Sivu 6/8

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 21.7.2009 21:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Ladassa jos on vikaa,on se käyttäjän vika......Katsoin peiliin,vika löytyi herneen kokoisista aivoista :lol: :lol: :lol:
Onhan tästä väännetty, taidan itse kuulua samaan kategoriaan :lol:
kyllä se aina kirpaisee kun joutuu rankaisemaan itseään, jos Lada oirehtii, siksi on mukava välillä ajaa muun merkkisillä, ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, hajoisi se joka tapauksessa

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 21.7.2009 21:40
Kirjoittaja Jokari
Ehkä Jussikin vielä joskus huomaa ettei hän ehkä ollutkaan niin oikeassa kuin kuvitteli... :lol: :lol:

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 21.7.2009 22:23
Kirjoittaja pressa
degen kirjoitti:...ainiin siitä katista viel sen verran et toimiiko jokin yleismallin katti tossa? Jos sattuu nykyne käryämään.
Jostain täältä luin että periaatteessa toimii mut käytännössä ei.
ei se katalysaattori tiedä minkä männän päältä pakokaasu tulee, eli katti toimii kunhan seos on oikealla alueella.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 22.7.2009 10:33
Kirjoittaja degen
Juujuu. No sitten ei hätää :D

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 22.7.2009 15:21
Kirjoittaja fordvaltonen
Yhtä asiaa en pysty ymmärtämään, miten niin axtec on hankala korjata (poislukien uusien varaosien saanti, siitä kun en mitään tiedä)? Miten se on esim ruisku-Ladaan verrattuna vaikeampaa? Vaikeampiakin vehkeitä kun on vastaan tullut.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 22.7.2009 19:39
Kirjoittaja jta
fordvaltonen kirjoitti:Yhtä asiaa en pysty ymmärtämään, miten niin axtec on hankala korjata (poislukien uusien varaosien saanti, siitä kun en mitään tiedä)? Miten se on esim ruisku-Ladaan verrattuna vaikeampaa? Vaikeampiakin vehkeitä kun on vastaan tullut.
Väliin tuntuu tämän axtecin kans että tekis mitä vaan ja kaikki pitäis olla kunnossa niin siltikään ei toimi oikein. Mutta tottahan tuokin että on niitä vaikeampiakin vehkeitä korjattavaksi etenkin näin kotikonstein.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 24.7.2009 1:38
Kirjoittaja Teemutiitoo
Hassua, Auto toimi hyvin, kävi tasaisesti ja kärysi vain kitkerälle kattituoksulle. Tuon toimivuuden takia otin pakokaasutestit etukäteen mahdollisia toimenpiteitä varten. Yllätys yllätys kaikki oli erittäin hyvin alle rajojen. Kaikki oli korvakuulolla säädetty myös tyhjäkäyntipiirin (vai mikäseoli) seosruuvi, ja useista axtec kaasareista tehty.

Uskallan edelleen väittää että systeemi pelaa kun on kunnossa. Jos ongelmia käynnissä ilmenee voi vika olla vaikka uimurikammion neulaventtiilin kuluneisuudessa, solkuissa, tukos jossain ja vaikkapa vivuston likaisuus/kuluneisuus. ym.

Toki afr systeemissä ja lambdassakin voi olla vikaa.

Muuten tuohon tyhjäkäyntiin imu päällä on säätöruuvi vivustossa kakkos kurkun läheisyydessä. Ja bi-metallijousen kunto ja säätö kannattaa tarkistaa.

No omasta tuotteestani: Edelliset omistaja tuskailivat tuonkin kanssa aikanaan, nyki, juonitteli. eivätkä saaneet päästöjä millään, kukaan ei muka älynnyt mistään mitään. Paikallinen korjaamokin yritti tolskata mutta ei.

Olivat vaihtaneet sitten otsoonin tilalle ja kun katsastus tuli niin jäi leimaamatta.

Kun ostin tuon pois ja rupesin selvittämään astekkia niin löytyihän sieltä ihan järjellistä vikaa. KUMPIKIN solkku pimeänä, uimurikammion neulaventtiili kulunut, tukos kiihdytyspumpun putkistoissa ja vivusto solmussa laiminlyödyn huollon takia. Miksi näitä ei ollut otettu huomioon vikaa etsiessä.

Autolla oli kitkutettu nuilta osin niin pitkään kuin oli kulkenut.

Öljyt oli vaihdettu ym huolto hoidettu mutta tuo osasto oli kokonaan unohdettu.

Ihmetyttää miten autolla edes ajetaan jos vauhti kiihtyy kaasua löysättäessa.

Axtecin korjaaminen ja ylläpito ei ehkä ole yhtä helppoa kuin normaali kaasarin hierominen, ei sitä kannata mennä väkisin vääntämään. Kannattaa sen sijaan ensiksi perehtyä koko järjestelmän toimintaan esim, kerhotuotteiden korjausrompusta. Tästä sain avaintärkeää tietoa itsekkin.

Jos laite tuntuu niin pahalta niin myy ihmeessä pois äläkä enää samanlaista laita. Näitähän kuulee.

Nostan hattua kaikille todellisille axtec ladailijoille! Siinä tarvitaan muutakin taitoa kuin leukojen loksuttelua negatiivisessa mielessä. ainakaan tietääkseni en hauku laitetta jolla olen kerran ajanut joka tuntui vialliselta perehtymättä ensin vikaan ja tekniikkaan, siinä voi olla parannettavaa.

Te jotka mielellänne lyttäätte kaikille kyseistä laitetta voisitte miettiä että oliko laite edes kunnossa kaikinpuolin. Jos ajamasi tekee niin niin onko kaikki juuri samanlaisia?
Ajakaapa huviksenne vaikkapa 20 kappaletta astekkeja ja kertokaa sitten oliko kaikki samanlaisia.

Voisinhan vaikka rueta lyttäämään 2107 1700i malleja koska kerran yksi sellainen nyki ajaessani sitä. Eiköhän tähänkin ollut joku muu ratkaisu.

Tuo tm: tesit oli kaiken huippu :D osaavien asentajien käsissä (hah hah)



Paljon on näitä silittelijöitä jotka huudattavat menemään kunnes auto ei liiku ollenkaan. Tekniikkaa pidetään liian vaikeana eikä siihen viititä edes perehtyä.

Kyllä ruisku on tiedossa ja onhan se tällähetkellä paras keksintö. Mutta ajan silti axtecillani. Ei tunnu olevan mitään syytä vaihtaa. Mitä sitten rassaisin :D


Tässäpä taas näitä yöllisiä seko kirjoituksia. Elkää ottako vakavasti tarkoitus ei ollut loukata ketään.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 24.7.2009 19:32
Kirjoittaja Joen musikka
Teemutiitoo kirjoitti:Uskallan edelleen väittää että systeemi pelaa kun on kunnossa. Jos ongelmia käynnissä ilmenee voi vika olla vaikka uimurikammion neulaventtiilin kuluneisuudessa, solkuissa, tukos jossain ja vaikkapa vivuston likaisuus/kuluneisuus. ym.

Kun ostin tuon pois ja rupesin selvittämään astekkia niin löytyihän sieltä ihan järjellistä vikaa. KUMPIKIN solkku pimeänä, uimurikammion neulaventtiili kulunut, tukos kiihdytyspumpun putkistoissa ja vivusto solmussa laiminlyödyn huollon takia.
Ihmetyttää miten autolla edes ajetaan jos vauhti kiihtyy kaasua löysättäessa.

Axtecin korjaaminen ja ylläpito ei ehkä ole yhtä helppoa kuin normaali kaasarin hierominen, ei sitä kannata mennä väkisin vääntämään. Kannattaa sen sijaan ensiksi perehtyä koko järjestelmän toimintaan esim, kerhotuotteiden korjausrompusta. Tästä sain avaintärkeää tietoa itsekkin.
Nostan hattua kaikille todellisille axtec ladailijoille!
Edelleen samaa mieltä;A-Lada on huomattavasti mainettaan parempi! :D

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 10.9.2009 22:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
yksi varaosa-axtec 1500S tuli purettua lopulliseen muotoonsa ja sen jälkeen loppua raatoa hinattiin uazilla pitkin peltoa katollaan, kunnes kääntyi oikeaan asentoon, näin käy ryssän romuille :D

Kuva

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 10.9.2009 22:14
Kirjoittaja Jokari
Tyypillinen actex-takavedon kohtalo.. :lol:

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 11.12.2009 20:58
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Viime keskiviikkona ostin noin 80v mamman Ladan.(1500s) Ladaa ei olla pesty sitten piiitkään aikaan, sammalta kasvaa monessa paikassa.
Tekniikka toimii kohtalaisen hyvin, vitosvaihde huutaa melkoisesti ja volttimittari ei näytä mitään, lataa kuitenkin.
Koriltaan, no jaa. Pieni pettymys, kun tämä Ladan vuosimalli 1995. :?
Tänään pestiin painepesurilla ja kyllä tavaraa lähti, varsinkin takaluukun reunoista. Saa nähdä kuinka kauan on omistuksessani.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 19.12.2009 10:46
Kirjoittaja fordvaltonen
Tuli pakkanen ja ongelmia. Ei käynnistynyt sitten millään, ennenkin huono oli käynnistymään mutta nyt paloi käämit. Yli 10 kertaa sai aina startata että lähti käyntiin. Eikä pakkasta ollut kuitenkaan kuin se noin -20 astetta. Viikko tätä riitti.

Auto työn alle ja hetken ihmettelyn jälkeen oli "vika" selvillä. Tätä en olisi koskaan uskonut, auto kun oli kuittien mukaan juuri ennen minulle siirtymistä viime talvena käynyt kaasutin huollossa. Ryyppyläppä ei sulkeutunut kunnolla, kaasutin oli siis kasattu VÄÄRIN. Läppä jäi alareunastaan +5 mm auki. Purin mokomaa sen mitä tartti ja kasasin takaisin, nyt osat OIKEIN paikalleen ja pulttasin takaisin autoon. Samalla uusin alipaineletkuja niin paljon kun pystyin, letku vaan loppui kesken noin 4 metrin kohdalla :lol: . Kaasutinhan oli irti jo viime talvena, mutta silloin vain putsasin vivustot kun tuntuivat jumittavan, en tullut silloin katsoneeksi muuta, olis ehkä pitänyt... :oops: .

Ja käyntiinhän tuo lähti, HETI ilman ongelmia, pakkasta -20. Tänään aamulla uusi yritys, nyt vain -11 astetta pakkasta, ilman lämmitystä ekalla kerralla käyntiin. Ja se veto ja käynti, tasaisempaa saa hakea.

Olenko vihdoin lepyttänyt Axtec jumalan?

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 20.12.2009 0:58
Kirjoittaja Marko
Et oo lepyttäny Axtec jumalaa,oot kumonnu ne kaikki paskapuheet Axtecin toimivuudest,mitä tälläkin foorumil on vinguttu,kun se ei toimi.Kyllä se toimii,ku se on kunnossa.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 20.12.2009 10:49
Kirjoittaja fordvaltonen
Marko kirjoitti:Et oo lepyttäny Axtec jumalaa,oot kumonnu ne kaikki paskapuheet Axtecin toimivuudest,mitä tälläkin foorumil on vinguttu,kun se ei toimi.Kyllä se toimii,ku se on kunnossa.
Aivan, toimii kun on kunnossa. Piru kun tota on vaan aiemmin pidellyt joku jonka ei olis pitänyt.

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Lähetetty: 5.11.2010 9:28
Kirjoittaja E.P.
Kun luin tämän ketjun läpi, niin heräsi kysymys. Voiko Axtec:in säätää arkiajoon toimivaksi, ja sitten katsastukseen pykälät täyttäväksi?

Eräästä Ladasta -90 luvun alkupuolelta tämmöiset muistikuvat. Katsastussäädöissä veto oli ohutta, ehkä vähän nykivää. Sitten leiman jälkeen säätivät sen nätimmin toimivaksi. Säätäjien ammattitaidosta en tiedä, kun ajelin autoa toimen puolesta.

Kun luin tämän ketjun, niin ymmärsin että pykälät täyttäväkin Axtec voi toimia asiallisesti. Nyt kun en millään muista mitä vuosimallia se aikoinaan ajamani Lada oli, mutta se olisi voinut olla Axtec.

En pelkää haasteita, ja ehkäpä käyn katsomassa Axtec-ladaa, kun ei sitä warreakaan tunnu vielä löytyvän. :lol: