Sivu 5/30
Lähetetty: 29.5.2007 21:21
Kirjoittaja ladamaster
Jokari kirjoitti:
Pitäsköhän korvata keskipönttö suoralla putkella, josko rupeais kulutus tippumaan

Mulla on tallissa 1200 käytetty hyväkuntoinen väliputki. Oli 2103:ssa. Vaihdoin kaksipönttöisen väliin.
Jos satut liikkumaan täällä päin saat sen ilmaiseksi; saadaan tämän juttu päätökseen joskus....

Lähetetty: 29.5.2007 21:23
Kirjoittaja Jokari
^^ En kyllä ihan heti oo Nurmijärvelle tulossa.
...joo, päättyyhän tää joskus, viimeistään maailmanloppuun

Lähetetty: 29.5.2007 21:26
Kirjoittaja tepuster
Tähän väliin omia arvioita axtecin kulutuksesta kun vajaa tonni on tullut kaupungissa ajettua. Eli n.9L . Ajo on parin kilsan pätkäajoa jossa ryyppy on aina päällä. Auto on teknisesti uusi, 40 000 ajettu. Ei siis mitään yllätyksiä tällä suunnalla.
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 1.6.2007 20:15
Kirjoittaja Jokari
No tulipa varmistus sillekin, että keskipöntössä EI ollut mitään vikaa, vaan se oli sisuskaluiltaan juuri sellainen kuin sen luulisi olevan.
Ajelin tosiaan aamulla pakoputkihuoltoon, vanha pönttö laikattiin pois ja köyhänä patenttina tilalle 2" putkea.
Nyt ainakin kuulee missä tämä Lada liikkuu, kun vaimennusta hoitaa enää yksi 40cm läpivirtauspönttö
Mahtuuhan tähän maailmaan ääntä...
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 3.6.2007 0:24
Kirjoittaja Jokari
Kävi taas bensavalo vilkkumaan ja ajelin tankille. Kulutukseksi napsahti taas messevät 10,35l/100 km, vaikka pidin tällä tankilla erityisesti huolen siitä, etten revittele enkä auo molempia kurkkuja selälleen. Nyt voin siis todetä, ettei kaasupolkimen asennolla ole minkäänlaista_merkitystä kulutukseen.
Seuraavaksi täytynee kai koittaa Mara-tyylistä modausta, eli jyräyttää toi varasuutin kylmästi 1,5 mm terällä isommaksi ja kattoa nouseeko kulutus jenkkiautolukemiin vai mitä se siihen sanoo. Ei mun järki riitä enää muuhunkaan...
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 3.6.2007 1:48
Kirjoittaja meedio74
Tuli heitettyä kesälomareissu viroon/latviaan. Pääosin matka-ajoa, mutta myös hektisempää kaupunkiajoa Tarton ja Riikan ruuhkissa (en suosittele heikkohermoisille). Kilometrejä 2191km ja bensaa paloi 163,6 litraa eli 7,47 litraa sataselle. Viime kesänä 1800km reissu meni vanhemmalla mekaanisesti kakkoskurkun aukaisevalla kaasarilla n. 7,6l pelkästään matka-ajossa. Vielä pitäisi asentaa uusi alipaineella säätyvä virranjakaja niin voisi vielä vähän pienemmällä päästä.
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 3.6.2007 13:25
Kirjoittaja THI-900
Onko sulla jokari miten leveet renkaat? Meinaan on muuten mielestäni 155 ja 175 leveidenkin välillä kulutuksessa aika kova ero.
Myös merkkien välillä on isoja eroja. ISOT pojat kehuvat, että Goodyear GT2/3 ja Nokian NRT2 olisivat niitä, jotka kuluttavat vähiten. Kitkat tietysti vielä vähemmän, mutta eihän niillä järkimies kesällä aja.
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 3.6.2007 13:33
Kirjoittaja Jokari
Renkaat on 185/70/13 eli aika pitkälti 175-levyisiä vastaavat. Ei voi mitenkään selittää noin tolkutonta lisää, varsinkaan maantieajossa. Renkaissa on kyllä eroja, mutta litroista ei voi kyllä puhua kulutuksessa.
Mara kirjoitti:Meno: 387km ja 30L = 7,75L/100km
Paluu: 276.3 ja 19L = 6.88L/100km
Tässä kiesissä renkaat on kokoa 195/55/15 ja kulutuksen näkee jokainen.
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 3.6.2007 17:11
Kirjoittaja THI-900
Selvä. Eli selitys ei löydy sieltä.

Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 4.6.2007 0:06
Kirjoittaja Mara
Se kaasutin on muuten tuhannen uus, ainakin jos verrataan tohon mun mehumaijaan..
Ja Weberi on huononakin parempi kun 20v. japsialipainehirviöt..
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 4.6.2007 0:26
Kirjoittaja Jokari
Aivan, ostin karburaattorin jopa 200 km ajettuna ja nyt sillä on joku puolitoista-kaksi tonnia takana. Eli kaasarissa ei ole mitään rakenteellista vikaa.
Niinkuin olen jo useaan otteeseen maininnut, se entinen sohlo-Ozon ryysti bensaa yhtä paljon kuin toi Weber. Ainoa vaan että Weberissä saa bensalle jotain vastinettakin.
Eli jotain kämyä on, mutta mitä. Alkaa keinot oleen aika vähissä...
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 4.6.2007 1:15
Kirjoittaja säätänä
perin oudoksuttavaa.
mulla ainakin pieneni kulutus ihan huomattavasti ku kohdistin imusarjan kanteen.
suosittelisin sitä.
ajoin tuossa nyt alle 8l/100km ku ajoin aivan pintakaasulla ja 80km/h matkaajoa.
siinä suihki alipaine mittari oikeessa pykälässä, ja oon vielä huomannu että tuon mittarin avulla pystyy ajamaan paljon taloudellisemmin
Jokari kirjoitti:Aivan, ostin karburaattorin jopa 200 km ajettuna ja nyt sillä on joku puolitoista-kaksi tonnia takana. Eli kaasarissa ei ole mitään rakenteellista vikaa.
Niinkuin olen jo useaan otteeseen maininnut, se entinen sohlo-Ozon ryysti bensaa yhtä paljon kuin toi Weber. Ainoa vaan että Weberissä saa bensalle jotain vastinettakin.
Eli jotain kämyä on, mutta mitä. Alkaa keinot oleen aika vähissä...
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 5.6.2007 20:16
Kirjoittaja Jokari
Eilen tuli taas ihmeteltyä erään DGV:llä varustetun 1600SL:n kulutuslukemia. Alle 8,5 sekalaisessa ajossa. Ja varmasti saa enemmän runtua kuin meikäläisen pommi
Ei tässä jää enää paljoa muita vaihtoehtoja kuin toi kone. Jotain mätää siinä täytyy olla. Venat siinä hieman kilkattaa säädöstä huolimatta, eli kulumaa on joko nokissa/keinuissa. Mutta voiko se muka vaikuttaa
niin paljon?

Ei tuo kuitenkaan sinistä savua koskaan pölläyttele eikä syö öljyäkään ihan tolkuttomasti, joten en jaksa uskoa että kone olisi muuten kovin väljä

Silkkaa arvailua taasen...
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 5.6.2007 22:40
Kirjoittaja destor
Puristuspaineet mitattu?
Re: Takavedon bensankulutus
Lähetetty: 5.6.2007 22:46
Kirjoittaja Jokari
^^ Mitataan jahka löydän mittarin lainaan jostain...