Sivu 5/10

Lähetetty: 25.4.2006 18:41
Kirjoittaja Toveri Sergei
Juu UAZ on tosiaan semmonen minkä saa rekisteriin.
Tonnin se myyjä siitä pyytää tosin siinä saattaa olla jonkuunäkönen sukulais alennus :)

Lähetetty: 25.4.2006 21:20
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:

RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
Oisko näistä mitään jelppiä:

RAF 2203 katalogi:

http://www.pasker.ru/auto_cat/?model=108

ja Volgien:

http://www.pasker.ru/auto_cat/?atype=0&mark=4

Lähetetty: 26.4.2006 8:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:

RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
Oisko näistä mitään jelppiä:

RAF 2203 katalogi:

http://www.pasker.ru/auto_cat/?model=108

ja Volgien:

http://www.pasker.ru/auto_cat/?atype=0&mark=4
ei välttämättä oikein pitäis olla ton RAF-977 tai vastaavan ErAZ pakun luettelo

Lähetetty: 27.4.2006 2:22
Kirjoittaja samarai
senverran mitä lueskelin sivustoilta tosta 977-mallista, niin pitäisi kyllä olla M21 tekniikalla aika pitkälle. :roll:

Lähetetty: 30.4.2006 22:32
Kirjoittaja samarai
warmaan wanha, mutta M21 varaosakatalogi löytyy:

http://acat.autodealer.ru/index.php?model=172


M21 tekniikallahan on myös "mikrobussi Start":

muutama kuva Startista:
http://photofile.ru/image.php?id=5471646

PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.

Lähetetty: 8.5.2006 20:31
Kirjoittaja Toveri Sergei
nonii nytte on UAZ pihalla ai että tuntuu hyvälle, maastossa menee kuin pieni eläin
Kuva

Kuva

Lähetetty: 8.7.2006 8:59
Kirjoittaja Mosse-Aksu
samarai kirjoitti:http://photofile.ru/image.php?id=5471646

PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.
Oletpa taas löytänyt hienon sivuston.

Tästä kuvasta näkee hyvin, miten Mossen korin tukirakenteet oli tehty. Eli c-pilaria myöden ne olivat samat niin sedanissa, farmarissa kuin pakussakin. Pakujen (430 ja 432) b- ja c-pilarissa olivat paikat jopa saranoille ja lukolle. Vain pintapellit olivat erilaiset. Lokasuojissa oli paljon kuraa kerääviä kohtia. Tässäkin yksilössä ne on vaihdettu joskus. Varaosalokasuojissa ei ollut noita koristelistojen kiinnityskohtia valmiina.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274309/

Pakun ikkunalinjan peltejä katsomalla voisi kuvitella muuta, mutta verhoilupahvin alta paljastuu tuo sedanin rakenne. Tästä pakusta kuvia näkee todella harvoin. Hieno löytö. Kuntokin on kohtuullisen hyvä auton ikä ja ruosteherkät kohdat huomioiden.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274310/

Onkohan tässä kysymys alkuperäisestä, vai onko asialla ollut joku koripaja tai ihan kotitalli?
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5281638/

Taitaa olla Mossen tehtailla tehty porrasperäinen Clio, oliko se joku Sympol tai sinne päin.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/9677318/

Voi voi voi, minussa asuva keräilijä yrittää ottaa minusta vallan. Taistelen vastaan.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/11242896/

Lähetetty: 8.7.2006 21:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
noista mosse-aksun kuvista

mielestäni tuossa 432:ssa (eli 403 "skandinavian" pakettimalli) on C-pilarit suorat pystyt eli ei suoraa pellitetty farmari, kuten taas taisi olla 430 eli 407:n pakettiautossa. ainakin tuollaisen 432 auton olen nähnyt.

noi lyhyet Duet versiot löytyy ihan mossetehtaan sivuiltakin, paljonkohan mahtoi valmistua kun silloin alkoi koko tehdas ryytyä.

Clio Symbol oli tietääkseni alunperin turkkilainen mallimuunnos ja se on ollut hyvin suosittu venäjällä. toi kuvateksti selvästi viittaa johonkin muuhun moskovalaiseen autotehtaaseen kuin entinen mossetehdas, mutta olihan Mosse tehtaalla tota reno yhteistyötä, kun noissa uusissa malleissa oli valinnaisena Rellun koneet.

Lähetetty: 9.7.2006 2:24
Kirjoittaja samarai

Lähetetty: 9.7.2006 12:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo siis loganihan siinä onkin, korvanneeko se sitten hyvin saman oloisen Clio Symbolin

Lähetetty: 9.7.2006 13:30
Kirjoittaja Warreossi
samarain linkistä löytyi kiinnostava kohta: "Muiden venäläisten autotehtaiden osalta tilanne on lähes toivoton. Virginialaisen Rand-yhtiön tutkimukset Venäjän autoteollisuudesta osoittavat, että esimerkiksi GAZin tehtailla yhtä työntekijää kohti valmistuu vain neljä autoa vuodessa, kun esimerkiksi Skodan tehtaalla luku on 18, Chryslerin 29 ja Hondan yli 30. Suurimpana ongelmana amerikkalaiset pitävät useimmilla tehtailla suurta alkoholistien osuutta työvoimassa, säännöllisiä poissaoloja, työntekijöiden heikkoa ammattitaitoa ja varaosien varastamista. Tilannetta pahentaa lisäksi johdon heikkous, talouteen liittyvät epäselvyydet ja rikollisuus. Tällaisissa olosuhteissa ei voi kehittyä menestyksellistä liiketoimintaa, ja Randin analyytikot arvioivatkin, että vuoden 2010 jälkeen lähes kaikki venäläiset automerkit häviävät ja jäljelle jää vain AvtoVAZ edellyttäen, että se osaa integroitua maailman autoteollisuuteen ja laajentaa tuotantoaan. "

Eipä ihme,että Volgan tuotanto loppui..

Lähetetty: 9.7.2006 17:17
Kirjoittaja samarai
kyllähän AvtoVaz on investoinut viime aikoina miljardeja tuotannon mallistonsa laajentamiseen jne. Eikä sitä kovin helposti saada Venäjän sisämarkkinoilta syödyksi omalta kohderyhmältään, se pystyy kuitenkin täysin kilpailemaan hinnallaan autona, varaosineen jms. siellä koottavia ulkolaisia automalleja vastaan.



Tässä kuvia Mossen tehtaalta 40-60 luvulta

Lähetetty: 7.8.2006 14:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
onpas täällä menty pahasti off topicin puolelle :roll:

RAF:sta tuli haasteltua eestiläisten kanssa ja sellaiseen käsitykseen tultiin, että niitä ei enää ole paljoa sielläkään. Mitään manuaaleja yms. ei oikein sieltäkään löydy. Eli ihan kansainvälisesti harvinainen raato mulla pihassa mätänee.

Lähetetty: 8.8.2006 2:41
Kirjoittaja samarai
Mites olisko siitä kuitenkin vielä esim. jokkikseen hyötykäyttöön ennenkuin ihan lopullisesti happanee pilalle.. :roll: sais katsojatkin radalle naurettavaa.

Joo tohon 977 malliin ei tunnu olevan mitään uustuotantokirjallisuutta ((eikä Eraziin). Siihen uudempaan malliin löytyy kirjoja taas joka paikassa.

Pitäs löytää tällainen orkkis :)

eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.

tai sama - 1967 153c.

Lähetetty: 8.8.2006 8:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:Pitäs löytää tällainen orkkis :)

eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.

tai sama - 1967 153c.
itseasiassa pitäis löytää uudempi, koska DM versio oli tuotannossa 1969-1976, siinä on paljon kaikkia muutoksia tuohon vanhaan D malliin.

parempi kai lähtee jokkikseen ton kans, ei siitä enää mitään saa, noita autoja ku on muutenkin joka jannulla, mitä noita säästeleee :twisted: