kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
Idän ihmeistä palatessa Rauman kohdalla edessäni meni Mondeo-farkku (2000-luvun vaihteesta) selvästi suurinta sallittua nopeutta hiljaisemmin. Ohitin ohituskaistalla ylittämättä juuri nopeusrajoitusta. Parin kilometrin päästä Mondeo-kuski ohitti ja poistui näkyvistä nopeasti. Ei ilmeisesti kestänyt katsoa Samaran kaunista takaosaa.
Re: kokemuksia liikenteestä
Tänään aamupäivällä Nurmijärven kirkonkylällä oli vanha mummo rollaattorin kanssa keskellä tietä tehden matkaa keskustaan päin sulkuviivan päällä. Yksikään auto ennen minua ei pysähtynyt paikalla, väistelivät mummoa siinä parhaansa mukaan. Pysähdyin siihen tienposkeen ja pysäytin sen puolen liikenteen, pyytäen rouvaa siirtymään turvallisempaan paikkaan kävelytielle.
Kellään nyt niin kiire pitäisi olla ettei voisi hieman auttaa - välinpitämätöntä sanon minä.
Kellään nyt niin kiire pitäisi olla ettei voisi hieman auttaa - välinpitämätöntä sanon minä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: kokemuksia liikenteestä
Ikävä kyllä joillakii on,mie pystyn tekee rekalla saman.Tää ei oo kiinni ajasta,tää on kiinni asenteesta liikenteessä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: kokemuksia liikenteestä
Näin on, ei ensimmäinen jonoa tee vaan perässä roikkuvat. Itse en ole kovinkaan innokas ohittelemaan raskasta liikennettä, jos ei ole moottoritie, leveäkaistatie tai ohituskaistaa. Niinpä pudotankin nopeutta ja pyrin pitämään etäisyyden siinä kilometrin hujakoissa. Silloin minusta pitäisi päästä ohi sekä mahdolliset sivuilta tulevatkin vielä väliin. Esimerkiksi Hämeenlinna Turku väli on sellainen tie. Toki, jos kaikki tekisivät näin, olisi teiden läpäisykyky aika pieni. Mutta jos pidettäisiin edes se kolmen sekunnin ero edessä ajavaan, sekin antaisi mahdollisuuden nopeammille ohittaa ja palata turvallisesti omalle puolelle. Samoin "nopeissa" liittymissä kävisi helpommin muun liikenteen sekaan tulo.1500i kirjoitti:Karavaanarit voisi katsoa niihin peileihin tai ajaa edes sen sallitun edes kuuven kympin alueella eikä neljää kymppiä stna. Letka on perässä eikä ne sen kopin perässä roikkujat näy itsekkään siitä ohi pääsevän/olevan sen kummempia letka kasvaa koska letkan väliltä ja hännilta ei kerkeä ohittamaan koko kulkuetta. Eli vähän voisi vilkuílla muutakin kun mahd. nähtävyyksiä tai kartaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: kokemuksia liikenteestä
Kiinnitin Italiassa huomiota sellaiseen asiaan, että siellä kiertoliittymässä vilkutetaan kiertosuuntaan ja lähdettäessä pois liittymästä, kytketään suuntamerkki pois päältä. Ei yhtään hullumpi. Nykyautoissa kun tuo kuskinpuoleinen vilkku näkyy repsikan puoleista paremmin viistosta katsottuna. Näinhän toimittiin aikoinaan Suomessakin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: kokemuksia liikenteestä
Ysitietä mennään Jämsästä Tampereel päin joku kilometri, Kakariston/ Partalan risteyksestä alkaa se ohituskaista...Kaista loppuu niin "parkissa" punanen accortti, jotakin vanhahkoa mallia, ollut vissiin jo heinäkuussakin. Olisko pari viikkoa sitten niin renkaat oli jo kelvanneet, nyt oli jo ikkunoitakin rikki. Alkaa varmaan olla käyttökuntoiset osat jo irroteltu, parempaan talteen, ehkä kohta on kuorien polton aika.
warre 353w sedan,
Re: kokemuksia liikenteestä
Honda muuttanut maisemaa, ei näkynyt enää tienvieressä...
warre 353w sedan,
Re: kokemuksia liikenteestä
Itähelsingissä Vartiokylässä on risteys missä liikennevalojen ohjauksen induktiolenkki jää puoliksi pysäytysviivan taakse.Välillä miettii onkohan asennus oikea kun päätiellä liikenne soljuu harvakseen ja em. tiellä valojen takana on hitonmoiset jonot?
Re: kokemuksia liikenteestä
Eilen nelostiellä ihmettelin taas vastaan tullutta 5 rekan jonoa, ajoivat peräkkäin että ohitus oli melkeinpä mahdotonta. Mitähän ne rekkapenat hyteissään miettivät kun peräkkäin menevät, polttoaineen säästöäkö. Muuten ei rekat haittaa, työtään tekevät mutta tuollainen on perseestä.
Saattoivat olla venäläisrekkojakin.
Saattoivat olla venäläisrekkojakin.
Re: kokemuksia liikenteestä
En tiedä pitääkö paikkaansa mutta olen kuullut että nuo venäläisrekat ajavat toistensa persuksissa kiinni koska vain ensimmäiseen on raskittu hankkia navigaattori. Koittavat sitten lyhyillä väleillä saada pidettyä kaikki matkassa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: kokemuksia liikenteestä
Tuli rullattua eräällä hiekkatiellä kunnes erään nypyn jälkeisestä montusta pajastuu auto keskellä oikeaa kaistaa. Vaikkei vauhtia ollut paljoa, tilannetta oli silti käsillä. Niin idioottimainen paikka pysäköidä kuin olla ja voi, kukaan täysjärkinen jätä autoaan noin pahaan paikkaan.
Oliko yllättävää että auto on venäjän kilvissa ja Sergei poimimassa ilmeisesti sieniä lähimetsässä.
Nyt olen myös kahteen kertaan taas nähnyt moottoritiellä liiittymään peruuttajia. Toinen oli venäjän kilvissä ja toinen ilmeisesti jostain keski-euroopan maasta.
Luuleeko ne oikeasti että Suomessa pitää ajaa kymmeniä kilsoja jos ajaa ohi liittymästä, ei s**tana...mikä voi olla vaarallisempaa kuin peruuttaa puoliksi oikealla kaistalla MOOTTORITIELLÄ (100 km/h)?
Oliko yllättävää että auto on venäjän kilvissa ja Sergei poimimassa ilmeisesti sieniä lähimetsässä.
Nyt olen myös kahteen kertaan taas nähnyt moottoritiellä liiittymään peruuttajia. Toinen oli venäjän kilvissä ja toinen ilmeisesti jostain keski-euroopan maasta.
Luuleeko ne oikeasti että Suomessa pitää ajaa kymmeniä kilsoja jos ajaa ohi liittymästä, ei s**tana...mikä voi olla vaarallisempaa kuin peruuttaa puoliksi oikealla kaistalla MOOTTORITIELLÄ (100 km/h)?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: kokemuksia liikenteestä
Samaan kastiin kuuluvan (suomal.) autoilijan näin itsekkin tuossa yksi päivä. Paikkana hiekkatie auto parkissa ennen mutkaa (sisäkurvi) ei siinä muuten vielä mitään, mutta sillä ohitus kohdalla on rumppu jonka kesäisen uusimisen jälkeen on aina sateen jäljiltä lähtenyt hiekka rumpun päästä. Todella hyvä paikka jättää auto siinä voi tietä tuntemattomalta väistäjältä vähän pyörän suuntaus muuttua, kun siihen reikään ajaa jos ei sitten satu mahd. vastaan tulija siihen ajamaanJokari kirjoitti:Tuli rullattua eräällä hiekkatiellä kunnes erään nypyn jälkeisestä montusta pajastuu auto keskellä oikeaa kaistaa. Vaikkei vauhtia ollut paljoa, tilannetta oli silti käsillä. Niin idioottimainen paikka pysäköidä kuin olla ja voi, kukaan täysjärkinen jätä autoaan noin pahaan paikkaan.


Vaikka tuotakin tietä on oltu lanaavinaan niin ei ole vissiin kuskille erikseen sanottu, että ne veden syömät reiät rumpujen päistä saa täytää

Niin lisäyksenä vielä, että tuokin kuski oli siinä ravin takana pyllimässä marjoja tai sieniä.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: kokemuksia liikenteestä
Mopopojat harmittaa.
Täällä Oulussa vastikään kielsivät mopoilun kevyenliikenteen väyliltä, eli mopetit on enemmän tai vähemmän sujuvasti siirtyneet autoilijoiden sekaan. Nyt ne sitten köröttelevät tuolla tientukkoina 60 ja osin jopa 80 alueilla, sitä surullisen kuuluisaa 45km/h...
Ei siinä vielä mitään. Ei se nopeuden hidastaminen 10 juuri missään tunnu, mutta liikennevalojen "synkronointi" on (ainakin täällä), jo ennestään ollut aika tiukkaa. Nyt sitten näiden mopoilijoiden perässä körötellessä ei tarvitse kärsiä ainoastaan pienemmästä nopeudesta, vaan myös siitä, että joutuu pysähtymään liikennevaloihin noin 75% todennäköisyydellä. Eli liikenteen sujuvuus ja taloudellisuus kärsivät... Mutta onhan se mukavaa, kuin mummot saa rauhassa pyöräillä ilman pelkoa karmeista mopoista.
Ja nyt kun pääsin mopoista itkemään, niin itketään sitten. Miksi h*lvetissä ne ajaa lähes poikkeuksetta kauheana laumana? Viimeksi eilen sain väistää kolmion takaa kurvannutta mopojengiä. Eli huomasin yhden mopoilijan jonkun matkan päässä risteyksessä jossa sille oli kolmio. Tilaa oli, siispä hän kerkesi mennä ennen minua. Sitten takaa tuli toinen. Sekin kerkesi. Sitten tuli myös kolmas. (jolla ei muuten pää kääntynyt piiruakaan) Aloin varalta hidastaa. Sitten juuri autoni edestä pyyhälsi vielä kaksi mopojullia. Jos en olisi jarrutellut, niin ei saattaisi pojat enään paljon mopoilua harrastaa. Risteyksessä on muutenkin huono näkyvyys, eli mopoilijoiden olisi siihen pitänyt tuntuvasti hidastaa...
Ja vielä lopuksi. Yleensä kuulee valitusta sumuvalojen häikäsevästä vaikutuksesta. Jälkiasennus ksenonit kuulemma häikäisevät myös. No näin tässä viimeviikolla pösön, johon oli tuupattu vakio sumareihin ksenonit. Tämä poltteli niitä keskellä kirkasta päivää, joten hyöty on vähintääkin kyseenalainen. Autossa ei muuten palanut muita valoja.
Täällä Oulussa vastikään kielsivät mopoilun kevyenliikenteen väyliltä, eli mopetit on enemmän tai vähemmän sujuvasti siirtyneet autoilijoiden sekaan. Nyt ne sitten köröttelevät tuolla tientukkoina 60 ja osin jopa 80 alueilla, sitä surullisen kuuluisaa 45km/h...
Ei siinä vielä mitään. Ei se nopeuden hidastaminen 10 juuri missään tunnu, mutta liikennevalojen "synkronointi" on (ainakin täällä), jo ennestään ollut aika tiukkaa. Nyt sitten näiden mopoilijoiden perässä körötellessä ei tarvitse kärsiä ainoastaan pienemmästä nopeudesta, vaan myös siitä, että joutuu pysähtymään liikennevaloihin noin 75% todennäköisyydellä. Eli liikenteen sujuvuus ja taloudellisuus kärsivät... Mutta onhan se mukavaa, kuin mummot saa rauhassa pyöräillä ilman pelkoa karmeista mopoista.
Ja nyt kun pääsin mopoista itkemään, niin itketään sitten. Miksi h*lvetissä ne ajaa lähes poikkeuksetta kauheana laumana? Viimeksi eilen sain väistää kolmion takaa kurvannutta mopojengiä. Eli huomasin yhden mopoilijan jonkun matkan päässä risteyksessä jossa sille oli kolmio. Tilaa oli, siispä hän kerkesi mennä ennen minua. Sitten takaa tuli toinen. Sekin kerkesi. Sitten tuli myös kolmas. (jolla ei muuten pää kääntynyt piiruakaan) Aloin varalta hidastaa. Sitten juuri autoni edestä pyyhälsi vielä kaksi mopojullia. Jos en olisi jarrutellut, niin ei saattaisi pojat enään paljon mopoilua harrastaa. Risteyksessä on muutenkin huono näkyvyys, eli mopoilijoiden olisi siihen pitänyt tuntuvasti hidastaa...
Ja vielä lopuksi. Yleensä kuulee valitusta sumuvalojen häikäsevästä vaikutuksesta. Jälkiasennus ksenonit kuulemma häikäisevät myös. No näin tässä viimeviikolla pösön, johon oli tuupattu vakio sumareihin ksenonit. Tämä poltteli niitä keskellä kirkasta päivää, joten hyöty on vähintääkin kyseenalainen. Autossa ei muuten palanut muita valoja.
Re: kokemuksia liikenteestä
Ettei kuitenkin olisi ollut sumareiden aukoissa nuo led päivänvalot?? Ja silloin ei tarvitse minkään muun valon pilkottaa...
Re: kokemuksia liikenteestä
En usko, että 206 ois Ledi virityksiä ja olivat sen verran kirkkaat, että ksenoneiksi epäilen. Ja häikäs ne kyllä ne aika helkutin paljon.pressa kirjoitti:Ettei kuitenkin olisi ollut sumareiden aukoissa nuo led päivänvalot?? Ja silloin ei tarvitse minkään muun valon pilkottaa...
Lisätään vielä, että valo tuli koko umpion alueelta. Käsittääkseni ledivalot ei käytä erillistä heijastinta, vaan valo tulee suoraan siitä ledistä. Ei kyllä olisi eka kerta kuin erehdyn, mutta ksenoneiksi minä niitä vieläkin kutsun.