
Kokemukia Belaruksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
nojoo, kyllä ton voi tietysti noinkin tulkita.Nonnis kirjoitti:Äh, samarai saivartelee. No se ukko puhui venäläisestä hytistä, tarkoittaen tietysti neuvostoliittolaista. Ei täällä maalla olla niin tarkkoja



Tollanen pikkanen nivelrunkoinen Belarus olis mieleinen peli työnnellä soselunta pihalla.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Virolaisen Belarus-myyjän varaosakataloogista bongattu:
Kaubakood Grupp Nimetus TK Kogus
16-S35-36 10 Käsipump (orgasm garanteeritud) tk. 54
eli tolla varaosanumerolla löytyy "Käsipumppu jolla orgasmi on taattu"!
Löytyskö porukasta joku "Traktorist", joka ymmärtäisi mitä tuo tarkoittaa?
http://www.agromarket.ee/?page=2
Kaubakood Grupp Nimetus TK Kogus
16-S35-36 10 Käsipump (orgasm garanteeritud) tk. 54
eli tolla varaosanumerolla löytyy "Käsipumppu jolla orgasmi on taattu"!

Löytyskö porukasta joku "Traktorist", joka ymmärtäisi mitä tuo tarkoittaa?
http://www.agromarket.ee/?page=2
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ei tunnu monet tietävän, niin selvennän vähän asiaa. Eli siis näillä 400 sarjalaisilla ei ole mitään tekemistä oikean belaruksen kanssa. Ne on tehty Lipetskin tehtaalla venäjällä. Myytiin vaan belaruksen nimellä. Itselläni on kymmenen vuoden ajalta kokemusta belaruksista. Ei ole moittimista. Konetta ei ole tarvinnut yhdestäkään aukaista kertaakaan. Se tuntuu olevan aika pitkälle asennekysymys. Ei pidä uskoa kaikkia esson baarin puheita kestävyydestä jne.
Kyllä tiedetään, mutta kun sitä myydään Belaruksena on luonnollista sanoa sitä Belarukseksi. Jostain syystä mainitsin sen mallinumeron ja olisikohan syy juuri tuo mainitsemasi, ettei menisi oikea ja "väärennös" sekaisin.=Shiguli= kirjoitti:Ei tunnu monet tietävän, niin selvennän vähän asiaa. Eli siis näillä 400 sarjalaisilla ei ole mitään tekemistä oikean belaruksen kanssa. Ne on tehty Lipetskin tehtaalla venäjällä. Myytiin vaan belaruksen nimellä. Itselläni on kymmenen vuoden ajalta kokemusta belaruksista. Ei ole moittimista. Konetta ei ole tarvinnut yhdestäkään aukaista kertaakaan. Se tuntuu olevan aika pitkälle asennekysymys. Ei pidä uskoa kaikkia esson baarin puheita kestävyydestä jne.

"Fordson Majoritkaan lumihommissa mitään keveitä käsitellä:
-tehostamaton ohjaus
-kylmä ohjaamo
-mekaaniset vaihteet
-mekaaninen kauhan vapautus "
Jep, ja ei se tehostamattomuus Majorin ohjauksen huonoin puoli ole. Fordsonilla ajo ei hevillä kuskilta unohdu, ainakin jos sillä aikoo ajaa julkisella tiellä. Niissä on ohjauksen nivelissä niin paljon klappia että ohjausta voi sanoa enemmän tai vähemmän suuntaa antavaksi. Vehje seilaa pahimmillaan niin, että 2 kaistaa ei meinaa riittää (oma + vastaantulijan). Vain todellinen Urho uskaltaa ajaa Majorilla kaasu pohjassa.
-tehostamaton ohjaus
-kylmä ohjaamo
-mekaaniset vaihteet
-mekaaninen kauhan vapautus "
Jep, ja ei se tehostamattomuus Majorin ohjauksen huonoin puoli ole. Fordsonilla ajo ei hevillä kuskilta unohdu, ainakin jos sillä aikoo ajaa julkisella tiellä. Niissä on ohjauksen nivelissä niin paljon klappia että ohjausta voi sanoa enemmän tai vähemmän suuntaa antavaksi. Vehje seilaa pahimmillaan niin, että 2 kaistaa ei meinaa riittää (oma + vastaantulijan). Vain todellinen Urho uskaltaa ajaa Majorilla kaasu pohjassa.

mutta hei, eikös jossain Majorissa ollut tehostaja (superhyperpower?)-vai oliko se lisävarusteena? Ja onhan siinä jonkinlainen tehostaja-iso rattiRicerider kirjoitti:"Fordson Majoritkaan lumihommissa mitään keveitä käsitellä:
-tehostamaton ohjaus
-kylmä ohjaamo
-mekaaniset vaihteet
-mekaaninen kauhan vapautus "
Jep, ja ei se tehostamattomuus Majorin ohjauksen huonoin puoli ole. Fordsonilla ajo ei hevillä kuskilta unohdu, ainakin jos sillä aikoo ajaa julkisella tiellä. Niissä on ohjauksen nivelissä niin paljon klappia että ohjausta voi sanoa enemmän tai vähemmän suuntaa antavaksi. Vehje seilaa pahimmillaan niin, että 2 kaistaa ei meinaa riittää (oma + vastaantulijan). Vain todellinen Urho uskaltaa ajaa Majorilla kaasu pohjassa.

Toi ohjauksen väljyys ei kyllä varmaan riipu "Majorista". Mulla oli kanssa wanha Allis Chalmers D ja siinä oli tota samaa ohjauksessa- kaikki pallonivelet niin lopussa, että olis saanut tangot käsin irti. Niillä on monilla töitä tehty jo 50 vuotta, niin eihän ne enää mitää uusia voi olla. Se on kuule uutena ollut varmaan jämäkkäkin ajettava. Onhan se sentää foortti. Sanoppas joku toinen työkone, millä tehdään töitä yli viiskymppisenä

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Belarus.samarai kirjoitti:mutta hei, eikös jossain Majorissa ollut tehostaja (superhyperpower?)-vai oliko se lisävarusteena? Ja onhan siinä jonkinlainen tehostaja-iso rattiRicerider kirjoitti:"Fordson Majoritkaan lumihommissa mitään keveitä käsitellä:
-tehostamaton ohjaus
-kylmä ohjaamo
-mekaaniset vaihteet
-mekaaninen kauhan vapautus "
Jep, ja ei se tehostamattomuus Majorin ohjauksen huonoin puoli ole. Fordsonilla ajo ei hevillä kuskilta unohdu, ainakin jos sillä aikoo ajaa julkisella tiellä. Niissä on ohjauksen nivelissä niin paljon klappia että ohjausta voi sanoa enemmän tai vähemmän suuntaa antavaksi. Vehje seilaa pahimmillaan niin, että 2 kaistaa ei meinaa riittää (oma + vastaantulijan). Vain todellinen Urho uskaltaa ajaa Majorilla kaasu pohjassa.![]()
Toi ohjauksen väljyys ei kyllä varmaan riipu "Majorista". Mulla oli kanssa wanha Allis Chalmers D ja siinä oli tota samaa ohjauksessa- kaikki pallonivelet niin lopussa, että olis saanut tangot käsin irti. Niillä on monilla töitä tehty jo 50 vuotta, niin eihän ne enää mitää uusia voi olla. Se on kuule uutena ollut varmaan jämäkkäkin ajettava. Onhan se sentää foortti. Sanoppas joku toinen työkone, millä tehdään töitä yli viiskymppisenä
Re: Kokemukia Belaruksesta
Noita näkyi Minskissä aika runsaasti. Siellä kun ei pysy auto kauaa paikallaan, mikäli se on väärin pysäköity. Tulee MTZ-80 tai MTZ-82 miliisin ohjastamana ja hinaa pois. Huvittaa kyllä lukea näitä juttuja, missä sanotaan belarusta kankeaksi ajaa ja muutenkin karkeatekoiseksi. Poijjaat ette oo kuule karkeetekosella raktorilla ajanukkaan, Belarus MTZ-2, eli Belaruksen ensimmäinen malli, se se vasta karkeetekonen onkin
Siinä on oikein koneen meininkiä, mikä nykyraktoreista puuttuu. Sillä ajaessa tuntee olevansa osa jotain suurta ja mahtavaa.

Re: Kokemukia Belaruksesta
Eikös toi MTZ-1 ole kuitenkin eka traktorimalli Minskin tehtaalta
MTZ-1 ja MTZ-2
Tästä galleriasta löytyy aika kattavasti MTZ:n neukkuajan tuotanto:
http://photofile.ru/users/usik/1404480/

MTZ-1 ja MTZ-2
Tästä galleriasta löytyy aika kattavasti MTZ:n neukkuajan tuotanto:
http://photofile.ru/users/usik/1404480/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
Joo, tarttee täs vielä sen verran kommentoida, että mikäli traktoria tarvii klapisirkkelin pyöritykseen, pieniin lumihommiin jne., niin kyllä ne varmasti hoituu noilla itämaan tuotteilla...
Mitä todelliseen työkäyttöön tulee, niin....
http://www.techstory.ru/foto2/9/t125_htz_1967_vyst.jpg
http://www.jaegers-home.de/bildarchiv/K744_1.jpg
http://members.lycos.nl/lieuwe84/hpbimg/K%207451.JPG
No joo, meillä vanha isäntä jo aikoinaan totesi, että autona voi olla Lada, jos ei käynnisty tänään, niin katellaan sitä kirkonkylän reissua sitten huomenna
... Mutta työkalut (traktori) piti olla piirun verran luotettavampi... Itse olen sen todennut käytännössä varsin konkreettisesti, kun äitilläni oli maatila, missä kalusto oli Belaruksia ja Zetoreita..., aamupäivät tehtiin remonttia ja iltapäivällä jo (ehkä) päästiin töihin... Siinä mielessä tuo itätrakorin ergonomia tai paremminkin se puute ei haitannu kun työpäivät jäi niin lyhyiksi... Isäni kotitilalla jota itse nykyään viljelen, on aina ollut länsitraktoreita lähinnä Massikoita ja joskus kokeiltu Fordia ja Casea sekä Valmettia, on työt saatu tehtyä ilman suurempia tekniikka murheita... Huoltoahan nuokin tietty vaativat, mutta mikäpäs ei sitä vaatisi...., varsinkin kun parhaimmillaan vuodessa tuli työtunteja mittariin alun kolmatta tuhatta....
Pakko tunnustaa, että sen verran perverssin vikaa minustakin löytyy, että tuollainen Kirovets olis aika porno....

Mitä todelliseen työkäyttöön tulee, niin....

http://www.techstory.ru/foto2/9/t125_htz_1967_vyst.jpg
http://www.jaegers-home.de/bildarchiv/K744_1.jpg
http://members.lycos.nl/lieuwe84/hpbimg/K%207451.JPG
No joo, meillä vanha isäntä jo aikoinaan totesi, että autona voi olla Lada, jos ei käynnisty tänään, niin katellaan sitä kirkonkylän reissua sitten huomenna

Pakko tunnustaa, että sen verran perverssin vikaa minustakin löytyy, että tuollainen Kirovets olis aika porno....


Aja millä ajat ja Ladalla loput
Re: Kokemukia Belaruksesta
Suomeen on näköjään hiljattain perustettu oma Belarus-kerho: Belarus -gruppa Finljandija
Rekisteröinti on vielä vaiheessa, joten ei voi vielä liittyä jäseneksi.
Tuolla kerhon sivustolla on mainio video MTZ-2:n käynnistyksestä. (apumoottorilla ja siivapyörästä)
http://www.belkku.fi/Mtz2kaynnistys.wmv
lisäksi löytyi tällainen:
http://www.youtube.com/watch?v=aFkYstIwhV8
jännästi ohjaussysteemi epäkeskeisesti tossa MTZ-2:ssa.
Rekisteröinti on vielä vaiheessa, joten ei voi vielä liittyä jäseneksi.

Tuolla kerhon sivustolla on mainio video MTZ-2:n käynnistyksestä. (apumoottorilla ja siivapyörästä)
http://www.belkku.fi/Mtz2kaynnistys.wmv
lisäksi löytyi tällainen:
http://www.youtube.com/watch?v=aFkYstIwhV8
jännästi ohjaussysteemi epäkeskeisesti tossa MTZ-2:ssa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Kokemukia Belaruksesta
itellä kokemusta melko paljon 80 luvun zetkoista ja valmetista 80-90 luvulta, ja joka oikeasti jotain tekee, tietää mitä on mielessä sanoa. joten en sano mitään, eihän se edes tähän ketjuun kuulu.
ikinä en kyl belaruksella oo ajanu, mut arvatkaapas mitä juttuja olen siitä kuullut

ikinä en kyl belaruksella oo ajanu, mut arvatkaapas mitä juttuja olen siitä kuullut



Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo