmatkin autot. Parempi istua kuin koti sohvalla
Naiset pummaavat kyytiä!
+ Muut ilot siihen päälle... Noh.. Huumori sikseen.
Tosiaan kamulla oli tuollainen 1.6IE.. Nätti korimalli. Ihmeteltiin mihin kaikki ovat hävinneet liikenteestä. Purkuri ei huolinut tuota kun ei ole osa kysyntää.???
Kelpaisi kyllä itsellenikin!

Naiset pummaavat kyytiä!

Tosiaan kamulla oli tuollainen 1.6IE.. Nätti korimalli. Ihmeteltiin mihin kaikki ovat hävinneet liikenteestä. Purkuri ei huolinut tuota kun ei ole osa kysyntää.???
Kelpaisi kyllä itsellenikin!
Lada on mennyt 5.7 normaalilla vauhdilla eikä edes tarvinnut pihistelemällä ajella.. Että ihan liikenteen mukaan mentiin. Jos taulu satasta näytti niin satasta ajettiin...9 mennyt kaupunki ajossa.
Hyvällä tuurilla tuon verran ajettuun Corollaan on juuri tehty remppaa, jossa vaihdettu kuluvia niveliä, vesipumppua (hajoaa 200-300 tkm välillä) ym, eli palvelisi pitkään jos vaatimaton auto kelpaa. Huoltamattomaan puolestaan olisi tulossa remppaa eteen. Koneelle ja vaihteistolle tuo ei ole ajomäärä eikä mikään, jos molempiin on vaihdettu öljytkin joskus. Sähkövioista pääsee kyllä eroon jos Corollan hankkii, ei niissä paljon sähkölaitteita ole. Minun Corolla oli suunnilleen 250 tkm ajettu kun ostin, nyt jo n.420.. Ostaessa oli saanut juuri uutta jarruosaa ja niveliä ja siksi kai ei ole tarvinnut edes jarruihin kajota. Jotkin nivelet on alkaneet taas kolista ainakin keulassa mutta katsastaja ei niistä kolinoista ole piitannut. Ajettavuudesta kertoo jotain se, että kuulosuojaimet päässä ajettuna Samara tuntuisi paremmalle ajaa.
Kaveri maksoi kuusi tonnia vanhasta Fiat Stilosta. On kyllä yksi kamalimmista autoista mitä olen koskaan ajanut. Pelkästään moottoria sai huudattaa raivolla että se jaksoi edes lähteä liikkeelle 
Ajotuntumaltaan pidän eniten noista vanhoista 80-90-luvun hammastanko-ohjauksellisista autoista. Niissä on hyvä tuntuma tiehen verrattuna uudempiin joissa mitään tuntumaa ei ole. Samarassa miellyttää sen hyvin alhaalta vääntävä moottori, joka on lähes monien dieselmoottoreiden veroinen. Ohjattavuuden puolesta ajettavuus on ihan perussettiä. Oikeastaan en keksi siitä oikein huonoja puolia. Sivutuuliherkkyyttä saisi olla vähemmän.

Ajotuntumaltaan pidän eniten noista vanhoista 80-90-luvun hammastanko-ohjauksellisista autoista. Niissä on hyvä tuntuma tiehen verrattuna uudempiin joissa mitään tuntumaa ei ole. Samarassa miellyttää sen hyvin alhaalta vääntävä moottori, joka on lähes monien dieselmoottoreiden veroinen. Ohjattavuuden puolesta ajettavuus on ihan perussettiä. Oikeastaan en keksi siitä oikein huonoja puolia. Sivutuuliherkkyyttä saisi olla vähemmän.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Samara tuntuukin alhaalta vääntävältä kaupunkiajossa, vaikka oman aikansa koeajot haukkui sitä väännöttömäksi. Rivakkuus alkaa kadota kun pitäisi yli satasen vauhtiin päästä nopeasti, mutta kyllä se kiihtyy kun kaasun pistää pohjaan (1300 kaasari). Kuutta tonnia ei kyllä järjellinen ihminen maksa vanhasta Stilosta, saa syyttää itseään. Ei se varsinaisesti maailman kauhein ollut ajaa, tunnoton ohjaus kyllä (kuten monessa muussakin nykyautossa, esim. Toyotoissa) ja väännötön kulku 1,6 koneisena. Samalla 1,6:lla, mutta kaasarilla varustettu Tipo oli ärhäkkä peli joten koneen teho oli kadonnut lisäpainoon. Ei Stilon koneen luonne silti hirveästi huonompi ollut kuin muissakaan nykyisissä vapaasti hengittävissä bensakoneissa. Jotenkin tunnottomasti melkein kaikki kokeilemani uudehkot vaparikoneet vastaa kaasuun, johtuu varmaan siitä kun mekaanista yhteyttä ei enää ole kaasupolkimella ja läpällä. Vaikeuttaa kaasun annostelua lähdöissä. Onhan niillä autoilla myös melkoisesti painoa 80-lukuisiin nähden, pikkukoneen vääntö ei riitä ilman ahdinta vaikka hevosia olisi.
Saa olla melkoinen mies että vaihan ladani tuollaiseen päristimeen vaikka sillä pääsis miljoona kilometriä.
Tuolla kahella tonnilla ostaa kaks käyttökelpoista ladaa. Muutamassa toyotassa silloin kun nuo oli uudempia.. Niin en kovin kummosia fiboja saanut..300 lasissa niin ei ainakaan parantunut ole... Niin kuin olen joidenkin kuullut sanovan. Ennemmin Syön matoja kuin ajan..... Tai omistan.. Sellaista. .
Mulle on turha sanoa etten tiedä toyotista mittään. Mulla veneessä 1.8l 1c diesel moottori 50000 ajettu japanin kolari auton kone vuonna 2000uitettu nipponista. Tarjottiin mulle 400000 ajettua konetta .mutta en kelpuuttanut sitä... Hyvä kone en sitä kiellä..
Vävypojan isällä oli Toyota caarina 1.6l 600000 ajettu. Bensa .635t ei enää kulkenut hyvin. Että saa sitä istua ja ajella. En tiiä onko ollut uude
sta asti. Heillä nyt hondia.
Rassaamista niissä on riittänyt.mitä oon katellut vierestä vävyä.
Tuolla kahella tonnilla ostaa kaks käyttökelpoista ladaa. Muutamassa toyotassa silloin kun nuo oli uudempia.. Niin en kovin kummosia fiboja saanut..300 lasissa niin ei ainakaan parantunut ole... Niin kuin olen joidenkin kuullut sanovan. Ennemmin Syön matoja kuin ajan..... Tai omistan.. Sellaista. .
Mulle on turha sanoa etten tiedä toyotista mittään. Mulla veneessä 1.8l 1c diesel moottori 50000 ajettu japanin kolari auton kone vuonna 2000uitettu nipponista. Tarjottiin mulle 400000 ajettua konetta .mutta en kelpuuttanut sitä... Hyvä kone en sitä kiellä..
Vävypojan isällä oli Toyota caarina 1.6l 600000 ajettu. Bensa .635t ei enää kulkenut hyvin. Että saa sitä istua ja ajella. En tiiä onko ollut uude
sta asti. Heillä nyt hondia.
Rassaamista niissä on riittänyt.mitä oon katellut vierestä vävyä.
No tuleeko siitä satakympistä sitten niitä fiboja? Tuntuuko ne fibat esim. perskannikassa vai tuleeko ne akustisesti esimerkiksi rämisevistä sisustan osista? On nuo sen verran mahtavia vehkeitä että varmasti sytyttää Ladamiehen liekkiin.t tulppu kirjoitti: Niin en kovin kummosia fiboja saanut...
Tää ketju on ihan parasta luettavaa vähään aikaan. Tonnin käyttöautosta pitäisi irrota Ferrarin koeajosta irtoavat fibat ja luotettava auto on tylsä kun sitä ei tartte korjailla. Siinä saa väriä elämään kun työpäivän jälkeen saa olla kädet rasvassa korjailemassa "säväyttävää" ja "ei-tylsää" harrastekäyttistä...tällainen on kai sitten se ladamiehen esimerkki hyvästä käyttöautosta. Sen varjolla kelpaa sitten haukkua kaikki muut merkit suohon ja vähintään ihmetellä Toyotan ostaneen järjen vähyyttä.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä minäkin tuolla Samaralla mieluiten ajan pikkumatkat silloin kun se sattuu toimimaan, siinä on jotain "sielua". Räminää ja muuta tietysti enemmän kuin Corollassa mutta ne on tullut otettua huumorilla. Kuten myös tuhkakupin aukeaminen itsestään kiihdytyksissä, tipahtelevat aurinkolipat, miten sattuu huitelevat mittarit sun muut. Kyydissä olijoille on ainakin naurun aihetta tarjonnut enemmän kuin Corolla. Yllättäen nyt 50 tkm korvilla ne räminät on alkaneet vähetä, osat on hioutuneet tai ajomelu on vienyt kuulon. Vaikea sitä auton sielua on määrittää, Corollalla on niin halvaksi tullut ajaa että pelkästään halvalla selvitäkseni voisin kyllä tuon em. Corollan ostaa käyttöön. Enemmän siinä on oikeasti luotettavuutta tarvitsevalle järkeä kuin vähemmän ajetussa Ladassa, mutta kaikille Corollasta ei ole eivätkä ne sen luotettavuutta arvosta kun se on tylsä. Ei yksi kaverikaan vaihtanut -86 Samaraa 2000-luvun Corollaan kun oli kuulemma ollut tylsä ajaa. Samaransa ei ole ainakaan ollut tylsä, kerrankin oli satasen vauhdissa ratti irronnut paikaltaan, varmasti on saanut fiboja.
Täytyy sanoa että arvostan kaikkia Ladalla vastaan tulevia. Ei varmasti ole mikään täysin huumorintajuton tyyppi eikä hienostelija jos sellaisella ajelee, oli sitten kantti tai 110 kyseessä. Toki vanhemmassa väessä löytyy ihmisiä jotka ajaa Ladalla ihan tosissaan, vailla huumorin häivää. Mutta mielenkiintoisia tyyppejä ovat taatusti hekin.
Täytyy sanoa että arvostan kaikkia Ladalla vastaan tulevia. Ei varmasti ole mikään täysin huumorintajuton tyyppi eikä hienostelija jos sellaisella ajelee, oli sitten kantti tai 110 kyseessä. Toki vanhemmassa väessä löytyy ihmisiä jotka ajaa Ladalla ihan tosissaan, vailla huumorin häivää. Mutta mielenkiintoisia tyyppejä ovat taatusti hekin.
Räminöihin on stereot keksitty ja silloin kun 110 tuli minulle niin kiristelin paikat kohalleen.. Niin hinta luokassaan ihan riittävän hiljainen niiltä osin on .jos laittaisin sen 5000 ääni eristykseen jonka toyo on uutena maksanut niin , saan aika paljon äänieristettä sillä rahalla. Se että teidän lauluauto ladanne on sellaisia rakennuspalikoita että saa olla käet paskassa olla. Mulla ainakin 170-300 euro ja japanin vehkeet enemmän työtä on teettänyt.. Enkä niitäkään ralliautona pitänyt. Se että jos olet vain k. Ladassa istunut... Otetaan se kisa niin katsotaan pääseekö laatuautot ilman käsien paskaamista 10000 testin... 170-300 on kilometrit ei hinta. Kertokaa viisaat jos ladaan 100000km kohalla vaihdetaan vaikka Iskarit niin se on remontti.. Jos taas muihin autoihin vaihetaan samalla kilometrillä samat osat niin se on Huolto... Olenko oikein ymmärtänyt..
Viimeksi muokannut t tulppu, 13.3.2013 8:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietysti jos ratti lähtee kesken ajon,niin onhan siinä ekstriimiä kerrakseen.Halvempia kauhunhetkiä kuin vuorikiipeily Mount Everestillä ja venäläinen ruletti.Minulle riittää ekstriimiksi se että lähteekö auto yleensä käyntiin ja pääseekö sillä perille,kun yli kymmenvuotiaisiin ei hinausvakuutusta saa.Kun ajaa Corollan tarpeeksi loppuun niin kyllä silläkin väristyksiä saa:
-huohottavan,asfaltille valuttavan öljyn talteenotto moottorin alle pujotetulla vahakankaalla.
-kuljettajan lukkopesän korvaaminen markan kolikolla johon on vedetty tussilla musta viisa,näyttää kauempaa erehdyttävästi aidolta.
-vuotavan tankin vaakasauman paikkaus pikaliimalla ja tankkaus vain puolilleen
-vuotavan harsoontuneen tankin täyttöputken korvaaminen kovalla kumiputkella ja puukorkki päähän
-ruosteisten ovien korjaaminen alareunastaan pop-niiteillä ja pellillä
-auton maalaaminen Miralolilla ja pensselillä
-ruosteisen lokasuojan kaaren maalaaminen niin monta kertaa Miranolilla että pellin poistuessa vain maali muodostaa kaaren
-moottori ajaminen niin loppuun että se syttyy moottoritiellä kesähelteellä tuleen
-huohottavan,asfaltille valuttavan öljyn talteenotto moottorin alle pujotetulla vahakankaalla.
-kuljettajan lukkopesän korvaaminen markan kolikolla johon on vedetty tussilla musta viisa,näyttää kauempaa erehdyttävästi aidolta.
-vuotavan tankin vaakasauman paikkaus pikaliimalla ja tankkaus vain puolilleen
-vuotavan harsoontuneen tankin täyttöputken korvaaminen kovalla kumiputkella ja puukorkki päähän
-ruosteisten ovien korjaaminen alareunastaan pop-niiteillä ja pellillä
-auton maalaaminen Miralolilla ja pensselillä
-ruosteisen lokasuojan kaaren maalaaminen niin monta kertaa Miranolilla että pellin poistuessa vain maali muodostaa kaaren
-moottori ajaminen niin loppuun että se syttyy moottoritiellä kesähelteellä tuleen