
Takavedon bensankulutus
Re: Takavedon bensankulutus
mä tulin siihen tulokseen että kun kulutus ei muutu ajoi sitten täysiä tai nätisti niin täst lähin saa lada oikeen kunnolla tennaria 

ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Takavedon bensankulutus
[[/quote][[/quote]^pena^ kirjoitti:mä tulin siihen tulokseen että��ulutus ei muutu ajoi sitten täy�ä����s��in�äst�hin s� �da o�een k�olla tennaria
Tuo sama ilmiö on huomattu mei�nkin ladassa. Kenkää se saa oikein k��lla aina kun se ajossa on

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Takavedon bensankulutus
[[/quote]Jokari kirjoitti:Ei tässä�ää��ä p��a muita vaihtoehtoja kuin toi kone. Jotain mätää s�nä �ytyy �la�Venat siinä hieman ki�attaa säädöstä huol��t� e� kulumaa on joko nokissa/keinuissa.
Vanha ja venynyt jakoketju, eli venttiilien ajoitus pielessä?
,_,/ukka�
Autoton on huoleton
Re: Takavedon bensankulutus
Ketju ja laahaimet�usittu hiema�li kymppitonni sitten. Nokka on aivan aavistuksen myöhäisellä, mutta sitä se oli myös vanhalla ke�u�a. Ha�aan muutos �untaan tai�oiseen heittää ajoituksen aivan mettään, joten tuokin puoli li�� kunnossa.,_,/ukka kirjoitti:Vanha ja venynyt jakoketju, eli venttiilien ajoitus pielessä?Jokari kirjoitti:Ei tässä��ä ��a �� v��htoja kuin toi kone. Jotain mätää s�nä �ytyy�l��na�i�ä�eman �at� säädöstä �ol��t� e� �umaa on��o�ok�sa/ke��a�qu�][
[_,/ukka�[/[uote]
Tänään mit��in puristuspaineet.
1. 12,5 bar
2. 12,9 bar
3. 12,9 bar
4. 12,2 bar
Pientä hajontaa on, mutta kaikki on yli 12 bar, joka oli kokeneen konemiehenkin mielestä erittäin hyvä arvo...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Totaal OoTee: Onkos nyt menny joku ohjelmistojuttu persiilleen, kun joissain viimeisimmistä viesteistä on tollasia kummia neliöitä kirjaimien tilalla? Vai oonko ainoa, joka näkee ne?
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Takavedon bensankulutus
Ja kolmanneksi...Idän Ihme 1 kirjoitti:Mara kirjoitti:Totaal OoTee: Onkos nyt menny joku ohjelmistojuttu persiilleen, kun joissain viimeisimmistä viesteistä on tollasia kummia neliöitä kirjaimien tilalla? Vai oonko ainoa, joka näkee ne?
Toiseksi ainoo..

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Kyllä mulla ainakin näkyy muutamassa viestissä mustia kantillaan olevia neliöitä ja kysymysmerkkejä, ilmeisesti joku epästandardi merkistöongelma...?
Re: Takavedon bensankulutus
Tuosta bensankulutuksesta. Tähän asti on vienyt kaiken mitä tankkiin kaataa. Jos ajaa raskaalla jalalla niin vie enempi ja kevyellä taas vähempi. Mutta kaikki menee. Ja nykyisellä virimoottorilla tuppa jalka olemaan liian raskas joten huoltoasemia pitää reitin varrella olla tiheämmin. Että sellasta
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: Takavedon bensankulutus
Joopa joo, ja back to business.
Nyppäsin taas Weberin kannen hevon kuikkaan ja rassailin sataneljävitosen suuttimen tilalle 1,5mm terällä suurennetun suuttimen, eli koko lienee jossain 150:n yläpuolella. Tulokset: kaasuun vastaavuus parani eivätkä pienelllä kaasulla suoritetut liikkeellelähdöt aiheuta enää älytöntä hyytymistä yhtä herkästi. Eikä muuten nypytä enää yhtään pintakaasulla ajaessa...
Katsotaan saadaanko nyt kulutus kaksinkertaistumaan vai mitä
Nyppäsin taas Weberin kannen hevon kuikkaan ja rassailin sataneljävitosen suuttimen tilalle 1,5mm terällä suurennetun suuttimen, eli koko lienee jossain 150:n yläpuolella. Tulokset: kaasuun vastaavuus parani eivätkä pienelllä kaasulla suoritetut liikkeellelähdöt aiheuta enää älytöntä hyytymistä yhtä herkästi. Eikä muuten nypytä enää yhtään pintakaasulla ajaessa...
Katsotaan saadaanko nyt kulutus kaksinkertaistumaan vai mitä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Tuli taas sopivasti kilsoja että rupes valo palamaan ja eikun tankille. 10,03 tällä kertaa. Tohon ei vielä toi suuttimen suurennus vaikuta mitään, koska ajelin sillä alle 100 km.
Laittelin vielä paikoilleen orkkis putsarikotelon kärsineen kaikkineen, jotta kone saisi edes vähän viileämpää imuilmaa. Voi olla aika lämmintä ilmaa tuon kromipöntön kanssa. Jos ei ole tuollakaan mitään vaikutusta, niin laitellaan kromipönttö takaisin, ton Webrun päälle tulevan korotuslaipan tiivistys on hieman heikohko yhdestä kohtaa
Laittelin vielä paikoilleen orkkis putsarikotelon kärsineen kaikkineen, jotta kone saisi edes vähän viileämpää imuilmaa. Voi olla aika lämmintä ilmaa tuon kromipöntön kanssa. Jos ei ole tuollakaan mitään vaikutusta, niin laitellaan kromipönttö takaisin, ton Webrun päälle tulevan korotuslaipan tiivistys on hieman heikohko yhdestä kohtaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Ehkäpä niin, mutta on sillä ajeltu sellasenaan menestyksekkäästi jo 2 vuotta!Jokari kirjoitti: ton Webrun päälle tulevan korotuslaipan tiivistys on hieman heikohko yhdestä kohtaa

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Takavedon bensankulutus
Juu, pääasia ettei nyt ihan oravat ja pikkulinnut mee sisäänMara kirjoitti:Ehkäpä niin, mutta on sillä ajeltu sellasenaan menestyksekkäästi jo 2 vuotta!Jokari kirjoitti: ton Webrun päälle tulevan korotuslaipan tiivistys on hieman heikohko yhdestä kohtaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Ja mettään meni taas. En ole ajanut kuin 130 km ja bensamittarin viisari on jo huomattavasti pitemmällä kuin viime tankillisella
Eikai tässä enää muu auta kuin kaivaa Kimmon kunnostama Ozon naftaliinista ja kattoa miten se pelaa.
Suurimpana syynä ei tosiaankaan ole kulutus, vaan käsittämättömän paljon heittelevä kulku. Tai no lähinnä lähtöjä kiusaavat hyytymiset. Välillä ei vaa ota jenkaa_yhtään, vaikka kuinka varovasti painaa kaasua. Ja vaikka ottaisikin jotenkin, niin usein "voimaa" ei ole ja heti ollaan muiden jaloissa piitkään
Samaten esim. hiljaa ajettavat risteykset takkuaa pahasti, kun kevytkin kaasunpainallus aiheuttaa täydellisen puutumisen. Mainitaan se vielä että kiihdytyspumppukin pelaa moitteettomasti.
On koitettu erikokoisia tyhjäkäyntisuuttimia, erilaisia seossäätöjä ja kaikkea muuta mahdollista. Vaihdoin jopa uuden sytkäyksikön hurjan näköisen axtec-orkkisboksin tilalle, mutta ilman tulosta.
Ja mikä oudointa, aamuisin tuntuu pelaavan siedettävästi, mut iltapäivän lämmössä kulku on heti heikompaa. Ei riitä järki
Ottakoon kierrokset vaikka kuinka hitaasti tahansa, pääasia että kytkimen nostoa ei seuraisi ainainen hyytyminen ja voimaa olisi tarjolla edes vähän.
Mut katotaan nyt. Viikonloppuna pitänee raottaa venttiilikoppaa vähäsen ja tarkastaa ketjun ajoitus.

Eikai tässä enää muu auta kuin kaivaa Kimmon kunnostama Ozon naftaliinista ja kattoa miten se pelaa.
Suurimpana syynä ei tosiaankaan ole kulutus, vaan käsittämättömän paljon heittelevä kulku. Tai no lähinnä lähtöjä kiusaavat hyytymiset. Välillä ei vaa ota jenkaa_yhtään, vaikka kuinka varovasti painaa kaasua. Ja vaikka ottaisikin jotenkin, niin usein "voimaa" ei ole ja heti ollaan muiden jaloissa piitkään

On koitettu erikokoisia tyhjäkäyntisuuttimia, erilaisia seossäätöjä ja kaikkea muuta mahdollista. Vaihdoin jopa uuden sytkäyksikön hurjan näköisen axtec-orkkisboksin tilalle, mutta ilman tulosta.
Ja mikä oudointa, aamuisin tuntuu pelaavan siedettävästi, mut iltapäivän lämmössä kulku on heti heikompaa. Ei riitä järki

Ottakoon kierrokset vaikka kuinka hitaasti tahansa, pääasia että kytkimen nostoa ei seuraisi ainainen hyytyminen ja voimaa olisi tarjolla edes vähän.
Mut katotaan nyt. Viikonloppuna pitänee raottaa venttiilikoppaa vähäsen ja tarkastaa ketjun ajoitus.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Takavedon bensankulutus
Siinähän se diagnoosi tulee kun vaihdat otsoonin pellin alle, jos kakomiset häipyy niin weberi palasiksi ja tarvittaessa kokeneempi kaveri avuksi ja vikaa paikallistamaan. Ei tuo kovin vaikealta vialta kuullosta.
Mites oletko virranjakajan toimintaan perehtynyt, että ennakot toimii jne?
Mites oletko virranjakajan toimintaan perehtynyt, että ennakot toimii jne?