Ajanko katsastamattomalla autolla?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Jaa. Paha on pulma. Minä olen katsastanut autoni lähes aina ajallaan ja korjannut tai korjauttanut viat 1 kk sisällä. Olen joka kerta kysynyt missä ajassa on viat korjattava. No sitten kerran kun Lada makasi yhdellä yhdenmiehen nyrkkipajalla (oli ihan oikea korjaamo) hylkäyspäätöksen seurauksena ja pajan äijä makasi sairaalassa, meni liki 2 kk. Sai sen kuulemma ajaa katsastuskonttorille, vaikka noiden vikojen korjaamiselle annettu aika oli ummessa, kun Lada oli siis rekisterissä ja siinä oli luonnollisesti likennevakuutus. Kun selitin kassalla asiaa, niin ei tarvittu korjaamoukon antamaa uutta päästötodistusta, koska edellinen oli yhä voimassa (on kuulemma 3 kk). Katsastus oli sikäli kivuton, että oli sama äijä nostamassa autoa nosturilla kattoon. Se ei homman kanssa aikaillut, ihmetteli vaan että en pitänyt uudelleenvierailullani kiireempää koska "jouduit nyt maksamaan koko hinnan". Ennenvanhaan 80-luvulla vaikka oli uusintanäyttö paikallisella hallituksen konttorilla kollattiin koko auto samaan huojennettuun hintaan aina kun sinne meni viat korjattuna. Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että en aja katsastamattomalla. Ellen sitten ole sitä siirtämässä pajotettavaksi tai konttorille ihmeteltäväksi. Pyrin myös suosimaan mahdollisuuksien mukaan ns. yksityisiä katsastusasemia sen vanhan hallituksen katsastusaseman sijaan. Näin saadaan alalle lisää kilpailua.
Vastaa Viestiin