Tähän väliin omia arvioita axtecin kulutuksesta kun vajaa tonni on tullut kaupungissa ajettua. Eli n.9L . Ajo on parin kilsan pätkäajoa jossa ryyppy on aina päällä. Auto on teknisesti uusi, 40 000 ajettu. Ei siis mitään yllätyksiä tällä suunnalla.
No tulipa varmistus sillekin, että keskipöntössä EI ollut mitään vikaa, vaan se oli sisuskaluiltaan juuri sellainen kuin sen luulisi olevan.
Ajelin tosiaan aamulla pakoputkihuoltoon, vanha pönttö laikattiin pois ja köyhänä patenttina tilalle 2" putkea.
Nyt ainakin kuulee missä tämä Lada liikkuu, kun vaimennusta hoitaa enää yksi 40cm läpivirtauspönttö
Mahtuuhan tähän maailmaan ääntä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Kävi taas bensavalo vilkkumaan ja ajelin tankille. Kulutukseksi napsahti taas messevät 10,35l/100 km, vaikka pidin tällä tankilla erityisesti huolen siitä, etten revittele enkä auo molempia kurkkuja selälleen. Nyt voin siis todetä, ettei kaasupolkimen asennolla ole minkäänlaista_merkitystä kulutukseen.
Seuraavaksi täytynee kai koittaa Mara-tyylistä modausta, eli jyräyttää toi varasuutin kylmästi 1,5 mm terällä isommaksi ja kattoa nouseeko kulutus jenkkiautolukemiin vai mitä se siihen sanoo. Ei mun järki riitä enää muuhunkaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tuli heitettyä kesälomareissu viroon/latviaan. Pääosin matka-ajoa, mutta myös hektisempää kaupunkiajoa Tarton ja Riikan ruuhkissa (en suosittele heikkohermoisille). Kilometrejä 2191km ja bensaa paloi 163,6 litraa eli 7,47 litraa sataselle. Viime kesänä 1800km reissu meni vanhemmalla mekaanisesti kakkoskurkun aukaisevalla kaasarilla n. 7,6l pelkästään matka-ajossa. Vielä pitäisi asentaa uusi alipaineella säätyvä virranjakaja niin voisi vielä vähän pienemmällä päästä.
Onko sulla jokari miten leveet renkaat? Meinaan on muuten mielestäni 155 ja 175 leveidenkin välillä kulutuksessa aika kova ero.
Myös merkkien välillä on isoja eroja. ISOT pojat kehuvat, että Goodyear GT2/3 ja Nokian NRT2 olisivat niitä, jotka kuluttavat vähiten. Kitkat tietysti vielä vähemmän, mutta eihän niillä järkimies kesällä aja.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Renkaat on 185/70/13 eli aika pitkälti 175-levyisiä vastaavat. Ei voi mitenkään selittää noin tolkutonta lisää, varsinkaan maantieajossa. Renkaissa on kyllä eroja, mutta litroista ei voi kyllä puhua kulutuksessa.
Mara kirjoitti:Meno: 387km ja 30L = 7,75L/100km
Paluu: 276.3 ja 19L = 6.88L/100km
Tässä kiesissä renkaat on kokoa 195/55/15 ja kulutuksen näkee jokainen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Aivan, ostin karburaattorin jopa 200 km ajettuna ja nyt sillä on joku puolitoista-kaksi tonnia takana. Eli kaasarissa ei ole mitään rakenteellista vikaa.
Niinkuin olen jo useaan otteeseen maininnut, se entinen sohlo-Ozon ryysti bensaa yhtä paljon kuin toi Weber. Ainoa vaan että Weberissä saa bensalle jotain vastinettakin.
Eli jotain kämyä on, mutta mitä. Alkaa keinot oleen aika vähissä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
perin oudoksuttavaa.
mulla ainakin pieneni kulutus ihan huomattavasti ku kohdistin imusarjan kanteen.
suosittelisin sitä.
ajoin tuossa nyt alle 8l/100km ku ajoin aivan pintakaasulla ja 80km/h matkaajoa.
siinä suihki alipaine mittari oikeessa pykälässä, ja oon vielä huomannu että tuon mittarin avulla pystyy ajamaan paljon taloudellisemmin
Jokari kirjoitti:Aivan, ostin karburaattorin jopa 200 km ajettuna ja nyt sillä on joku puolitoista-kaksi tonnia takana. Eli kaasarissa ei ole mitään rakenteellista vikaa.
Niinkuin olen jo useaan otteeseen maininnut, se entinen sohlo-Ozon ryysti bensaa yhtä paljon kuin toi Weber. Ainoa vaan että Weberissä saa bensalle jotain vastinettakin.
Eli jotain kämyä on, mutta mitä. Alkaa keinot oleen aika vähissä...
Eilen tuli taas ihmeteltyä erään DGV:llä varustetun 1600SL:n kulutuslukemia. Alle 8,5 sekalaisessa ajossa. Ja varmasti saa enemmän runtua kuin meikäläisen pommi
Ei tässä jää enää paljoa muita vaihtoehtoja kuin toi kone. Jotain mätää siinä täytyy olla. Venat siinä hieman kilkattaa säädöstä huolimatta, eli kulumaa on joko nokissa/keinuissa. Mutta voiko se muka vaikuttaa niin paljon?
Ei tuo kuitenkaan sinistä savua koskaan pölläyttele eikä syö öljyäkään ihan tolkuttomasti, joten en jaksa uskoa että kone olisi muuten kovin väljä Silkkaa arvailua taasen...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.