Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Autopokkari lehdessä farmari fiiatti 2004 108 tuhatta ajettu 4890€ oli siinä. Jos olisin fiiua vailla .niin voisin harkita. Ennen otan viuden kuin ooppelin. Vaikka Opel mokka näyttää ihan mukavalle....
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Kyllä vanhat Fiiatit ja Ladat on täysin aliarvostettuja autoja.Nyt on alkanut economy/power valokin toimimaan oikein kun olen kenkää fiiulle antanut.Oikeastaan ihan turhake.Liekö edelliset omistajat ajaneet pintakaasulla kun anturi ei ole juuri toiminut power asennossa.Työkaverikin joutuu ajamaan Stilolla kun vaimo ei suostu ajamaan moisella räppänällä,Honda kuulema kelpaa jo.Moottoritiellä vastatuuleen ajaessa kulettajan oven yläkarmi alkaa suhista.Kun vetää sitä sisäänpäin niin suhina lakkaa.Tyypillisiä halvan auton ominaisuuksia.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Ja eikös temprassa ole galvanoitu kori.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
t tulppu kirjoitti:Autopokkari lehdessä farmari fiiatti 2004 108 tuhatta ajettu 4890€ oli siinä. Jos olisin fiiua vailla .niin voisin harkita. Ennen otan viuden kuin ooppelin. Vaikka Opel mokka näyttää ihan mukavalle....
Jos on croma niin niiden 2,2 litranen taitaa olla Opelin moottori ja jakoketju on aikapommi

Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Siskonmies on tyytyväisenä ajanut Opeleilla satoja tuhansia, 2 Opelia ollut käytössä ja molemmat 1,8. Ei ole ollut mitään ongelmaa. 2,2 puolestaan on susi jakopään puolesta, aiemmatkin Opelit sai huonon maineen jakopään (hihna silloin) ongelmien takia, tuo 1,8 125 hv ja 140 hv versioina oli ihmeen luja kone. Aiemmin siskonmiehellä oli Fiat Stilo 1,6 stw, josta hajosi kansi alle 50tkm lukemissa, ensimmäisellä matkalla uutena tipahti vetoakseli tielle. Ovet otti kiinni karmeihin ja maalit lähti - ruostui jo alle vuoden iässä. Lukemattomia sähkövikoja ja käyntihäiriöitä. Toinen tuttu osti Stilon 1,4 stw:n, ja siitäkin tuhoutui kone täysin n. 40 tuhatta ajettuna, muita vikoja siinä ei ollut paljoa. konehan (1,6) oli 70-luvun perua ja samaa sukua kuin Tempran, mutta Stilo oli paljon huolimattomammin tehty kuin Fiatit yleensäkään. Perus 1,2 Puntot, ja mieluiten laiskimpana versiona, toimii Fiateista parhaiten. Veli ajoi aikanaan 1,6 Tipolla kauan, kone hajosi siitäkin mutta vasta 250 tkm ajettuna, nokka-akseli petti. Korjauksen jälkeen liikkui vielä toiset 250 tkm. Fiat taitaa olla niitä harvoja merkkejä, joissa kone on vaikea saada kestämään yli 300 tkm (paitsi 127:n tönärikone). Sanoisin ainakin Samaran konetta lujemmaksi kuin minkään Fiatin bensakonetta, kantti-Ladakin voittaisi jakopään huoltotarvetta lukuunottamatta Fiatit koneen kestävyydessä.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Kuinkahan moni on jaksanut ajaa 127:lla 300 000km?
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Stiloon on hauska vaihtaa ajovalopoltin..
Ja 750 bemarin tulppienvaihto samaten.
Tarvii olla vähintään kirurgi.


Tarvii olla vähintään kirurgi.

Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Tiedän ainakin yhden. Kyseinen kaveri kuoli oman käden kautta, en tiedä onko ollut Fiatin aiheuttamaa traumaa. 600 hiivatillakin on mobilisti-lehden mukaan ajettu yli 500 tkm, oli ajettu Saharat läpi ja useita reissuja Pohjois-Norjassa, omistaja nukkuikin autossaan. Ei kai se 127 edes ollut kantti-ladaa kauheampi ajaa, laiskuus ehkä kävi hermoille ylämäissä. Yksi Samaran esikuvista, taisi olla ensimmäiset Samaran prototyypit tehtykin 127 kuoriin vai miten se nyt oli, sellaisia kuvia olen nähnyt ainakin.Kuinkahan moni on jaksanut ajaa 127:lla 300 000km
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Fiat stilo farmari oli myynti auto.100 heppainen multivagon.....
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta paljonko jollakin autolla kestää ajella.. Kun olin työ elämässä niin työ matka oli vuosia alle kymmenen minuuttia kävellen reilu 3 minuuttia pyörällä..niin siinä ei paljon kilometrejä vuossa tullut. Asioikseen en ole kehannut ajella. Mutta silti piti joku vuosi pitää Ford transettia 9 hengen diiseliä 3900markkaa oli diesel vero vuossa... Että harraste autoja nämä. Minun autot . 10000 suunilleen tuli silloin vuodessa kilometrejä....
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta paljonko jollakin autolla kestää ajella.. Kun olin työ elämässä niin työ matka oli vuosia alle kymmenen minuuttia kävellen reilu 3 minuuttia pyörällä..niin siinä ei paljon kilometrejä vuossa tullut. Asioikseen en ole kehannut ajella. Mutta silti piti joku vuosi pitää Ford transettia 9 hengen diiseliä 3900markkaa oli diesel vero vuossa... Että harraste autoja nämä. Minun autot . 10000 suunilleen tuli silloin vuodessa kilometrejä....
Viimeksi muokannut t tulppu, 11.3.2013 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Ja ladan omistaminen on asenne!.. Korjaaminen kuuluu asenteeseen!
Ja ihan sama miten paljon niillä ajelee.
Ja ihan sama miten paljon niillä ajelee.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Minulla kun tulee työtilanteesta riippuen 25-40 tuhatta vuodessa, niin joutuu miettimään kestävyyksiäkin. Ruisku-Corolla on ollut uskollinen, mutta tylsä auto joka ei ole vaatinut juurikaan korjaamista eikä huomiota. Minun Samaralla ei tosimielessä voisi samoja ajoja mennä, koska on selvä maanantaikappale kyseessä. Kokeiltu kyllä on, perille on aina päässyt mutta ei aina korjaamatta takaisin.. Keskiviikkoyksilöllä voisi onnistua. Pienemmässä ajossa Samara on hauska vehje ja sen omintakeiset viat ja ominaisuudet vaan naurattaa (jos ei satu pakkaseen jäämään tien päälle). Harrasteauto siis.
Stilo on kyllä käytettynä niin halpa auto, että pikkuajoon sellaisen voisi vioista huolimatta hankkia. Kyllä kai se yleensä käymään kuitenkin lähtee vaikka pikkuvikaa välillä olisi. En pitäisi mitenkään Lada 110:tä parempana kyllä enkä maksaisi paljoa enempää. Tuo viitisen tonnia on helmikuntoisen Stilon hinta, jo kahdella tonnilla saa samanikäisen peruskuntoisen farmari-Stilon alle, mikä on kyllä kohtuuhinta reilusti alle kymmenvuotiaasta autosta. Kun miettii että samanikäinen Corolla-farmari maksaa 3-4x enemmän, niin ei kai Stilon hintalaatusuhde huonokaan ole, Corollakin voi olla käytettynä susi.
Stilo on kyllä käytettynä niin halpa auto, että pikkuajoon sellaisen voisi vioista huolimatta hankkia. Kyllä kai se yleensä käymään kuitenkin lähtee vaikka pikkuvikaa välillä olisi. En pitäisi mitenkään Lada 110:tä parempana kyllä enkä maksaisi paljoa enempää. Tuo viitisen tonnia on helmikuntoisen Stilon hinta, jo kahdella tonnilla saa samanikäisen peruskuntoisen farmari-Stilon alle, mikä on kyllä kohtuuhinta reilusti alle kymmenvuotiaasta autosta. Kun miettii että samanikäinen Corolla-farmari maksaa 3-4x enemmän, niin ei kai Stilon hintalaatusuhde huonokaan ole, Corollakin voi olla käytettynä susi.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Jos parin tonnin auton ajattelin hommata.. Ainoa vaihtoehto olisi audi!. Tämä siis oma mielipiteeni.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Jos parin tonnin Audin ostaisin, niin ostaisin vähän ajetun viisipyttyisen 80:n tai 100:n, loppuun ajettu A4 ei niin innosta. Ketjun aloittaja taisi kyllä kokeilla jo pienempikoneisen 80:n. Onhan niissä ajomukavuus vähän eri tasolla mitä Fiatissa, Ladassa ja Toyotassa. Vioista en tiedä niin en sano mitään, luotettavaa vertailua käytettyjen autojen kestävyyksistä on huono tehdä. Omassa luotettavuus mutu-tilastossa Audit on merkkinä paljon BMW:n yläpuolella ja aavistuksen MB:n alapuolella.
Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä
Kysyppä minun Sauvvakävely kaverilta mitä mieltä kymmenvuotiaasta Audista.. Tänään lenkillä kertoi juttua. Mitä olivat tehneet Audille nyt viikonloppuna. Vissiin se A4 varma en ole oli puhetta vaan Audista. Aika paljon oli vikalukija vikoja löytänyt.. Siskon miehellä oli oikea Audi 100 LS 74 tais olla vuosimalli. Vuonna 81 pakari putos kynnykseen ajaissa .oli kunnon mörinät koneessa silloin..muuten oli hyvä peli ja hyvän näköinen..