Sivu 7/9

Lähetetty: 1.2.2006 18:33
Kirjoittaja sinihelmi
:lol: voi että on nätti lada.kelpaa tuolla ajella.noi pölykapsukatkin.kyll on ihana.

Lähetetty: 1.2.2006 18:58
Kirjoittaja BA3
Vanja-eno kirjoitti:
BA3 kirjoitti:Onko muuten alkuperäinen CCCP väri :?: Vaikka ei sen väliä hyvältä näyttää...
Ihan on orggis väri. Maailman ensimmäinen Lada tehtiin kuulemma samanvärisenä
Mistä tälläinen tieto tuosta väristä on peräisin...

Lähetetty: 1.2.2006 20:05
Kirjoittaja noose01
Tuosta...

Lähetetty: 2.2.2006 1:39
Kirjoittaja Vanja-eno
Kiitti Noose, on tainnu linkit vaan vanhentua

TÄSSÄ UUSI LINKKKI ja TÄSSÄ TOINEN

Illalla kävin hankkimassa RTJN:ltä uuden kaasarin, saas nähä viitsiikö / ehtiikö sen heittää paikalleen kun on valmisteltava viikonlopun reisua Kokkolaan. Mersun pitäisi olla huomenna valmis, jollei valmistu, niin sitten on pakko heittää uusi kaasari paikalleen ja lähteä seepralla

Lähetetty: 6.2.2006 17:05
Kirjoittaja Vanja-eno
Mersu valmistui ajoissa, vaikka vielä jäi kyllä siihen näperreltävää. Mutta ensin vaihdan seepraan kaasarin, että on sitten hyvin toimiva vara-auto, jos jää Mersun korjailu ikävästi kesken kun pitäisi töihin lähteä (yötyön huono puoli). Odottelen kyllä ensin että ilma lauhtuu, en viitti mennä sitä käynnistämään vanhalla kaasarilla näin kylmällä.

Lähetetty: 7.2.2006 19:29
Kirjoittaja Vanja-eno
NO meninpä sitten kuitenkin käynnistelemään vanhalla kaasarilla ja kyllähän se sieltä hieman epäladamaisesti lähti viimein käyntiinkin. Tuli nimittäin kaverin korjaamolta soitto, että nyt on hallissa tilaa, joten piti sitten lähtä vaihtopuuhiin. Siksipä jäi sitten lada-meetissä käynti väliin. Eli mukava oli lämpimässä hallissa ammattityökaluilla vaihtaa kaasri uuteen. Ainoa takaisku oli vain, että uudessa kaasarissa oli tukittu metallitulpalla se reikä josta lähtee alipaineletku virranjakajan alipainesäätimeen. Piti sitten varovasti porata auki ja jarruputken pätkästä modifioimalla siihen sitten letkuliitokselle paikka.

Mutta homma tuli tehtyä ja nätisti kävi hiljaa tyhjäkäyntiä. Täytyy joskus ens viikolla varmaan oikein mittarin kanssa tarkistaa tyhjäkäynnin tarkka kierrosluku ja seokset.

Kiitokset RTJN:lle kaasarin hankinnasta, hyvin tuntuio pelaavan. Huomenna on vasta varsinainen tulikoe, kun saa nyt olla tuolla pihassa huomiseen iltapäivään asti ja kokeilen ilman lohkoa käyntiin, että onko ladamaisuus palannut käynnistymiseen uuden kaasarin myötä.

Lähetetty: 7.2.2006 21:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
jaa onko se kaasutin 2105-1107010-10?

Lähetetty: 7.2.2006 23:52
Kirjoittaja Vanja-eno
Sen verta kattoin ennen asennusta, että kyljessä lukee daaz, katton jos huomenna vaikka kerkeäis vilkaisemaan tuota.

Ja ai niin, mun täytyy ottaa sulle se lupaamani tyyppikilpi kuva :wink:

Lähetetty: 15.2.2006 1:07
Kirjoittaja Vanja-eno
Eipä ole vieläkään käynnistynyt niinkuin Ladan kuuluu. Kaasarin vaihto toi sentään muassaan matalan tyhjäkäynnin ja pikkuisen paremman väännön ja kulun, mutta jotain pientä on vielä hämminkiä. Mersu on taas työn alla, kun etummainen kuminivel kera värinänvaimentimen kanssa ovat vaihtolistalla. Rahaa odotellaan ja sopivaa aikaa jolloin kaverin hallista vapautuu tilaa. Eli siellä se seisoo kinoksessa ja Ladalla kuljetaan, siksipä en ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin tuohon seepran käynnistys häikkään. Eikä vielä ole tarvinnutkaan, sillä joka kertahan se toki on tulille pärähtänyt... No täytyy käydä normaali lista tuosta läpi sytkäpuolelta ja säätää seokset yms. Lisäksi oma patentti alipaineputkesta vielä täytyy irrottaa ja tiivistää lakalla tai liimalla.

Niin ja Jussille se tyyppikilpi kuva :roll: :lol:

Lähetetty: 15.2.2006 21:38
Kirjoittaja Mikkoo
Vanja-eno kirjoitti:Eipä ole vieläkään käynnistynyt niinkuin Ladan kuuluu. Kaasarin vaihto toi sentään muassaan matalan tyhjäkäynnin ja pikkuisen paremman väännön ja kulun, mutta jotain pientä on vielä hämminkiä. Mersu on taas työn alla, kun etummainen kuminivel kera värinänvaimentimen kanssa ovat vaihtolistalla. Rahaa odotellaan ja sopivaa aikaa jolloin kaverin hallista vapautuu tilaa. Eli siellä se seisoo kinoksessa ja Ladalla kuljetaan, siksipä en ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin tuohon seepran käynnistys häikkään. Eikä vielä ole tarvinnutkaan, sillä joka kertahan se toki on tulille pärähtänyt... No täytyy käydä normaali lista tuosta läpi sytkäpuolelta ja säätää seokset yms. Lisäksi oma patentti alipaineputkesta vielä täytyy irrottaa ja tiivistää lakalla tai liimalla.

Niin ja Jussille se tyyppikilpi kuva :roll: :lol:
Eikös jättäny haminassa lähtemättä tulille?

Lähetetty: 16.2.2006 0:31
Kirjoittaja Vanja-eno
Siis kyllä se sielläkin lopulta käyntiin lähti. Ensin vaan kylmässsä akku hyyty starttaukseen nopeesti. Sitten tuli naapurin Zetor tontille antaa virtaa ja kyllähän se siitä. Kaasarin vaihdon jälkeen käynnistyvyys hieman parani... mutta luulen että kun käyn tuon sytkäpuolen läpi, niin eiköhän se siitä...

Lähetetty: 16.2.2006 23:45
Kirjoittaja Vanja-eno
Yritin eilen käydä ottamassa tyyppikilpikuvan, mutta on niin jeesuksen aikainen digikamera (ei se Konelan kamera :wink: ) ettei tarkennus oikein pelannut. No otan jakkaran mukaan niin eiköhän sitä saa tarpeeksi kaukaa kuvan että saa jotain selvää kilven tekstistäkin.

Lähetetty: 17.2.2006 14:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
Vanja-eno kirjoitti:Yritin eilen käydä ottamassa tyyppikilpikuvan, mutta on niin jeesuksen aikainen digikamera (ei se Konelan kamera :wink: ) ettei tarkennus oikein pelannut. No otan jakkaran mukaan niin eiköhän sitä saa tarpeeksi kaukaa kuvan että saa jotain selvää kilven tekstistäkin.
mä taidan ehtiä näkemään sen ennemmin livenä kuin kuvassa :wink:

Lähetetty: 10.3.2006 0:49
Kirjoittaja Vanja-eno
Seepra on ollut liikenteessä säännöllisesti ja ihan hyvin on pelannut. Mersussa paljastui etummaisen kuminivelen ja värinänvaimentimen lisäksi myös että kannatinlaakeri oli kaput, niinkuin kardaanin keskitysholkki. No palikat on vaihdettu, mutta taisipa olla kannatinlaakeri mallia susi kun ulisee. No, korjaamo josta osan hommasin lupautui vaihtamaan uuden tilalle ilmaiseksi :D

Salamseepraan. Uutena vikana on listaan huonon käynnistyvyyden lisäksi tullut nykimistä. Ettei vaan olisi alipainepuolella. Täytyypä uusia varmuudeksi kaikki alipaineletkut ja katsoa mitä nappis sanoo sitten.

Niin ja tuli tuossa mennä päivänä asennettua paikalleen ilmanottoaukon suojat jotka Pöhö lähetti postissa todelliseen toverihintaan (kiitos vielä kerran). Uudet ja iskemättömät ovat ja komia Ladan-logo niissä näkyy olevan :D

Lähetetty: 10.3.2006 14:56
Kirjoittaja BA3
No katos, katos Seepra liikkuu vielä ja Vanjan alla... Luulin että se on jo jobannut sen pois... :wink: Olet varmaan makaillut pil... päällä kun et ole kerennyt kirjottelemaan :?: