Kokemuksia aivan v*tun p*$kasta Ladasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Team perseauki racing
- Team perseauki racing
saa täytyy syksyllä toivoo ettei tuota vfts replicaa pisto testata. jää tuolla nokalla hc korkeeks ja ei kiinosta nokan vaihtelu, vaikka eihän tuo iso homma ole.
eilen antoivat jyväskylän A katsatus konttorilla oiken säätää kaasaria ku käytin tuota minulla laitossa olutta beigeä nappista konttorilla näyttämässä.
tosin katsastus mies aloitti heti alkuunsa vinoilun että miten minä olen ladan hankkinu, ihmetellen sanoin että näitähän pihassa 5kpl ja kyselin perusteluja tuohon outoon kysymykseen johon sain vastauksen että kyllähän näillä ajaa mutta ei näissä mitään ajo ominaisuuksia ole.
johon vastasin että siinä pitääkin olla mies penkin ja ratin välissä
muuta huomautettaavaa ei keksinyt kuin että etujarru letkut oli väärin päin ?? yritin itsekin katsella asiaa mutta kyllä ne minusta ihan oikein olivat tai sitten kaikissa pihalla seisovissa ladoissani ne ovat väärin päin
eilen antoivat jyväskylän A katsatus konttorilla oiken säätää kaasaria ku käytin tuota minulla laitossa olutta beigeä nappista konttorilla näyttämässä.
tosin katsastus mies aloitti heti alkuunsa vinoilun että miten minä olen ladan hankkinu, ihmetellen sanoin että näitähän pihassa 5kpl ja kyselin perusteluja tuohon outoon kysymykseen johon sain vastauksen että kyllähän näillä ajaa mutta ei näissä mitään ajo ominaisuuksia ole.
johon vastasin että siinä pitääkin olla mies penkin ja ratin välissä

muuta huomautettaavaa ei keksinyt kuin että etujarru letkut oli väärin päin ?? yritin itsekin katsella asiaa mutta kyllä ne minusta ihan oikein olivat tai sitten kaikissa pihalla seisovissa ladoissani ne ovat väärin päin
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Jusu: No ainaskin semmosta juttua kuulin että olis pistomitannu, ite en siellä käyttäny leimalla kun vaihtolava-Sisun, joka sillä reissulla hyytyi Viiskulman liikenneympyrään
.
Noista jarruletkuista niin mullakin tossa SL:ssä toinen on väärinpäin muttei konttorilla huomannu; se saattaa kuulemma tiukassa käännöksessä paukahtaa kun on väärään suuntaan mutkalla.

Noista jarruletkuista niin mullakin tossa SL:ssä toinen on väärinpäin muttei konttorilla huomannu; se saattaa kuulemma tiukassa käännöksessä paukahtaa kun on väärään suuntaan mutkalla.
Reippaina käymme rekkain alle 

LÄPI MENI.
Ei tosin kauheesti lohduta kun nyt se nykii ja booaa ihan mahottomasti. Eilen siitä Riston kaasarista vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo tohon, epäilin sitä syyksi ja vaihdoin vanhan takaisin, mutta ei auttanut.
Kun/jos se ilmanputsarin ryyppyhässäkkä on särki, niin voisko se aiheuttaa booaamista? Tosin kokeilin nyppäämällä alipaineletkun irti, eikä vaikuttanut (toisin kuin päästöihin).
Onko taas vaihdettava se Riston kaasari takaisin vaikka siinä päästöt huitookin ennätyksiä? Samahan se nyt kun leima jo on. Pitäshän tolla pystyä ajaankin.
EDIT: nyt kiinni oleva kaasari ei nykinyt ennen tolleen, ja silloin siinä ei ollut tyhjäkäyntiä, nyt tyhjäkäynti on ilmaantunut jostain

Ei tosin kauheesti lohduta kun nyt se nykii ja booaa ihan mahottomasti. Eilen siitä Riston kaasarista vaihdettiin kiihdytyspumpun kalvo tohon, epäilin sitä syyksi ja vaihdoin vanhan takaisin, mutta ei auttanut.
Kun/jos se ilmanputsarin ryyppyhässäkkä on särki, niin voisko se aiheuttaa booaamista? Tosin kokeilin nyppäämällä alipaineletkun irti, eikä vaikuttanut (toisin kuin päästöihin).
Onko taas vaihdettava se Riston kaasari takaisin vaikka siinä päästöt huitookin ennätyksiä? Samahan se nyt kun leima jo on. Pitäshän tolla pystyä ajaankin.
EDIT: nyt kiinni oleva kaasari ei nykinyt ennen tolleen, ja silloin siinä ei ollut tyhjäkäyntiä, nyt tyhjäkäynti on ilmaantunut jostain

No kun on axtekkijärjestelmä kyseessä niin ei koskaan tiedä mikä on se ratkaiseva juttu ja kaikki normaalista poikkeava on axtekille uhka. Jos se saa vaikka ylimääräistä ilmaa siitä valeputkesta.J.J. Laakso kirjoitti:Miksi? Mun on annettu aina ymmärtää, että huohotinputken vetäminen kiinni putsariin ei ole muuta kuin haitaksi, miltä kannalta tahansa ajateltuna...Nonnis kirjoitti:huohotuspatentti normalisoitu
No, tsemppiä ja toivotaan, että sunkin v*tun p*$ka Ladailut alkaa vihdoinkin!

Lueskelin kerran "yksityisellä" katsastusasemalla että päästömittauksen suorittaminen on osa heidän ISO 9001mukaista laatujärjestelmäänsä. Se todella tehdään kaikille autoille, vaikka paperi olisikin. Jos ei ennalta hankittua paperia ole, niin mittaus veloitetaan erikseen. En tiedä tilannetta "hallituksen" katsastusasemilla (A-Katsastus Oy:n asemat, joita pyrin välttämään henkeen ja vereen viimeiseen saakka vaikka tonnin maksaisivat minulle päin per katsastus ), mutta olettaa sopii että sama käytäntö on heilläkin. Periaatteessa voisi pyytää nähtäväkseen laatudokumentaation tuota asiaa käsittelevää osaa. Olettaisin että asiaan saa kysyttäessä valaistusta, vaikkapa aisakaspalutelomakkeella. Ainakin A-Katsastus Oy:n web-sivuilla on maininta laatujärjestelmän (ISO 9001, sertifikaatin myöntäjä: Det Norske Veritas) kehittämisestä asiakaspalautteiden avulla. Siitä vaan kaavaketta täyttämään A-Katsastus Oy:n asiakkaat.
No se oli sitten jo hallissa. On minultakin kerran katsottu uusintanäyttö parkkipaikalla ja olen sen jälkeen käynyt maksamassa kassalla. Kysymyksessä oli Taunus, jonka hammastanko oli kuiva eikä se palauttanut. Lisäsin öljyä ja vein asemalle. Se ukko muisti auton (oli sekin aika rähjäinen peli) ja tuli parkkipaikalle kokeilemaan. Ja kysymyksessä oli aika, jolloin katsastuksessa oli Suomenmaassa tiukka monopoli, jonka murtumiseen ei kukaan uskonut.Nonnis kirjoitti:Kyseessä oli yksityinen katsastusasema Lakalaivassa ja päästöjä ei mitattu. Kävin vaan tiskillä, auto ei ollut edes konttorin pihassa
ton katsastusmonopolin murtumisen voi lukea EU:n ansioksi, tosin katsastushinnat on alkaneet karkaa käsistä ja nousseet jatkuvasti. Mikä on vikana kun edelleenkään ei kilpailu tunnu toimivan? Eurot on kyllä varmaan osasyynä.
Katselin just esim. viimeistä markoilla (2001) tehtyä dieselpakokaasutestin hintaa -90 mk -nyt 23€. Hinnannousua 53,33% !! Ja testi on täysin sama ja samassa paikassa tehty. (Järvenpään autokatsastus).
Tuntuu että monopoli pystyi sittenkin tarjoamaan palveluja halvemmalla?
Katselin just esim. viimeistä markoilla (2001) tehtyä dieselpakokaasutestin hintaa -90 mk -nyt 23€. Hinnannousua 53,33% !! Ja testi on täysin sama ja samassa paikassa tehty. (Järvenpään autokatsastus).
Tuntuu että monopoli pystyi sittenkin tarjoamaan palveluja halvemmalla?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Toi uusi kaasari on rakennettu tuonti osilla ja bensapinta säädetty vain näkemältä. Tosin nyt olis kiva kattoa miten ne kellukkeet toimii. Jos päästöt pahasti metässä on varaosa kellukkeet todella huonoja.
Laita kaasari takaisin niin muokkaan sitä vielä vähäsen. Saadaanpahan tyhjäkäynti kohdalleen.
Laita kaasari takaisin niin muokkaan sitä vielä vähäsen. Saadaanpahan tyhjäkäynti kohdalleen.
Lada rules
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Ei vaan mulle tehdä! Sitä ei tehdä kaikille autoille, vain vuonna -78 ja sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ja -80 ja sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille, kaksitahtisille ei tehdä uudemmillekaan.tahko kirjoitti:Lueskelin kerran "yksityisellä" katsastusasemalla että päästömittauksen suorittaminen on osa heidän ISO 9001mukaista laatujärjestelmäänsä. Se todella tehdään kaikille autoille, vaikka paperi olisikin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
ei kai muuten jarrudynamometrilläkään voi kaikkia testata? Tuntuisi ihmeelliseltä jos jotain T-Fordia ajettaisiin dynamometrille?AI kirjoitti:Ei vaan mulle tehdä! Sitä ei tehdä kaikille autoille, vain vuonna -78 ja sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ja -80 ja sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille, kaksitahtisille ei tehdä uudemmillekaan.tahko kirjoitti:Lueskelin kerran "yksityisellä" katsastusasemalla että päästömittauksen suorittaminen on osa heidän ISO 9001mukaista laatujärjestelmäänsä. Se todella tehdään kaikille autoille, vaikka paperi olisikin.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
No sitä samaahan olen tässä ihmetellyt. Minulla kun oli vm-77 Taunus niin siinä ei päästömittausta suoritettu, katsastusasema oli tuolloin vielä se vanha ARK:n eli olikos se nyt liikelaitos. Ne silloisen ARK:n nykyisen A-katsastuksen ukot sanoivat muuten että se on hyvää tässä Tanarissa että sen päästöjä ei tarvitse mittailla. Harmi kun ei ole tuota Tanaria että voisi kokeilla kuinka ne tekee nykyään eri asemilla. Olen nykyisin käynyt Ladallani yksityisillä (aina ennakkoon hankitun päästölapun kera) ja viimeksi tuolla Jyväskylässä Seppälänkankaalla K1 Katsastajat asemalla. Siellä ei muuten mitattu kun päästötodistus oli esitetty aikaisemmalla näytöllä ja ne sanoivat että se päästömittaus on voimassa 3 kk, eli vaikka muuten auton uusintanäyttö menisi yli tuon niiden antaman 1 kk korjausajan (eli kokonaan uusi katsastus), niin ne eivät veloita päästömittausta - eivätkä muuten sitten mitanneetkaan ja veloittivat koko katsastuksen pl. päästömittaus, että näin siis tuossa firmassa. Kyllä niillä on se laatuhomma siellä ainakin tekstin mukaan nähätvillä ja asiaa voisin vaikka kysyä kun syksymmällä kenties siellä autoani käyn näyttämässä. Nyt en sitten tiedä aivan viimeistä A-katsastuksen tilannetta että mitataanko vai ei jos on päästölappu. Oma näkemykseni kuitenkin on että jos säädöt on kohdallaan, niin kyllä sen kai voi mitata vaikka joka viikko, eikä arvojen pitäisi heitellä. Tiedä sitten onko päästölapun myöntäjällä merkitystä, itse olen hakenut ne aina kaupallisilta korjaamoilta. Luulisi sen ammattikoulun myöntämän lapun olevan halvempi ja yhtä oikein. Jos olen tilannut päästölapun omasta autostani, niin kai se siitä nimenomaan mitataan ja asiakkaalle toimitetaan.