
6mäntänen 2107 prokkis LIIKKUU NYT!!
Turbiini kirjoitti:mosse
bmw
Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)
Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.
Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
jostain muistan lukeneeni että eliten kone olisi kopioitu siitä bemarista MUTTA siinä myös todettiin että mitään ihan samaakaan niissä ei ole eli ristiin ei osat käy mutta idea ja ulkonäkö on lähelle samamiksu kirjoitti:Turbiini kirjoitti:mosse
bmw
Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)
Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.
Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Mutta että tuo on kuitenkin 2,3? Kansihan on jotakuinkin sama kuin 2-litraisessa. Vai onko tuohon vaihdettu kantta tjsp? Imuaukkojen yläreunasta löytyy lovet ruiskusuuttimille? Mihin imusarja ottaa kiinni? Onkos kyseessä l-jetin, vai le-jetin imusarja? Erillinen kylmäkäyntisuutin? Tuolla vakiojetillähän ei sitten turbon kanssa juhlita, onko ollut ajatusta ilmamäärämittarin suhteen?
Olipas paljon kyseltävää
Olipas paljon kyseltävää

Vauhdin tae - alamäki
Niinpä niin....., hieman huvittuneena kans sivusta seurannu kuinka tästä aiheesta juttua rönsyää...
No oli miten oli, mulle on aivan sama mikä minkämerkkinen kori on harrasteautossa, tai saati sitten moottori... Kukin toteuttaa omia mieltymyksiään ja sillä bueno... Ite rakentelen Ladoja, mutta myös näitä italoautoja, enkä elvistele tai sitten häpeile kumpienkaan suhteen..., ne nyt vaan on mun juttu... Jos joku sovittaa Ladaan bemun konetta, niin sehän on hienoa että on mielenkiintoa ja intoa kokeilla sen perinteisen TC:n sijaan joskus jotain muutakin.... Yltiö fanaattisuus ja politikointi kannattaa unohtaa näissä harrasteauto hommissa..., ja keskittyä olennaiseen tai jos se muodostuu liian vaikeeks, niin kannattaa suunnitella hakeutumista ehdokkaaks vaikka kunnallisvaaleihin....
Tekniikan paperille saamisesta sen verran että, lain puitteissa on mahdollista tehdä hyvinkin paljon muutoksia harrasteautoon jos vaan suunnittelee ja perustelee tekemisensä huolellisesti.... Katsokaa vaikk mallia muuan murtoluku fiiusta -> GTI-Magazine 2/2006, sivu 14
Tsemppiä projektin pariin...!!

No oli miten oli, mulle on aivan sama mikä minkämerkkinen kori on harrasteautossa, tai saati sitten moottori... Kukin toteuttaa omia mieltymyksiään ja sillä bueno... Ite rakentelen Ladoja, mutta myös näitä italoautoja, enkä elvistele tai sitten häpeile kumpienkaan suhteen..., ne nyt vaan on mun juttu... Jos joku sovittaa Ladaan bemun konetta, niin sehän on hienoa että on mielenkiintoa ja intoa kokeilla sen perinteisen TC:n sijaan joskus jotain muutakin.... Yltiö fanaattisuus ja politikointi kannattaa unohtaa näissä harrasteauto hommissa..., ja keskittyä olennaiseen tai jos se muodostuu liian vaikeeks, niin kannattaa suunnitella hakeutumista ehdokkaaks vaikka kunnallisvaaleihin....


Tekniikan paperille saamisesta sen verran että, lain puitteissa on mahdollista tehdä hyvinkin paljon muutoksia harrasteautoon jos vaan suunnittelee ja perustelee tekemisensä huolellisesti.... Katsokaa vaikk mallia muuan murtoluku fiiusta -> GTI-Magazine 2/2006, sivu 14

Tsemppiä projektin pariin...!!
Viimeksi muokannut mickey-69, 5.1.2007 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M60/M20 sarjan koneissa näyttäisi tehot lähtevän noin 120 hv:sta ylöspäin. Heittelee muutaman hevosen konetyypeittäin vähän lähteestä ja vuosimallista riippuen. Katso esim. BMW Club Finland. M20B20 pre 1984 ruiskuversiossa on 125 hv, mikä on tasan se mitä Triumph Heraldiin saa maksimissaan laittaa (124,8 hv).
ladoholisti
Filmiä kehiin testailuista... olis kiva nähä, miten se kulkeeKuutos sergei kirjoitti:Nyt se sitte käy ja kulkee, kun sai inspiraatiota laitella![]()
Kevyesti tuntuu huilaavanTielle ei oo vielä tohtinu lähtä pitoja hakemaan, ku jarrut vielä ilmaamatta, mut eiköhän sitä täsä iltapäivästä

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm