Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vielä kun vaihdat lukkosulan vaikkapa aseöljyyn ja sillä rasvailet lukkoja silloin tällöin, niin eipä tarvitse miettiä aukeaako se ovi tai paksin kansi, aina aukeaa kelistä riippumatta
Ladan kyseessä ollessa sähkövikojen paikallistus kannattaa aina aloittaa sulakerasiasta, ja vasta sen jälkeen siirtyä liitoksiin, johtoihin, kytkimiin yms
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Nyt se sitten tapahtui. Kun on vuosikaudet tottunut ajamaan etuvedoilla. Vauhti oli suht. hiljainen kun läksin raktorista ohi. Kaikki meni hyvin kunnes olin palaamassa omalle kaistalle. Kolmosella ikävä kyllä nappilaudassa kiihdytin. Yhtäkkiä perä lähti edelle. Sain enimmät oikaistua mutta kaiteen kanssa mentiin kylkimyyryä. Vahingot jäivät pieniksi. Sivuvilkku hajosi ja umpion ulompi lasi alanurkasta. Saakohan sen lasin erikseen vaihdettua?
Noniin eli nyt on suoritettu jokatalvinen tuntuman otto...muuten ei talvi käynnisty Yllättävän pienillä vahingoilla kyllä selvisit.
Itsehän mälläsin Ladan pari vuotta sitten vaan muutaman viikon kortin saannin jälkeen. Päätti Lada ruveta puskemaan rällätessä ja toki oikea etusiipi otti kontaktia ainoan paikalla olleen liikennemerkin tolpan kanssa
Ei sitä umpion lasia kannata vaihtaa, etsit vaan samanlaisen umpion tilalle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Noh, tyhjensin hattuhyllyn. Ja ihan kuin olisi ilma lähtenyt kiertämään . Jopa takalasit alkoivat sulaa.
PS: pitäisköhän ne öljyt tarkistaa kun edellisestä kerrasta on puoli vuotta. Silloin oli öljynvaihdosta puoli vuotta ja öljyt oli maksimissa.
Pitäisi kait sulatella peräkontin lukko(kuumaa vettä muovipussiin ja sillä lämmitellä) ja etsiä josko siellä olis lämppärin roikkaa. Tai sitten käydä ostamassa. Eihän sitä tiedä vaikka tulisi vielä pakkasiakin.
Nimenomaan siitä on kysymys. Kerkesin heittää paperit menemään mutta osamaksulla hinta olisi kivunnut hyvityksestä huolimatta useita tonneja kalliimmaksi kuin käteisostona.
Parempi vaan ajaa sellaisella mihin on varaa. Katsoin muuten öljyt ja oli minimissä. Öljyt on vaihdettu vuosi sitten ja oli ensimmäinen lisäyksen paikka. Ajettu n.8tkm. Vielä viime kesänä oli maksimissa. Ilmeisesti öljyn laatu heikkenee ja on pian vaihdon paikka.