Sivu 6/8

Lähetetty: 17.1.2005 21:21
Kirjoittaja veli alexei
Nonnis kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Ole hyvä vaan korjauksesta! 8) Vai kukas sen nyt käynnistikään. ;)
Kyllä sitä nyt otetaan kaikki kunnia kun satutaan vääntään virta-avaimesta oikeeseen aikaan. Kuka irrotti tyristorisytkän hä ja kytki normaalin? Kahteen kertaan? ;) No joka tapauksessa selvittiin ilman Vazilia :D
Kiitoooos! :?

Lähetetty: 17.1.2005 21:23
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Ole hyvä vaan korjauksesta! 8) Vai kukas sen nyt käynnistikään. ;)
Kyllä sitä nyt otetaan kaikki kunnia kun satutaan vääntään virta-avaimesta oikeeseen aikaan. Kuka irrotti tyristorisytkän hä ja kytki normaalin? Kahteen kertaan? ;) No joka tapauksessa selvittiin ilman Vazilia :D
mä kuulin että vazili antoi neuvoja puhelimitse kaiken aikaa :D :wink:
Eipäs huudella vieraisiin pöytiin! :evil: Ja noin se ei todellakaan mennyt.

Lähetetty: 22.1.2005 16:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.

Lähetetty: 22.1.2005 22:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 23.1.2005 2:06
Kirjoittaja Jammu
Eräs toinen tyristorisytkätyyppi oli sellainen missä kondensaattori varataan ja puretaan käyttäen tyristoreita kytkiminä, ja niitä voi ohjata joko mekaanisesti tai elektronisesti. akkujännite saa olla hyvinkin alhainen ja silti kipinä on riittävä. Ilmeisesti järjestelmä oli "liian hyvä" ja jäi pois käytöstä, "liiketaloudellisista syistä".

Lähetetty: 23.1.2005 10:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka
aikanaan ajoin monia kymmeniä tuhansia vanhoilla yli 100 tkm ajetuilla Ladoilla eikä kaasariin tarvinnut ikinä koskea. täälläkin olen ihmetellyt kun monilla on ihan normi otsoonikaasarienkin kanssa ongelmia. Mutta olisko se niin että kun kerran tehtaan "sinetit" murretaan lähtee kaasuttimesta pihalle se jokin taika mikä pilaa sen ominaisuudet.... vaik voihan se olla että näin ruiskujen aikakautena ei nykyasentajat enää osaa kaasuttimille mitään tehdäkään :roll: :( :wink: :?

Lähetetty: 24.1.2005 11:19
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka
aikanaan ajoin monia kymmeniä tuhansia vanhoilla yli 100 tkm ajetuilla Ladoilla eikä kaasariin tarvinnut ikinä koskea. täälläkin olen ihmetellyt kun monilla on ihan normi otsoonikaasarienkin kanssa ongelmia. Mutta olisko se niin että kun kerran tehtaan "sinetit" murretaan lähtee kaasuttimesta pihalle se jokin taika mikä pilaa sen ominaisuudet.... vaik voihan se olla että näin ruiskujen aikakautena ei nykyasentajat enää osaa kaasuttimille mitään tehdäkään :roll: :( :wink: :?
Itse sanoisin että A) käsiryypyllisen kaasariauton käynnistys on hyvin vahvasti taito- ja tuurilaji B) venäläiset kaasarit ovat mitä ovat eli laadussa on reiluja vaihteluja C) en tiedä mitä tuo 'linnun' öljynsyönti vaikuttaa asiaan.

Lähetetty: 24.1.2005 12:11
Kirjoittaja Vanja-eno
Kunnossa olevan käsiryypyllisen kaasari Ladan käynnistys ei ole taitolaji. Se on helppoa kuin mikä. Kylmänä ryyppy ylös ja käyntiin. Lämpimänä ei ja vähän polkimella avittaen. Siinä se.

Lähetetty: 24.1.2005 12:21
Kirjoittaja R-J
Vanja-eno kirjoitti:Kunnossa olevan käsiryypyllisen kaasari Ladan käynnistys ei ole taitolaji. Se on helppoa kuin mikä. Kylmänä ryyppy ylös ja käyntiin. Lämpimänä ei ja vähän polkimella avittaen. Siinä se.

Täsmälleen noin se menee. Mutta sitten jos auto oikuttelee, niin se ei ole enää tiedettä, vaan taidetta.

Lähetetty: 24.1.2005 20:28
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Ikävä tommoinen paineenpudotus sylinterissä. Mullahan oli daihassa reikä venttiilissä joka paheni tosi nopeeta. Vaikee sanoo mikä ongelma oli varmasti, mutta veikkaan imusarjavuotoa.

Lähetetty: 24.1.2005 20:31
Kirjoittaja Stefa
Reikä venttiilissä :shock: Siis mitä? Vai tiivistepinnassa kolo?

Lähetetty: 24.1.2005 20:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
onko noi 95, 105, 100 ja 100 psi puristukset paha juttu? ovat suht lähellä toisiaan ainakin, johtuisko 1:sen matalampi puristus vuotavasta venttiilin ohjurin tiivisteetä, ainakin se 1:sen tulppakin oli öljyisin ja öljyä savuttaa jonkin verran. Ladas ei kone muuten hajoo, lähinnä ne on noita tiivisteiden vuotoja jos öljyä haihtuu.

huomasin muuten että öljynpainemittari näyttää paljon parempia öljynpaineita nyt kun vaihdoin Biltema öljynsuodattimen. Aiemmin oli sellainen kirkas teho-filter ja aina olen niitä pitänyt huonoina, ja pidän kyllä edelleenkin.

Lähetetty: 24.1.2005 21:09
Kirjoittaja Stefa
Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.

Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista

Lähetetty: 24.1.2005 21:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
Stefa kirjoitti:Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.

Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista
kaasuläpät auki? käääk mitäs eroa se tekee? ei laitteen ohjeessa käsketty tekee niin ja mites paikallaan saa Ozonista kakkosen auki... pitäis alkaa käsin vääntelee vivustoja. eli mittaus on tehty läpät kiinni... no mutta pääasia jos nämä seikat ei vaikuta auton käynti ominaisuuksiin (ainakaan merkittävästi)

Lähetetty: 24.1.2005 21:34
Kirjoittaja Stefa
Saattaa tehdä outoja tuloksia kun läpät kiinni. Ei se startilla pyörittäessä juurikaan ahdistaisi vaikka saisi vain toisen läpän auki. Mutta tuskin tuossa tosiaan mitään vikaa tuolta puolelta.