6mäntänen 2107 prokkis LIIKKUU NYT!!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Miksikös tuohon on kaasari laitettu? 23:stahan ei tainnut olla kaasutinmallina tehty..? Tosimies tekis k-jetillä :twisted:
Vauhdin tae - alamäki
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Toi "Kawa ninjan vihree" on kyllä härski väri, onkos toi menossa maalaukseen vai onko vaan wanhoja kuvia? Iteki aattelin suunnilleen samalla värillä maalata pienempiä osia.. :twisted:
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Turbiini kirjoitti:mosse

bmw

Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)

Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.

Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

miksu kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:mosse

bmw

Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)

Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.


Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.
jostain muistan lukeneeni että eliten kone olisi kopioitu siitä bemarista MUTTA siinä myös todettiin että mitään ihan samaakaan niissä ei ole eli ristiin ei osat käy mutta idea ja ulkonäkö on lähelle sama
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mutta että tuo on kuitenkin 2,3? Kansihan on jotakuinkin sama kuin 2-litraisessa. Vai onko tuohon vaihdettu kantta tjsp? Imuaukkojen yläreunasta löytyy lovet ruiskusuuttimille? Mihin imusarja ottaa kiinni? Onkos kyseessä l-jetin, vai le-jetin imusarja? Erillinen kylmäkäyntisuutin? Tuolla vakiojetillähän ei sitten turbon kanssa juhlita, onko ollut ajatusta ilmamäärämittarin suhteen?

Olipas paljon kyseltävää :lol:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ja kauan taas kesti ennenkuin myyntiin meni :lol:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mutta ei oo pakko myyntiä ?

pidähä tää sun ratakillerinä :wink: on asia laite ja oma peräinen
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Aatee puhuu asiaa, ois hyvä käydä ratapäivillä tommosella nirhaamassa vanhoja takakumeja ja ajamassa varttimaileja :lol:
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Mulla on Herald projekti odottamassa sopivaa M20B20 ruiskukonetta, ja aikaa laittaa. Alun perin suunnittelin Rover V8:a, mutta menivät tiukentamaan pykäliä. Projekti on siis tarkoitus saada joskus rekisteriin.
ladoholisti
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Niinpä niin....., hieman huvittuneena kans sivusta seurannu kuinka tästä aiheesta juttua rönsyää... :shock:

No oli miten oli, mulle on aivan sama mikä minkämerkkinen kori on harrasteautossa, tai saati sitten moottori... Kukin toteuttaa omia mieltymyksiään ja sillä bueno... Ite rakentelen Ladoja, mutta myös näitä italoautoja, enkä elvistele tai sitten häpeile kumpienkaan suhteen..., ne nyt vaan on mun juttu... Jos joku sovittaa Ladaan bemun konetta, niin sehän on hienoa että on mielenkiintoa ja intoa kokeilla sen perinteisen TC:n sijaan joskus jotain muutakin.... Yltiö fanaattisuus ja politikointi kannattaa unohtaa näissä harrasteauto hommissa..., ja keskittyä olennaiseen tai jos se muodostuu liian vaikeeks, niin kannattaa suunnitella hakeutumista ehdokkaaks vaikka kunnallisvaaleihin.... :lol: :wink:


Tekniikan paperille saamisesta sen verran että, lain puitteissa on mahdollista tehdä hyvinkin paljon muutoksia harrasteautoon jos vaan suunnittelee ja perustelee tekemisensä huolellisesti.... Katsokaa vaikk mallia muuan murtoluku fiiusta -> GTI-Magazine 2/2006, sivu 14 :wink:

Tsemppiä projektin pariin...!!
Viimeksi muokannut mickey-69, 5.1.2007 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kuutos sergei kirjoitti:Tuli tuosa yhtenä yönä mieleen, että ei ois mikään ylitsepääsemätön homma saaja papereille tuota tekniikkaa 8)
toi oliski kova saada kilpii !! kadulle vaa 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

kai se jotenkin mahdollista on
kuinkas paljon näissä pemuissa olikaan tehoo vakiona?
ei vaan taida olla alle 100heppaa
mutta jos vaikka omavalmiste moottorina menis :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

M60/M20 sarjan koneissa näyttäisi tehot lähtevän noin 120 hv:sta ylöspäin. Heittelee muutaman hevosen konetyypeittäin vähän lähteestä ja vuosimallista riippuen. Katso esim. BMW Club Finland. M20B20 pre 1984 ruiskuversiossa on 125 hv, mikä on tasan se mitä Triumph Heraldiin saa maksimissaan laittaa (124,8 hv).
ladoholisti
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Kuutos sergei kirjoitti:Nyt se sitte käy ja kulkee, kun sai inspiraatiota laitella :)
Kevyesti tuntuu huilaavan 8) Tielle ei oo vielä tohtinu lähtä pitoja hakemaan, ku jarrut vielä ilmaamatta, mut eiköhän sitä täsä iltapäivästä ;)
Filmiä kehiin testailuista... olis kiva nähä, miten se kulkee 8)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

joo videoo kehii hyvä homma!!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin