Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Jaska HKI

Re: Kokemuksia 360€:n Fiat Tempra 1,6IE:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Näin yhden tutun jolla on pieni rakennusfirma.Hän kertoi ajaneensa kuudella farmari Tempralla yhteensä 1 000 000km ja yksikään ei ole jättänyt tielle.Minulla 400000 km matkalla Lada on jättänyt 9 kertaa tielle.Toyota 2 kertaa ja Fiatit ei kertaakaan.Nyt on noin 2000km ajettu.Tekis mieli katsastaa kun on niin käytännöllinen auto.31 vuotta vanha Corollakin olis mahdollista ottaa liikenteeseen....on se vaan niin retro auto.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaska HKI kirjoitti:Minulla 400000 km matkalla Lada on jättänyt 9 kertaa tielle
Itse olen ajaut nykyisellä yksilöllä 100000km jäämättä kertaakaan tielle, no jos ajan vielä 300tkm niin kasvaa se tielle jäämisen mahdollisuus...
Jaska HKI

Olen ajanut 25 vuoden aikana kaikilla niillä kotteroilla joita olen omistanut yhteensä noin 400 000km.Eri autoilla on ajettu eripituisia matkoja.Autoja on ollut 17kpl joten keskimäärin olen yhdellä ajanut 23tkm.Pisimpään olen ajanut Lada 112:lla.80tkm,toiseksi pisimpään Audi 80:llä 40tkm.Vaikka Audin hinta oli 1/6 Lada 112 hinnastaja lähes 20 vuotta vanha vanhempi ei se jättänyt kertaakaan "tielle".Itäautoista luotettavin oli Wartburg,saksalaista laatua...aina perille.Tietenkin täytyy huomioida se että en ole pystynyt vaikuttamaan auton huoltohistoriaan jos ostan sen 15 vuotta vanhana,toisin kuin jos ostan uuden.Koska Pressa oli kaikkitietävänä seurannut minun Lada 112 taistelua kuinka kauppias ja huolto olivat käsitelleet kuin "litran mittaa",niin mitä se kertoo Ladakerhon sisäsisestä ilmapiiristä? Jätetään kurjat sutten syötäväksi ja seurataan itse turvallisen matkan päästä.
sergei 1200L

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

Aivopieruna ajattelin tempran konetta ladaan.. Onhan se kone siellä poikittain, mutta suorassa/ei vino kone.
Saisi laatikko adapterilla kaiketi sopiin?

Kommentteja.. :D
pressa

Jaska HKI kirjoitti: seurannut minun Lada 112 taistelua kuinka kauppias ja huolto olivat käsitelleet kuin "litran mittaa",niin mitä se kertoo Ladakerhon sisäsisestä ilmapiiristä...
Ota loukkauksena jos haluat, samahan oli ladajuntilla kun huollosta tullessa valui öljyt maahan. Huollon tekemät virheet kaadettiin asiakkaan virheeksi ja maksettavaksi. Ja mitä se kerhon ilmapiiriin vaikuttaa jos deltta kusee silmään?
Ps. Pelkkä foorumille rekisteröityminen on eri asia kuin kerhoon kuuluminen.
Jaska HKI

No sitten on tapahtunut väärinkäsitys,hyvä että vain pohjalainen luonne on niin kiero että kusee toista pohjalaista silmään.Silloin kun taistelin sen Ladani kanssa kyllä kuuluin kerhoon etkä sitä niin maailmalle toitottanut.Näin suuresta uutisesta voisi tehdä jutun 7 päivää lehteen.Jaska erosi kerhosta 7 vuoden jäsenyyden jälkeen :lol:
pressa

En nyt ymmärrä miten olen kiero? Mutta sinua ja Ladajunttia on Deltta-auton huolto kohdellut asiattomasti. Molempien autojen pienia (eikä suurempia) vikoja tai häiriöitä ole yritettykään korjata tai hoitaa kuten takuunalaisen uuden auton vikoja olisi pitänyt. Molemissa tapauksissa on asiakkaalle aiheutettu suurta haitaa ja mielipahaa. Molemmilta on pumpattu rahaa mielettömiä määriä. En tässä tarkoita että teidän mielipiteenne olisi vääriä, mutta yritän silti kertoa että toimiviakin satakymppejä on. Suurin osa toimivista satakympeistä on huollettu muualla kuin deltan "rangaistusvangin" toimesta. (suurin häpeä ja tuomio on huolloissa joutua tekemään Ladan vuosihuolto tai joku korjaus. Nuorimmat asentajat tekevät hyvää työtä alffan pellin alla mutta eivät Ladan?)
Jaska HKI

En ole tarkoittanut että olet kiero,mutta Ladajuntti kertoi muuneltua totuutta kunnes kuppi kääntyi nurin.Ensin hän kehui estottomasti autoaan kunnes ostettuaan Opel V6:n kaunisteltu totuus paljastettiin.Se että Ladan korjausta pidetään rangaistuksena on työnjohdon puolesta vähän säälittävää.Jos minä olisin työnjohtaja huollossa jossa asiakkaan omaisuuden huoltamista pidetään rangaistksena ei kauaa sellainen asentaja mun leivissä mätänis.Ainakin ne muutamat pienkorjaamot ovat minun Ladojani mielellään korjanneet,sillä toisenkin kerran takaisin tuleva asiakas pitkässä juoksussa tuo leivän pöytään.
pressa

Jaska HKI kirjoitti:En ole tarkoittanut että olet kiero,mutta Ladajuntti kertoi muuneltua totuutta
En tässä ala toisen persoonan peroonallisuutta puimaan, mutta se selviää hänen omista kirjoituksistaan.
Jaska HKI kirjoitti:Ainakin ne muutamat pienkorjaamot ovat minun Ladojani mielellään korjanneet,sillä toisenkin kerran takaisin tuleva asiakas pitkässä juoksussa tuo leivän pöytään.
Kyllä monet pienet korjaamot osaavat asiansa, mutta nyt puhuttiin Deltasta ja siellähän sinun auton takuu korjaukset jätettiin tekemättä. Pahin lausehan on asentajan sanomana asiakkaalle oli (kun huolsi siten että auto olisi hetken kulutua hajonnut) pääsetpähän sitten tästä romusta eroon.
Nykyään imago on niin tärkeää, vaikka olet autonasentaja niin mukavampaa kertoa korjanneen alffaa kuin huoltanee Ladaa. Kuulin kylillä että kaveri oli ostanut oikean AUTON, ajanut ennemin itävehkeillä. Kertoja ei toki tiennut etä kaverini myi 4 tuhannen euron skodan ja osti puolentoista tonnin saabin, muiden silmissä nyt hänellä on vasta auto ja sillä on arvoa...
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kuulin kylillä että kaveri oli ostanut oikean AUTON, ajanut ennemin itävehkeillä. Kertoja ei toki tiennut etä kaverini myi 4 tuhannen euron skodan ja osti puolentoista tonnin saabin, muiden silmissä nyt hänellä on vasta auto ja sillä on arvoa...
Minä olen pitkään mieltänyt Skodan Volkkariksi, samoin kuin Audin ja Seatinkin. Niinhän se asia onkin, volkkarilta se näyttää ja ajossa tuntuu, ei Skodaa voi minään itävehkeenä pitää. En kyllä tiedä montaakaan joka vielä sotkisi nykyskodan takamoottorikauden laitteisiin. Melko tyhmää porukkaa tuossa tapauksessa ollut. Tai sitten olen itse tyhmä, näen Skoda Superbin ihan vastaavana "ökymallina" mitä Audi A6:n.
pressa

juippi11 kirjoitti:ei Skodaa voi minään itävehkeenä pitää. En kyllä tiedä montaakaan joka vielä sotkisi nykyskodan takamoottorikauden laitteisiin. Melko tyhmää porukkaa tuossa tapauksessa ollut.
Kaverilla on ensimmäisiä etumoottorisia, takamoottorisia ja tuo myyty oli uudempia etumoottorisia. Kaikissa sama "räpsän" kuva eli itä paskaa katsojien silmissä, saab on kuulemma jo auto. Olisinhan minäkin saanut auton jos olisin huolinut (toki hulluna pidettiin kun en ottanut), itselläni oli 6 vuotta vanha Lada ja saanut olisin pareman auton eli 22 vuotiaan pikku foorttin. Se joka foorttin sitten sai ei sillä vuottakaan päässyt, Ladallani ajoin vuosia...
Mutta näin ne autojen arvostukset ihmisten silmissä menee.
sergei 1200L

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

Mutta audilla (100) ajaa yhtäpitkään kuin ladalla.
Ah, sitä tunnetta kun astuu sisään ladaan, se ominaistuoksu 80" luvulta. Siinä on fiilistä !!!

ja ladan korjaus, jos vikoja on, niin on mukava korjailla!
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kuka mitakin Arvostaa... Mina ainakin tyytyvainen Ladoihini Ovat ihmiset mita Mielta tahansa >>
Pahimpia sanojia on akki rikkaat jupit.Ja sitten sellaiset jolla varaa vahan kalliinpaan kuin lada..... Kunnon rikkaat Ei arvostele Toisten menopeleja.... Sama kuin Armeijassa.Pahimmat mulkut Alikessut ja Vanrikit.Toiseksi pahimmat lutit ja sellaiset vaapelit joilla ei ylenemis mahdollisuuksia ei ole Ja mukavimmat Everstit Ja Kenut ei pas,,,kaan valittanyt pienista..Autokomppaniassa Ainakin niin....Yrittivat Hoykyttoo Meita automiehia....Jalkavakikomppanian Lutit Ja PU.t
Mina ainakin Ladan Ostan niin kaun kuin hyvia tai hinta laatusuhteen sopivan ladan loydan..... OLen erittain tyytyvainen 110.ni kun valilla auto oli seisomassa pitempaan niin sen jalkeen heti muistin ..Etta Hyva etten myonyt ladaa silloin kun..Avioeron aikaan oli vaikeeta..Ladan arvo piti minimoida joten en katsastanut autoa. kiusa se pienikin kiusa...
Meilla toissa Oli Ameriikan auto Harrastaja .18 vuotta oltiin samassa Tyopaikassa ..Niin han joi aina teen tai kahvin. ilman pullaa tai munkkia. Mina ajoin Ladalla Ja muilla romuilla. Mina join kahvit pullan kanssa ja Soin ruokalassa ruuan ja niin edelleen..Palkka suunilleen sama..Etta en ainakaan mistaan joutunut luopumaan kun ajoin ladalla...
Ja kun katsoo DX korollaa niin Rahan haju On peitetty Joulukuusi hajusteilla ja niita on monta...
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Minä en Ladaakaan mihinkään köyhyyteen ole koskaan yhdistänyt. Kotikylillä kaikista rikkaimmat veljekset ajeli Ladalla niin kauan kuin laatikkomallia sai uutena. Samara tarjosi liian rämisevää kyytiä niille kuulemma. Omaa Samaraa pidän museoautona ja säilymisihmeenä, ja lievän huumorin kera sillä ajelen. Mutta tyhmimmiltä ihmisiltä tulee vihamielistä kommenttia vielä siitäkin, kommariksi ja ties miksi köyhäksi sanotaan. Hajuttomalla Toyotalla ajellessa ei paljoa kommentteja tule. Ja t tulpun huomio tuli mieleen siitä että eräskin tuttava, melko suuren kansainvälisen firman toimitusjohtaja, ajelee suht. tyytyväisenä laina-Samaralla tarvittaessa, pienemmät pomot ja kavereista ne huumoriltaan kehittymättömät tosikkotyypit ei Ladaan olisi astuneet mistään hinnasta. Mutta nyt on eksynyt jo hieman Fiat-aiheesta..
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Veljellä oli tempra 96 mallia 120 tuhatta ajettu kun hän luopui autosta. Vaihtaessaan sen Suzuki balenoon .. Ei hänellä ollut suurempia vikoja viidessä.. Ostaissa oli mittarissa 60 tai 80 tuhatta. Että joskus fiiattikin onnistuu.. Ja olisin vieläkin kiinnostunut. Lada vastaan muut kilpailusta vaikka Audi 100 vastaan. Saa olla vähän tai paljon ajettu. Kisan säännöt jossain vanhassa viestissäni.
Viidessä:fiiussa.
Vastaa Viestiin